AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Jeg har datet en mann i 4 mnd nå, og han er fortsatt der at han trenger tid før vi bestemmer oss for å bli sammen eller ei. Vi har hatt mange fine stunder sammen, snakket om mye og kommet hverandre nærmere, og vi er fysisk nær og har også hatt sex. Vi kjenner hverandre fra før, så det er litt av årsaken til at vi bruker lang tid, men nå syns jeg det begynner å bli skikkelig slitsomt å forholde seg til han pga dette. Jeg vet han har respekt for meg og at han alltid har likt meg godt tidligere, både som venn og som potensielt noe mer, selv om det er først nå vi prøver oss på noe seriøst romantisk. Men det at han fortsatt er usikker, er vel egentlig så enkelt som at «he’s not that into you»? Eller hva er deres erfaringer i lignende situasjoner? Anonymkode: d8d22...1e1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Heller en som bruker tid og er nøye, enn en som hopper inn i ting. 4 mnd er ikke såå lenge. Anonymkode: 52f8a...87b 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Heller en som bruker tid og er nøye, enn en som hopper inn i ting. 4 mnd er ikke såå lenge. Anonymkode: 52f8a...87b Ja jeg håper du har rett😊 Anonymkode: d8d22...1e1
Andro Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Å definere et forhold er to ting: Å definere det dere to imellom. Å definere det overfor andre. Hadde noen vegret seg for en enighet om at "nå er vi sammen" etter 4 måneder med kjæresteutprøving, da hadde jeg nok avslutta, dersom det var kjæreste jeg ønska meg. Det er overraskende mange som vil leve et kjæresteliv uten å ville definere en relasjon, rett og slett for å holde den andre usikker, så man får et psykisk overtak. Da vil du automatisk prøve å være god nok, uten å få med deg rødflagga. 6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Jeg er så naiv at hvis jeg hadde hatt et forhold som du beskriver i fire mnd, hadde jeg trodd vi hadde vært kjærester uten at vi måtte "definere" det Hva er det med unge folk i dag som gjør at de er så redde for å kalle seg kjærester? Det betyr ikke at man må gifte seg og flytte sammen og være sammen til evig tid. Merkelig Dersom jeg hadde levd i et kjæresteforhold med noen i fire mnd og vedkommende fortsatt ikke visst om han ville være kjærester, hadde jeg ikke giddet. Dere ER jo kjærester, han tør bare ikke å kalle seg der. Dersom han er så redd for å bli kjærester, kan han ikke samtidig leve i et kjæresteforhold. Pose og sekk-tendenser der, altså.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja jeg håper du har rett😊 Anonymkode: d8d22...1e1 Men dere bør i allefall være enige om ikke å ha sex med andre, og jeg ville roet litt ned selv og kanskje ikke kjørt på for hardt med ham til det var avklart så ikke jeg ble såret Anonymkode: 4ff60...ada
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Heller en som bruker tid og er nøye, enn en som hopper inn i ting. 4 mnd er ikke såå lenge. Anonymkode: 52f8a...87b Tja, jeg syntes det er en stund. Og man trenger ikke akkurat være der at man skal flytte sammen etter fire måneder, men at man kaller seg kjærester - i alle fall seg i mellom, er jo ikke for mye forlangt. Når det har gått 4 måneder bør man vite om følelsene er der at man kan gjøre det mener nå jeg, hvis ikke er det for stor risiko til at jeg selv hadde lagt så mye mer i det, og hadde nok trukket meg unna litt i alle fall. Anonymkode: e5da2...f80 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Andro skrev (26 minutter siden): Å definere et forhold er to ting: Å definere det dere to imellom. Å definere det overfor andre. Hadde noen vegret seg for en enighet om at "nå er vi sammen" etter 4 måneder med kjæresteutprøving, da hadde jeg nok avslutta, dersom det var kjæreste jeg ønska meg. Det er overraskende mange som vil leve et kjæresteliv uten å ville definere en relasjon, rett og slett for å holde den andre usikker, så man får et psykisk overtak. Da vil du automatisk prøve å være god nok, uten å få med deg rødflagga. Vi har ikke definert forholdet oss i mellom heller. Det skaper definitivt usikkerhet i meg, jeg vil jo helst være sammen med en mann som ikke er i tvil om han vil ha meg. Samtidig ville han ikke vært i denne prosessen dersom han ikke så for seg at det kunne bli oss, han er seriøs i prosessen og ville aldri brukt meg på noen måte, det vet jeg siden jeg kjenner han fra før. Men det skaper mange tanker ja.. Jeg har ikke lyst å avslutte det heller, men på et eller annet tidspunkt så må jeg jo det, hvis ikke noe skjer snart. Hadde dette vært en ukjent mann for meg fra før, så hadde jeg nok avsluttet det allerede. Men det er en ekstra faktor der siden vi kjenner hverandre fra før, og har masse felles venner. Vanskelig.. Anonymkode: d8d22...1e1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 He’s just not that into you Anonymkode: e420b...e39 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 Anonymus Notarius skrev (23 minutter siden): Jeg er så naiv at hvis jeg hadde hatt et forhold som du beskriver i fire mnd, hadde jeg trodd vi hadde vært kjærester uten at vi måtte "definere" det Hva er det med unge folk i dag som gjør at de er så redde for å kalle seg kjærester? Det betyr ikke at man må gifte seg og flytte sammen og være sammen til evig tid. Merkelig Dersom jeg hadde levd i et kjæresteforhold med noen i fire mnd og vedkommende fortsatt ikke visst om han ville være kjærester, hadde jeg ikke giddet. Dere ER jo kjærester, han tør bare ikke å kalle seg der. Dersom han er så redd for å bli kjærester, kan han ikke samtidig leve i et kjæresteforhold. Pose og sekk-tendenser der, altså. Ja, jeg hadde kanskje trodd det jeg også, hadde det ikke vært for at vi hadde snakket om dette noen ganger. Vi er forresten ikke så unge, men i slutten av 30-årene. Og jeg er helt enig, hva er problemet med å kalle oss kjærester, når det i praksis er det vi er? Det eneste problematiske, som jeg også ser, er at vi kjenner hverandre fra før, og har mange felles venner. Da kan det bli ekstra vondt om vi ikke får det til. Anonymkode: d8d22...1e1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samtidig ville han ikke vært i denne prosessen dersom han ikke så for seg at det kunne bli oss, han er seriøs i prosessen og ville aldri brukt meg på noen måte, det vet jeg siden jeg kjenner han fra før Men det handler jo ikke om at han bruker deg eller noe, men at det rett og slett er så lenge i limbo at det til slutt blir ordentlig sårede følelser av dette. Jeg har hørt om venninner som har vært i lignende greier i årevis der han ikke klarer å bestemme seg/ikke klar/whatever, men vil heller ikke gi slipp på det han har. Skjønner du? 4 måneder uten å en gang definere mellom dere HAR allerede gått over en lang uakseptabel grense, for meg. Anonymkode: 4ff60...ada 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 Bedre å ta seg tid med å bli godt kjent med hverandre før man bestemmer seg for noe så forpliktende som det. Jeg pushet exn inn i forhold med meg etter bare en uke. Det fordi jeg er så vant med å bli satt i vennesonen med jenter jeg liker godt. Så det ville jeg unngå med den forgje og pushet på at vi skulle bli kjærester med en gang. Og dessverre faller jeg fort og hardt. Nå er alt bare et stort rot. Og det har bare gått 2 måneder. Vi er bare venner nå, selvom vi begge egentlig vil være kjærester igjen. Anonymkode: bf467...910
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har datet en mann i 4 mnd nå, og han er fortsatt der at han trenger tid før vi bestemmer oss for å bli sammen eller ei. Vi har hatt mange fine stunder sammen, snakket om mye og kommet hverandre nærmere, og vi er fysisk nær og har også hatt sex. Vi kjenner hverandre fra før, så det er litt av årsaken til at vi bruker lang tid, men nå syns jeg det begynner å bli skikkelig slitsomt å forholde seg til han pga dette. Jeg vet han har respekt for meg og at han alltid har likt meg godt tidligere, både som venn og som potensielt noe mer, selv om det er først nå vi prøver oss på noe seriøst romantisk. Men det at han fortsatt er usikker, er vel egentlig så enkelt som at «he’s not that into you»? Eller hva er deres erfaringer i lignende situasjoner? Anonymkode: d8d22...1e1 Jeg er i nettopp din situasjon men vi har kun holdt på i 1.5 mnd!😄 Er redd det blir sånn at det går tid etter tid og ingenting skjer. Eller at han dumper meg når følelsene mine har gått blitt sterke. Noen trenger bare litt tid. Jeg råder deg til å høre på han, la han bli glad i deg. Gjør han nesten avhengig av deg. Vi har ei ukes opphold etter hver gang vi har vært med hverandre, men det kjenner jeg holder lengre på spenningen. Vi kjenner hverandre også fra før. Anonymkode: 19904...e17
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg hadde kanskje trodd det jeg også, hadde det ikke vært for at vi hadde snakket om dette noen ganger. Vi er forresten ikke så unge, men i slutten av 30-årene. Og jeg er helt enig, hva er problemet med å kalle oss kjærester, når det i praksis er det vi er? Det eneste problematiske, som jeg også ser, er at vi kjenner hverandre fra før, og har mange felles venner. Da kan det bli ekstra vondt om vi ikke får det til. Anonymkode: d8d22...1e1 Tja, jeg kan til dels forstå at han ikke vil si det til alle felles venner. Men jeg forstår ikke at dere to kan definere dere selv som kjærester og heller si at dere venter med å si det til andre. Du sier at du ikke ønsker å avslutte det. Mulig han er klar over dette, tar deg for gitt og tenker på egne behov. Synes du skal tenke deg godt om hva du er komfortabel med og tørre å sette noen grenser som er rett for deg. Viker han unna da, vel da er han uansett ikke mannen for deg Anonymkode: 346e4...095 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 Er han åpen for å treffe andre i denne perioden også? Anonymkode: 97757...fd6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bedre å ta seg tid med å bli godt kjent med hverandre før man bestemmer seg for noe så forpliktende som det. Jeg pushet exn inn i forhold med meg etter bare en uke. Det fordi jeg er så vant med å bli satt i vennesonen med jenter jeg liker godt. Så det ville jeg unngå med den forgje og pushet på at vi skulle bli kjærester med en gang. Og dessverre faller jeg fort og hardt. Nå er alt bare et stort rot. Og det har bare gått 2 måneder. Vi er bare venner nå, selvom vi begge egentlig vil være kjærester igjen. Anonymkode: bf467...910 Stor forskjell på en uke og fire måneder da. Anonymkode: e5da2...f80
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 Vært i eksakt samme situasjon. Lot det gå 6 mnd før jeg avsluttet. Da ønsket han fortsatt tid og klarte ikke definere. Når en mann er ambivalent over tid, så kan det handle om frykt for forpliktelse, ønsket om å holde døren åpen for noe annet, avoidant attachment... Uansett hva, jeg gjør det aldri igjen. En mann bør vite om han ønsker et forhold med meg etter mye kortere tid, kanskje et par måneder egentlig. Jeg hadde kuttet han. Anonymkode: 22549...e56 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 Så lenge dere er enige om at det kun er dere, burde det ikke gjøre noe å vente. Har erfart at det å pushe på eller mase bare kan gi avsmak. Som jeg skrev her over, la han bli glad i deg. Ha godt humør rundt, kjærtegn han, gi han mye omsorg. Menn elsker det og er svake for det☺️ Anonymkode: 19904...e17
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, jeg kan til dels forstå at han ikke vil si det til alle felles venner. Men jeg forstår ikke at dere to kan definere dere selv som kjærester og heller si at dere venter med å si det til andre. Du sier at du ikke ønsker å avslutte det. Mulig han er klar over dette, tar deg for gitt og tenker på egne behov. Synes du skal tenke deg godt om hva du er komfortabel med og tørre å sette noen grenser som er rett for deg. Viker han unna da, vel da er han uansett ikke mannen for deg Anonymkode: 346e4...095 Jeg tror cluet her er at han vet atts ikke ønsker å avslutte og da er det egentlig ikke noe press på ham.. litt sunne grenser her hadde gjort seg. Etter 4 mnd hadde jeg minst forventet at vi var kjærester oss imellom. Anonymkode: 4ff60...ada
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #20 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge dere er enige om at det kun er dere, burde det ikke gjøre noe å vente. Har erfart at det å pushe på eller mase bare kan gi avsmak. Som jeg skrev her over, la han bli glad i deg. Ha godt humør rundt, kjærtegn han, gi han mye omsorg. Menn elsker det og er svake for det☺️ Anonymkode: 19904...e17 Men de er de jo ikke heller.. da duller hun jo bare med en som ikke trenger å gi noe.. Anonymkode: 4ff60...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå