AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Vi har 3 små barn (bhg barn) og vært gift noen år nå. Jeg er ulykkelig med ham. Får sjeldent glede og han er ikke interessert i å vedlikeholde romantikken i forholdet. Vi sover ikke sammen,har bare sex for ellers blir det masse mas. Jeg vil ikke være med ham mer men her orker ikke være alene med 3 barn og føler det blir utrolig vanskelig også for barna om vi ikke er sammen mer. Noen har som holdt ut i dødt forhold til barna ble større? Går det fint? Anonymkode: 01a26...67f
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Én unge. Gikk. Aldri vært lykkeligere. Verken meg eller ungen. Og jeg har ironisk nok mer fritid. Fikset meg barnevakter og har et fint liv. Dater en flott mann også ☺️
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Ja, bli. Jobb med det du har. Du vet aldri hva du får. Ikke vær en av de som velger enkleste løsning. Bli for barna. Anonymkode: 43f05...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Skrevet 13. november 2023 GÅ for barnas skyld! Om du venter til barna er store/større, blir det vanskeligere. Anonymkode: 0d510...f0a 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Skrevet 13. november 2023 Du har jo per definisjon valgt et platonisk forhold, og det eneste rettferdige er å kommunisere tydelig til mannen at dette ikke lengre er et kjærlighetsforhold, sånn at han kan ta stilling til om dette er noe han ønsker å fortsette. Anonymkode: 026c5...2f1 1 1
Blåtrå Skrevet 13. november 2023 #7 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, bli. Jobb med det du har. Du vet aldri hva du får. Ikke vær en av de som velger enkleste løsning. Bli for barna. Anonymkode: 43f05...d2c Hva mener du med: Du vet aldri hva du får? 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #8 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, bli. Jobb med det du har. Du vet aldri hva du får. Ikke vær en av de som velger enkleste løsning. Bli for barna. Anonymkode: 43f05...d2c Er dette ironi? Det er da tusen ganger bedre å være singel alenemor enn å være i et kjærlighetsløst forhold. Anonymkode: 026c5...2f1 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 Jeg mener det er en slags unntakstilstand til minste er fylt 3 år. Ikke ta noen avgjørelser før det. Prøv parterapi, se om det går an å løse opp i flokene. Barna (og dere) fortjener en skikkelig innsats før dere evt legger ballen død. Anonymkode: 938e1...3f5 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Skrevet 13. november 2023 Jeg gikk. Men hadde bare ett barn. Det var bare uendelig mye bedre å være alenemamma og føle seg litt alene om ting, enn å være ulykkelig og ensom i et parforhold som var drit. Er lykkelig gift nå i 11 år. Anonymkode: f9606...704
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 WhisperingWind skrev (16 timer siden): Én unge. Gikk. Aldri vært lykkeligere. Verken meg eller ungen. Og jeg har ironisk nok mer fritid. Fikset meg barnevakter og har et fint liv. Dater en flott mann også ☺️ Det er stor forskjell på ett og tre barn. Barnevakt for tre bhg-barn er ikke så lett å få ordna. Det er også mye logistikk, særlig når barna blir eldre mtp fritidsaktiviteter osv. Anonymkode: 938e1...3f5 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Hadde dette vært meg hadde jeg dratt. Barna har det bedre med to glade foreldre separert, enn to ulykkelige foreldre som bor under samme tak. Men gjør det skånsomt for barna, de vil nok bli preget i stor grad uansett, så fokuser på barna og godt samarbeid med hverandre Anonymkode: 5f2f2...cff
Goodtimes Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 Jeg er av det inntrykket at barn takler samlivsbrudd bedre når de er små enn når de f. eks er 10-16 år. Barna mine taklet det utmerket og de var barnehagebarn. Det var sjanseløst å fortsette forholdet med ekskona og når jeg ser på det i ettertid, så har det jo gått utrolig bra. Lillebroren til ekskona var 15 år når foreldrene skilte lag og han takla det utrolig dårlig. Isolerte seg helt og han ble utrolig vanskelig å komme innpå. Man lever bare en gang og man bør få muligheten til å kjenne på følelsen av å være lykkelig igjen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, bli. Jobb med det du har. Du vet aldri hva du får. Ikke vær en av de som velger enkleste løsning. Bli for barna. Anonymkode: 43f05...d2c ALDRI bli for barna! Den enkleste løsningen er å BLI. Anonymkode: 0d510...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 Gå, nå! Det er enklere jo yngre barna deres er. Og det å leve i et slikt forhold er forferdelig... Du blir en dårligere mamma. Nå, får du også mere økonomiske rettigheter fra Nav, å det vil bli mye bedre for dere alle. Man bruker så mye energi på å bare navigere en helt vanlig hverdag i et slikt forhold at man blir helt utslitt. Du tror kanskje det er pågrunn av barna du er så sliten, men lover at du vil ha mye mere energi å glede å gi de når du er alene ☺️👍 Anonymkode: 69e62...650 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 Jobb for forholdet, folk går altfor lett fra hverandre nå til dags Anonymkode: 6fe10...550 3
fjær Skrevet 13. november 2023 #17 Skrevet 13. november 2023 Var i ett forhold, valgte å bli pga i ungene i mange år. Gikk tilslutt selv om ungene fremdeles bor hjemme. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk tidligere... beste valget jeg har tatt 2
Blåtrå Skrevet 13. november 2023 #18 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du tror kanskje det er pågrunn av barna du er så sliten, men lover at du vil ha mye mere energi å glede å gi de når du er alene ☺️👍 100% riktig!!!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #19 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jobb for forholdet, folk går altfor lett fra hverandre nå til dags Anonymkode: 6fe10...550 Helt uenig, folk holder sammen alt for lenge. Livet er for kort til å kaste bort tid på døde forhold. Anonymkode: 026c5...2f1 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde dette vært meg hadde jeg dratt. Barna har det bedre med to glade foreldre separert, enn to ulykkelige foreldre som bor under samme tak. Men gjør det skånsomt for barna, de vil nok bli preget i stor grad uansett, så fokuser på barna og godt samarbeid med hverandre Anonymkode: 5f2f2...cff Tror man at den mannen som blir forlatt er lykkelig etterpå? Eller kanskje den mannen vil stelle til noe problemer for henne? Særlig ettersom han kanskje blir bitter? Og hvem vet hva barna får til stemor? Anonymkode: 501c9...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå