Gå til innhold

digitalt parabolanlegg...problemer!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har akkurat montert et nytt digitalt parabolanlegg( Nokia Tuner) og har litt problemer i forbindelse med dette. Vi har to digitale hoder som skal ta inn Thor satelitten og Sirius. Nå er det sånn at vi bare får inn enten den ene eller den andre, ikke begge samtidig. Vi har kobla Thor på svitsj2 og Sirius på svitsj 1 men på tuneren ser det ut som Thor hører til DiseqC-svitsj 1 og jeg skjønner ingenting for øyeblikket. Har prøvd å kontakte forhandler men det virker som ingen jeg snakker med egentlig skjønner dette. Kan noen av dere der ute hjelpe oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må koble begge på svitsj1... Ikke en til hver...

Så skal det bli noe sånt som dette: DiseqC - 1/a (Thor) og DiseqC - 1/b (Sirius)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går ikke...fordi det er to utganger på svitsjen, eller to svitsjer, om du skjønner. Så er det en kobling ut til tuneren liksom, så det skal være en til hver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det er 2 innganger på svitsjen og en ut (til tuneren)?

Da må dere definere i tuneren at Thor og Sirius bruker samme svitsj, i dette tilfellet, svitsj1.

Og at Thor bruker a eller inngang 1, og Sirius b eller inngang 2 på svitsj1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok!...Nå prøver vi den løsninga du hadde, men jeg vet ikke om det går. Men dersom du er sikker på at Thor-satelitten skal inn på DiseqC1 så er jo det fint for det kommer nemlig ikke klart frem noen steder i våre bruksanvisninger. Det ser ut som vi bare kan motta signaler fra en av satelittene i slengen, på en måte. Dersom vi får inn kanalene fra Thor så mister vi alt fra Sirius og omvendt. Jeg har forstått at de to satelittene ligger ganske nær hverandre og burde være mulig å få inn samtidig.

Kanskje det beste er å kontakte forhandleren slik at han kan komme hit å stille inn alt for oss. Blir jo litt dyrt da, han skulle ha 1500 kroner for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hvor dere kobler Thor/Sirius.

Dere må definere på tuneren at for eksempel Thor bruker DiseqC1 inngang 1 eller a, og at Sirius da bruker DiseqC1 inngang 2 eller b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...