Gå til innhold

Når er det ok å gå på jobb etter covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk i 1 uke og hatt hjemmekontor. Formen er bedre men jeg hoster og nyser fortsatt ekstremt mye. Tenker det er kjipt for kollegaene mine om jeg skal sitte og harke på jobb, men hva gjør folk? Jeg kan ha hjemmekontor i morgen og så tenker jeg gjør det, men resten av uka er jeg litt usikker. Sjefen vil helst vi skal være på kontoret men hun er klar over at jeg er dårlig. 

Anonymkode: c2ce5...e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er feberfri kan man gå på jobb.

Fra FHI (bare Google covid smitte så kommer siden opp) : «Personer med covid-19 er mest smittsomme i 1-2 dager før symptomstart og i de første dagene etter symptomstart. Man kan være smittet med SARS-CoV-2 uten å utvikle sykdom, og likevel smitte videre. Personer som ikke utvikler symptomer, smitter trolig i mindre grad andre enn de som får symptomer» 

Anonymkode: abfd5...b2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du er feberfri kan man gå på jobb.

Fra FHI (bare Google covid smitte så kommer siden opp) : «Personer med covid-19 er mest smittsomme i 1-2 dager før symptomstart og i de første dagene etter symptomstart. Man kan være smittet med SARS-CoV-2 uten å utvikle sykdom, og likevel smitte videre. Personer som ikke utvikler symptomer, smitter trolig i mindre grad andre enn de som får symptomer» 

Anonymkode: abfd5...b2a

Feberfri er greit, jeg har ikke feber lenger. Men det å hoste som en KOLS-pasient er sikkert bra plagsomt for andre eller? Hva er vanlig? Jeg er så redd for at folk blir sure om jeg kommer på jobb og hoster i vei. 

Skrevet

Du er nok ikke særlig smittsom lenger etter en uke. Hvis du holder deg hjemme i morgen kan du vel gå på jobb på tirsdag. Hvis noen spør så får du bare si at det er X dager siden du ble smittet og at du ikke har feber eller tror du er smittsom lenger. Hvis du har lyst å være veldig omsorgsfull så kan du jo ta på deg munnbind...

Anonymkode: b45fc...efe

Skrevet

Men altså orker du å reise inn på jobb hvis du hoster så mye da? Det høres jo ikke egentlig ut som at almenntilstanden din er helt god ennå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men altså orker du å reise inn på jobb hvis du hoster så mye da? Det høres jo ikke egentlig ut som at almenntilstanden din er helt god ennå.

Nei tror jeg får mange stygge blikk på bussen isåfall.. så bør nok vente noen dager til. Lei. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...