AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Del Skrevet 12. november 2023 Jeg ser dette mye på forumet her. Livet skjer og det er ikke alle som har møtt mannen i sitt liv før, tidligere sykdom/skader og andre omstendigheter som kan gjøre at man er senere ute enn normen. Tenker spesielt på førstegangsgravide nå, ikke de som er 40 og venter barn nr.3 med en mann de har vært godt gift med i årevis. Anonymkode: 411e7...244 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Del Skrevet 12. november 2023 Tja, kjipt for barnet å vokse opp med gamle foreldre og større sjanser for at det er noe galt med barnet Anonymkode: e4de6...362 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. november 2023 #3 Del Skrevet 12. november 2023 Ikke negativt...men kanskje skeptisk...jeg er snart 40 og har en på 11 og 5 år....når jeg er 50 blir der 21 og 15 år... skulle jeg fått en liten nå ville den vært 10 år når jeg blir 60... Tenker på sykdommer, og at man er ikke like ung og frisk lenger...og jeg orker ikke like mye nå som når jeg var 20 åra. Pluss jeg å mannen min gleder jo oss litt til barna flytter ut og vi får tid for oss selv igjen...da bør vi er kanskje 60 ha ha 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Del Skrevet 12. november 2023 Sofakona skrev (3 minutter siden): Ikke negativt...men kanskje skeptisk...jeg er snart 40 og har en på 11 og 5 år....når jeg er 50 blir der 21 og 15 år... skulle jeg fått en liten nå ville den vært 10 år når jeg blir 60... Du er 40 år, men hvis du fikk baby nå ville hen vært ti år når du blir 60? Anonymkode: 4e86a...06e 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Del Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, kjipt for barnet å vokse opp med gamle foreldre og større sjanser for at det er noe galt med barnet Anonymkode: e4de6...362 Det finnes verre skjebner enn «gamle» foreldre 🙄 Anonymkode: 39fe4...3d5 14 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Del Skrevet 12. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Det finnes verre skjebner enn «gamle» foreldre 🙄 Anonymkode: 39fe4...3d5 Det finnes som regel alltid noen som har verre skjebner, det er ikke et argument i seg selv. Anonymkode: 1f160...212 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Del Skrevet 12. november 2023 Er det ikke egentlig bedre og hyggeligere? Det meste har roet seg når man er 40. Yngre foreldre er mye travlere og mindre tålmodige har ihvertfall jeg inntrykk av. Jeg er i starten av 30 årene selv, og har sett dette i flere år allerede helt siden tidlig 20 årene. Anonymkode: 1c809...b3b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Del Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er 40 år, men hvis du fikk baby nå ville hen vært ti år når du blir 60? Anonymkode: 4e86a...06e Bra regnestykke 🤣 Anonymkode: 7111d...7d9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tja, kjipt for barnet å vokse opp med gamle foreldre og større sjanser for at det er noe galt med barnet Anonymkode: e4de6...362 Hvorfor er det kjipt for barnet å vokse opp med gamle foreldre? Forklar. Det er marginalt større risiko for downs med eldre mor. Nå tilbys i tillegg NIPT test, noe som er med på å redusere denne risikoen, da mor kan velge selv om hun vil beholde barnet dersom NIPT test viser kromosom avvik. Anonymkode: bd0ef...f7f 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er ikke negativ til dem som blir gravide etter 40. Det kan nemlig hende jeg blir det selv. Jeg blir alltid glad når jeg leser nyheter om "eldre" mødre. Det gir liksom håp. Anonymkode: cae3c...fd8 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 13. november 2023 #11 Del Skrevet 13. november 2023 For noen passer det å bli gravid som 40 åring, mens for andre er det ikke aktuelt. Gjør det du vil og ikke bli stresset av det du leser her på forumet. Det er til syvende og sist ditt liv du skal leve, så ikke mål deg selv opp mot andre mennesker. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 13. november 2023 #12 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er negativ til gravide over 40. Min mor fikk 2 barn etter 40. Eneste hun sier selv er at hun var mer sliten, det var mer krevende og tyngre med de 2 barna etter 40 år VS de hun fikk tidligere. Var 11 år mellom yngste fra "første kull", når de 2 siste kom på løpende bånd. Håper selv jeg er ferdig med barn før 40, men det er jo ett personlig preferert valg og ønske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Del Skrevet 13. november 2023 Altså jeg personlig syns det er fint å fylle 40 å ha barn som er over 10 år. Hadde selv aldri orket å få barn i en alder av 40, men det er meg. Hva andre velger å gjøre er opp til dem. Anonymkode: a8bad...0bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Del Skrevet 13. november 2023 Min mann er noe eldre enn meg. Vi fikk barn fra han var 34 til han var 40. Det er enorm forskjell på hvor mye våkennetter o.l tærer på fra man er 34 til man er 40. Jeg merker forskjell som fikk barn fra jeg var 23 til jeg var 29, kan ikke engang se for meg hvor tungt det må være når man er 40+. I tillegg skal man følge dem opp. Uansett hvor mye man vrir på det: en gjennomsnitlig 50åring er mindre sprek enn en gjennomsnitlig 40åring. Og så videre. Får man barn når man er f.eks 45 så er man faktisk 60år når man har tennåring i hus, som man skal orke å følge skikkelig opp. Anonymkode: 7c6a3...e33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Del Skrevet 13. november 2023 Det er ikke så veldig kult når en av dine foreldre får barn på likt som deg og du har jevngamle barn med egne foreldre. Anonymkode: cb453...2d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Del Skrevet 13. november 2023 Hovedgrunnen vel at risikoen er langt større for at det er noe galt med barnet, og at det er langt større risiko i svangerskapene også (etter man er 38 må man følges langt tettere opp, men det er uavhengig av om det er nr 1 eller 5). Ellers tenker jeg at damer som får første barn etter 40 GENERELT SETT er litt mer engstelig og kanskje er litt «særere». Det er kun en teori, som kanskje er feil? Anonymkode: 9b470...253 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Del Skrevet 13. november 2023 Ble kronisk syk da jeg var 40, og er kjempeglad for at jeg fikk barn da jeg var 29. Men sånt kan man selvfølgelig ikke vite på forhånd. Plagdes veldig med søvnproblemer da jeg var i overgangsalder, så glad barnet mitt var voksent da 🙃. Men folk må nesten få bestemme selv når det passer å få barn. Anonymkode: 153ed...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er ikke så veldig kult når en av dine foreldre får barn på likt som deg og du har jevngamle barn med egne foreldre. Anonymkode: cb453...2d0 Det er ikke veldig uvanlig i disse dager med to kull. Jeg har en tante som er tre år eldre enn meg. Vi er ordentlig gode venninner. Niesen min har en jevngammel tante fordi mor var på kull to når datteren fikk sin første. De er bestevenner. Gjennom hele barndommen har de tilbragt ferier sammen. Så i alle tilfeller jeg kjenner til har det vært en positiv ting. Anonymkode: 284d4...526 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. november 2023 #19 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mann er noe eldre enn meg. Vi fikk barn fra han var 34 til han var 40. Det er enorm forskjell på hvor mye våkennetter o.l tærer på fra man er 34 til man er 40. Jeg merker forskjell som fikk barn fra jeg var 23 til jeg var 29, kan ikke engang se for meg hvor tungt det må være når man er 40+. I tillegg skal man følge dem opp. Uansett hvor mye man vrir på det: en gjennomsnitlig 50åring er mindre sprek enn en gjennomsnitlig 40åring. Og så videre. Får man barn når man er f.eks 45 så er man faktisk 60år når man har tennåring i hus, som man skal orke å følge skikkelig opp. Anonymkode: 7c6a3...e33 Fysisk form og helse har mye mer å si enn alder. De som får barn sent har som gruppe vesentlig bedre helse enn de som får tidlig. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #20 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mann er noe eldre enn meg. Vi fikk barn fra han var 34 til han var 40. Det er enorm forskjell på hvor mye våkennetter o.l tærer på fra man er 34 til man er 40. Jeg merker forskjell som fikk barn fra jeg var 23 til jeg var 29, kan ikke engang se for meg hvor tungt det må være når man er 40+. I tillegg skal man følge dem opp. Uansett hvor mye man vrir på det: en gjennomsnitlig 50åring er mindre sprek enn en gjennomsnitlig 40åring. Og så videre. Får man barn når man er f.eks 45 så er man faktisk 60år når man har tennåring i hus, som man skal orke å følge skikkelig opp. Anonymkode: 7c6a3...e33 Det kan jo også hende at din mann er mer sliten nå fordi han nå har flere barn, men ved 34 hadde han bare ett.. det er absolutt ikke enorm forskjell på å være 34 og 40. Da må i såfall mannen din ha la seg forfalle enormt 🤷♀️ Anonymkode: 5b72b...1ed 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå