Gå til innhold

Sykt barn hele tiden nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 11, som de to siste nettene har hatt vondt i kroppen og grått om natta med feberfantasier. 

Jeg har barnet 50% og vi er så mye syke nå. Barnet har vært sykt tre uker av de ukene han har vært hos meg den siste måneden. Jeg husker faktisk ikke sist vi ikke haddr: sår hals, feber, vondt et sted, omgansyke, vondt i magen mm.

Føler nesten at jeg holder på å bli deprimert. Jeg orker ikke trene mer, og blir så sliten av dette styret med dårlig søvn.. 😥 

Barnet kjeder seg. Kan så klart ikke dra ut i kulda nå som han våkner om natta med feberfantasier. Men er så lei den sutringa om at alt er så kjeeedelig.. ☠️

Er så lei nå. Jeg vil bare sove godt om natta igjen og ha overskudd til å finne på ting ute.... Flere som opplever dette nå? 

Anonymkode: a0b3f...5db

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ungene har hatt i gjennomsnitt 2 dager på skolen før de har blitt syke igjen de siste 5ukene. Innimellom har en vært på skolen og smittet nr.2 som allerede var hjemme og syk. Forrige helg hadde vi korona og nå influensa, og så har vi vært innom både 2 runder omgangssyke, hissig forkjølelse med påfølgende og ørebetennelse og litt diverse. 

Skolen har montert opp biozone nå, så håper det hjelper, men lærerne er tydelige på at foreldre må slutte å sende barn til skole for tidlig. Har fått innvilget hjemmekontor, heldigvis.

Anonymkode: 0f257...3f1

Skrevet

En kollega har i løpet av de 2 siste månedene hatt korona, omgangssyke og influens. Barna er i barnehage og skole. 

Anonymkode: 0ff68...467

Skrevet

Ja men hva gjør man i forhold til lønn? Tar folk ulønnet? Er jo mye å kreve i dagens situasjon der de fleste ikke akkurat har god råd…

Anonymkode: b982e...45c

Skrevet

I august hadde jeg 3 dager hjemme med sykt barn, så 4 dager i september, så 2 dager i oktober. Håper at november blir en roligere måned. Har byttet på med far, for sykdomsperiodene har vært dobbelt av hva jeg har vært hjemme. Heldigvis kan jeg jobbe kveld om jeg må være hjemme på dagtid, så har kun brukt 4 syktbarn dager. 

Anonymkode: f1b03...8d3

Skrevet

Mitt barn på nesten 2 har hatt bare to dager hjemme fra barnehage (feber 1 dag og ble hjemme en ekstra dag). Men nesten konstant snørrete og hoste som kommer og går. Allmenntilstand er jevnt over god da.

Vi voksne derimot har vært mer syke siden august. Begge har hatt skikkelig halsbetennelse med høy feber og jeg har hatt to seige forkjølelser i tillegg. 

Litt rart at spesielt jeg har vært sykere enn barnet... Men jeg sover dårlig for tiden og er sliten så da blir jo immunforsvaret dårligere.

Anonymkode: a7cf7...cf0

Skrevet

Jepp! Kjenner følelsen, hadde samme problem forrige vinter og har lyst til å grine over at denne vinteren starter likt. Som du er inne på, en ting er syke barn. Men itillegg så kommer det med å aldri føle seg frisk selv, man får ikke trent og føler bare man forfaller både fysisk og psykisk 😢

Anonymkode: 57202...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...