Gjest Revenka Skrevet 27. januar 2006 #1 Skrevet 27. januar 2006 Må man ha sanger ala "nå tar vi den rosa sangen dere..." i et bryllup? Jeg har ikke så lyst til å ha sanger, men vet noen i slekta elsker å dikte sanger.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Vi kommer ikke til å ha sanger a la "velkommen", "kaffesang" osv., men har sagt til den nærmeste familien at selvdiktede sanger er ok.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #3 Skrevet 28. januar 2006 Trådstarter, hvis du velger å nedlegge sangforbud har du min fulle støtte! Hjemmediktede sanger...grøsss....
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #4 Skrevet 28. januar 2006 vi hadde INGEN sanger!!! Og absolutt alle fikk beskjed om at det ville vi helle ikke ha! Det er deres dag og ingen andre skal få bestemme! Synmes selv d er pyton, nesten flaut, å sitte og synge i sammenkomster ala bryllup, konfimasjoner etc..
Gjest gjest1 Skrevet 28. januar 2006 #5 Skrevet 28. januar 2006 Vi valgte å ikke ha noen sanger i bryllupet vårt og ga beskjed til familien om dette. De syns nok det var litt rart sånn med en gang men respekterte selvfølgelig ønsket vårt. Vi løste det slik at svigermor ønsket velkommen på vegne av familien og ga så ordet til toastmaster for kveld. I tillegg til de tradisjonelle talene så spurte vi en onkel om han ville holde takk for maten-talen og da det var tid for kaffe tok bare toastmaster ordet og informerte kort. I ettertid var det ingen av våre gjester som savnet sanger.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. januar 2006 #6 Skrevet 28. januar 2006 Vi hadde ikke sanger (gudskjelov!), og heldigvis er ingen i slekta noen kjempefan hverken av sanger eller taler. Det er verken fint eller morsomt med sanger etter min (og Bjørnemannens) mening. Du har min fulle støtte hvis du vil legge ned forbud!
Gjest lindas Skrevet 28. januar 2006 #7 Skrevet 28. januar 2006 hos oss kommer det ikke til å være sanger... og heller ikke så mange taler, kun de som er "pliktige"... dvs forlovere, en forelder på hverside (hvis de ønsker), og oss selv (hvis vi ikke er så i lykke-rus at vi ikke klarer å få sagt noe...)... lurer litt å hvordan dette blir mottatt, (har ikke fått informert om det enda), da det er mange på hans side som er "talere" og absoludt vil ha sanger fra seg ( spes hvis de ikke blir bedt før til kaffe)... men egentlig så driter jeg i det, for det er jo trossalt VÅR dag, ikke deres!!!
Gjest -eline- Skrevet 28. januar 2006 #8 Skrevet 28. januar 2006 Da venninna mi giftet seg i sommer så hadde hun sagt litt løst til venner at hun "hater slike 'rosa sanger'"... Det endte da med at etpar av vennene (inkl toastmaster) hennes dikta en utrolig dårlig sang som de da delte ut...rosa selvsagt Venninna mi holdt på å dø av latter da toastmasteren uttalte "nå tar vi den rosa sangen dere"... Skal sies at vennene hennes visste jo at hun ville ta det humoristisk Men, som svar til trådstarter; nei, du må vel ikke ha noen hjemmemekka sanger hvis du ikke vil ha det, det er jo ditt bryllup
Gjest Revenka Skrevet 28. januar 2006 #9 Skrevet 28. januar 2006 Høres bra ut. Vet at mamma elsker slike sanger, men jeg syns det er litt pinlig. Hvis hun vil si noe til oss på dagen får hun heller holde en tale enn å legge den infoen i en sang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå