AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Hei! Jeg skal få en liten en snart, og I den forbindelse har jeg gitt beskjed til hele familien at jeg i utgangspunktet ikke vil ha besøk på sykehuset, men heller vente til vi har falt til ro hjemme. Nesten alle respekterer dette og kommer til å gå å glede seg til en telefon om å få komme på besøk. Alle utenom min mor. Hun ble forbanna, begynte å grine og slo seg helt vrang når jeg fortalte dette. Hun mente at dette er merkelig/unormal oppførsel og at jeg ikke er stolt nok mor som ikke vil ha besøk på sykehuset. Hun nekter også å høre på at jeg ber om råd hvis jeg trenger det, og at jeg ikke trenger masse råd tilsendt eller tilringt hele tiden. Hva i alle dager er dette for en oppførsel? Er det noen andre her som har opplevd noe liknende og vil fortelle meg om hvordan du/dere taklet dette? Kjenner meg nesten litt slem og maktesløs når jeg får sånne beskyldninger, men jeg vet som førstegangsmor at jeg ikke vil ha det presset på meg at alle skal komme på besøk på sykehuset, derfor har jeg heller sagt til alle at jeg ikke vil ha besøk - så får det heller være en bonus for alle hvis jeg ombestemmer meg når jeg først er der. På forhånd takk, mvh frustrert Anonymkode: c9211...67e 4 23 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Har ikke opplevd det selv. Men jeg synes din mor overdramatiserer litt her. Når det er sagt så kan du kanskje love henne at dine foreldre og fars foreldre skal få være de første til å komme hjem å hilse på den lille. Det kan hende at hun er redd for at "alle" andre får hilst på babyen før hun/ de? Anonymkode: 03d27...e12 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Dårlig gjort av deg. Babyens besteforeldre og ev. søsken bør få komme på et kort besøk på sykehuset. Anonymkode: e7d6e...212 23 2 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dårlig gjort av deg. Babyens besteforeldre og ev. søsken bør få komme på et kort besøk på sykehuset. Anonymkode: e7d6e...212 Eller i det minste være de første som får komme på besøk når ts og baby kommer hjem. Anonymkode: 03d27...e12 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Jeg hadde og blitt sur da. Som besteforeldre bør man få komme på sykehuset. Folk nå til dags er kjipe! Anonymkode: 5c9f3...a5f 21 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Næsj. Du bestemmer Ikke alle orker eller er i form til å motta besøk på sykehuset, det er helt greit. Dere kan godt være i deres lille boble og få ro til evt. ammestart og alt det der. Anonymkode: 9ed0b...2bb 14 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ikke opplevd det selv. Men jeg synes din mor overdramatiserer litt her. Når det er sagt så kan du kanskje love henne at dine foreldre og fars foreldre skal få være de første til å komme hjem å hilse på den lille. Det kan hende at hun er redd for at "alle" andre får hilst på babyen før hun/ de? Anonymkode: 03d27...e12 Jeg har lovet henne dette. Hun veit at hun og min søster + fars foreldre skal få være de første. Anonymkode: c9211...67e 3 2 1
mereo Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Hadde minimalt med besøk i starten selv, for meg var det helt riktig. Så om du ikke vil ha besøk er det helt greit. Det må andre bare respektere. 10 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Næsj. Du bestemmer Ikke alle orker eller er i form til å motta besøk på sykehuset, det er helt greit. Dere kan godt være i deres lille boble og få ro til evt. ammestart og alt det der. Anonymkode: 9ed0b...2bb Det er akkurat det jeg mener! Jeg er allerede så sliten at jeg ikke aner hva opp og ned er, og de fleste i min omgangskrets har angrer på besøk på sykehuset fordi de trengte ro. Derfor vil jeg ikke føle noe press. Kjenner jeg blir så såret. Jeg og mamma har ikke et nært forhold engang.. Anonymkode: c9211...67e 6 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har lovet henne dette. Hun veit at hun og min søster + fars foreldre skal få være de første. Anonymkode: c9211...67e Er hun så dramatisk i andre sammenhenger? Anonymkode: 9ed0b...2bb 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 mereo skrev (1 minutt siden): Hadde minimalt med besøk i starten selv, for meg var det helt riktig. Så om du ikke vil ha besøk er det helt greit. Det må andre bare respektere. Takk for støtten! Jeg og mamma har ikke et nært forhold engang, så føler det er så utrolig urimelig at hun tar seg så utrolig nær av dette.. Anonymkode: c9211...67e 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har lovet henne dette. Hun veit at hun og min søster + fars foreldre skal få være de første. Anonymkode: c9211...67e Da synes jeg mor får akseptere at ingen får komme på sykehus besøk. Det er jo veldig spesielt for foreldre når barna deres får barn, å betyr nok mye at de får hilse på baby før alle andre Anonymkode: 03d27...e12
mereo Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for støtten! Jeg og mamma har ikke et nært forhold engang, så føler det er så utrolig urimelig at hun tar seg så utrolig nær av dette.. Anonymkode: c9211...67e Man kan faktisk ha litt nok med seg sjøl og sitt i starten. Så stå på ditt. Det betyr jo ikke at man ikke vil ha besøk, men det er bare ikke noe man orker. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er hun så dramatisk i andre sammenhenger? Anonymkode: 9ed0b...2bb Litt, men dette tar virkelig kaken. Tror jeg er ekstra overhvelmet og sliter med å takle det nå fordi jeg er såppass sliten.. Anonymkode: c9211...67e 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei! Jeg skal få en liten en snart, og I den forbindelse har jeg gitt beskjed til hele familien at jeg i utgangspunktet ikke vil ha besøk på sykehuset, men heller vente til vi har falt til ro hjemme. Nesten alle respekterer dette og kommer til å gå å glede seg til en telefon om å få komme på besøk. Alle utenom min mor. Hun ble forbanna, begynte å grine og slo seg helt vrang når jeg fortalte dette. Hun mente at dette er merkelig/unormal oppførsel og at jeg ikke er stolt nok mor som ikke vil ha besøk på sykehuset. Hun nekter også å høre på at jeg ber om råd hvis jeg trenger det, og at jeg ikke trenger masse råd tilsendt eller tilringt hele tiden. Hva i alle dager er dette for en oppførsel? Er det noen andre her som har opplevd noe liknende og vil fortelle meg om hvordan du/dere taklet dette? Kjenner meg nesten litt slem og maktesløs når jeg får sånne beskyldninger, men jeg vet som førstegangsmor at jeg ikke vil ha det presset på meg at alle skal komme på besøk på sykehuset, derfor har jeg heller sagt til alle at jeg ikke vil ha besøk - så får det heller være en bonus for alle hvis jeg ombestemmer meg når jeg først er der. På forhånd takk, mvh frustrert Anonymkode: c9211...67e Den problemstillingen hadde vi aldri, mine foreldre spurte aldri, de visste at de kom til å bli de første til å besøke da (min samboers foreldre bor langt unna og dette var midt under Coronaen så var ikke lov å reise inn til Norge). Men jeg hadde uansett bare stått på mitt. Kanskje ta en prat om hvorfor hun reagerer sånn? Besteforeldre er uansett de første som burde få møte babyen (mener jeg) og det er ikke sikkert hun tenker at det er en selvfølge for dere. Hun har nok bare gledet seg og ser frem til å møte barnebarnet sitt❤️ Anonymkode: e2eb4...857
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 Det er andre tider nå, og kortere opphold på barsel. Dette synes jeg alle, inkl besteforeldre må kunne greie å respektere. Når jeg fikk mine to første så var det vanlig å være på barsel i flere dager , og vi fikk ta imot besøk av nesten hvem som helst. Du lå på et tremannsrom( rart navn på føden) og måtte akseptere et renn av besøkende uavhengig om du eller de andre på rommet var opplagt til det. Jeg synes det er en fin ordning at mor, far og barn får en rolig start på familielivet sitt. Da kan heller besteforeldre møte opp hjemme ved første besøk med medbrakt mat sånn som de gjorde i gamle dager . « Sengemat» hette det da .. Anonymkode: 7c694...025 10 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 mereo skrev (1 minutt siden): Man kan faktisk ha litt nok med seg sjøl og sitt i starten. Så stå på ditt. Det betyr jo ikke at man ikke vil ha besøk, men det er bare ikke noe man orker. Det er liksom det. Jeg er veldig sliten allerede, og vil derfor ikke føle et press på å måtte please alle andre når mine behov burde komme først. Jeg avskriver ingenting, det kan jo hende jeg vil ha besøk når jeg først står i situasjonen, men å føle press på forhånd er utrolig kjipt når man ikke aner hvordan man kommer til å føle seg.. Anonymkode: c9211...67e 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for støtten! Jeg og mamma har ikke et nært forhold engang, så føler det er så utrolig urimelig at hun tar seg så utrolig nær av dette.. Anonymkode: c9211...67e Kanskje hun ønsker at dere har et nært forhold, eller skjønner hun det ikke å at dere i hennes hode har et nært forhold? Jeg har ikke et nært forhold til min mor, men hun tror at hun har godt forhold til alle ungene sine. Hun evner ikke å se sine feil og mangler å at det for min del medfører mye angst å ha mer enn minimal kontakt med henne. Anonymkode: 03d27...e12 1 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde og blitt sur da. Som besteforeldre bør man få komme på sykehuset. Folk nå til dags er kjipe! Anonymkode: 5c9f3...a5f Nei, som besteforeldre har man faktisk ikke krav på noe som helst. Ikke engang kontakt med barnebarnet dersom foreldrene bestemmer seg for det. Tipper folk som deg også er av typen som innbiller seg at de har noen til å ta seg av dem og besøke dem på gamlehjemmet når de blir gamle. Kun fordi de har barn. Det er ikke sånn det fungerer. Folk flytter, folk mister kontakten, og du har ikke krav på noe. Anonymkode: e2ac3...10d 16 4
mereo Skrevet 12. november 2023 #20 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er liksom det. Jeg er veldig sliten allerede, og vil derfor ikke føle et press på å måtte please alle andre når mine behov burde komme først. Jeg avskriver ingenting, det kan jo hende jeg vil ha besøk når jeg først står i situasjonen, men å føle press på forhånd er utrolig kjipt når man ikke aner hvordan man kommer til å føle seg.. Anonymkode: c9211...67e Som regel er man jo ikke så lenge på sykehuset heller. Tenk på deg og din husstand først. Detta går fint Også får resten ta det som det er og hva dere sier får de bare respektere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå