Gå til innhold

«Blackout» fra fylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å huske ting dagen derpå, og da mener jeg store svarte hull fra kvelden før. Kan glemme at jeg har møtt enkelte folk, glemmer hva vi har pratet om, glemmer at jeg har vært å kjøpt nattmat osv. Og det er ikke sånn at jeg kommer på det hvis noen sier det, det er helt visket ut fra minnet mitt. Dette skjer uavhengig av mengde alkohol, og jeg har slitt med det i flere år.. merker også i hverdagen at jeg sliter en del med hukommelsen - kan det ha sammenheng? Kan f.eks glemme hva jeg snakker om midt i en setning, og da klarer jeg ikke hente meg inn eller komme på hva jeg skulle si… flere som opplever det samme? Er det noe jeg kan gjøre for å bedre det? Er jente i slutten av 20-årene hvis det er av betydning.

Anonymkode: 54bf9...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bekjente som har meget god husk som får blackout i fylla. Jeg husker veldig mye av det som skjer, tror dette er litt inviduelt.

kommer vel helt ann på mye man drikker og 

Skrevet

Du drikker for mye.  Man får ikke blackout av 2-3 glass vin.  

Skrevet

Jeg får også ofte blackout , er litt opp og ned hvor mye som skal til før jeg får det. 

Anonymkode: 667f1...b4c

Skrevet
Just now, Djungelvrål said:

Du drikker for mye.  Man får ikke blackout av 2-3 glass vin.  

Tja.. Jeg tror at hvis man har tidligere drukket på seg blackout, så er man i faresonen for å utvikle blackout igjen

Anonymkode: 5d856...334

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja.. Jeg tror at hvis man har tidligere drukket på seg blackout, så er man i faresonen for å utvikle blackout igjen

Ikke alltid nei.. Har fått blackout to ganger, men aldri igjen..

Drikk med måte 

Anonymkode: e913d...844

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis man drikker 2 flasker vin på fest en helg og får blackout vil ikke det si at man får det igjen noen helger etterpå om man bare drikker 2-3 glass.  Det er mengden det er snakk om.  Ingen får blackout om de drikker med måte. 

Skrevet

Er ikke enig at det bare er mengde. Jeg kan drikke 2 flasker vin og huske alt dagen derpå hvis jeg er uthvilt og har spist godt den dagen. På fredag var jeg utslitt etter jobb, hadde sovet lite og alt fra klokken 23 til dagen etter er et svart hull. Husker ikke hvordan vi kom oss til utestedet engang, og jeg drakk bare en sixpack og èn drink fordelt på hele kvelden 

Anonymkode: e451d...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...