Gå til innhold

Hvor mye lakris spiste du under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde kjøpt sånn Bulow-adventskalender før jeg visste at jeg var gravid. Er to sånne lakriskuler i hver luke. Delte med samboeren så spiste vel i alle fall en sånn kule hver dag i adventstiden.

Anonymkode: 72de5...568

• Liker 1

En god del da jeg fikk dilla på softis med lakris- og jordbærstrø. Det skal sies at det er noen år siden og det ikke var like kjent at lakris ikke er bra i svangerskapet som nå. Fikk forhøyet blodtrykk og begynnende svangerskapsforgiftning, om det kom pga lakrisen aner jeg ikke. Det gikk i alle fall bra, har en frisk og rask unge nå. 

Anonymkode: 54ffc...1a8

Annonse

Ganske mye, men når jo likevel ikke opp til mengden som er skadelig. Så godt er ikke lakris. 

Tror du må spise 15 nero sjokolader hver uke for at det skal nærme seg farlig for barnet og påvirke et normalt blodtrykk hos mor. 

Anonymkode: 07af2...d6e

• Liker 2
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ganske mye, men når jo likevel ikke opp til mengden som er skadelig. Så godt er ikke lakris. 

Tror du må spise 15 nero sjokolader hver uke for at det skal nærme seg farlig for barnet og påvirke et normalt blodtrykk hos mor. 

Anonymkode: 07af2...d6e

Hei! 
så du tror en pakke dundersalt i uken er ok? 
Det er jo kun pulveret som er lakris. 

Annonse

Annonse

Spiste en del lakerol med havsalt, hjalp mot kvalme å ha det tilgjengelig på jobb. Utenom det spiste jeg nok noen biter med vanlig lakris gjennom svangerskapet, men ikke mer enn det som skal være skadelig.

Anonymkode: 25b61...2db

• Liker 1

Jeg har kuttet ut te med lakrisrot (favoritt-teen min😔) og begrenser meg til noen få biter lakris i smågodtposen. Er ekstra hysterisk og forsiktig dette svangerskapet siden det forrige endte i en sen spontanabort (bare så det er nevnt, så spiste jeg heller ikke lakris da, så var ikke det som var årsaken).

Anonymkode: 771a4...aef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...