Gå til innhold

Tøft samarbeidsklima

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært vanskelig å samarbeide med far gjennom hele oppveksten til barnet vårt. Han kan finne på å ringe 5-10 ganger etter diskusjon for å prate videre, når jeg forsøker å sette foten ned etter jeg har gitt beskjed at jeg ikke ønsker å krangle videre og vi kommer ingen vei med denne diskusjonen. Han har kommet på døra mi for å ta tråden opp videre. Han trenerer alle avgjørelser, som ferieavvikling, fritidsinteresser, legetimer osv. Nå i den siste tiden har han bare avgjort ting uten at de blir diskutert med meg, og jeg har ingen krefter igjen til å ta diskusjonene uansett, så jeg har gitt litt opp. Vi har vært på familiekontoret, der han tilsynlatende sier seg enig i alt de sier, for å snu etter en ukes tid. Jeg må innrømme at jeg har gitt litt opp hele samarbeidet, det føles som å bevege seg i tjære. Om noen har noen tips, eller triks, er det mer enn velkomment. 

Anonymkode: 7f9df...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han fortsetter diskusjonen når du har lagt den død og da kommer på døra di for å diskutere mer så heller det jo mot trakassering, kan ikke bare høre med politiet hva du skal gjøre med saken?Kanskje du kan få besøksforbud/kontaktforbud? 
Hvordan kan han avgjøre ting uten at du samtykker?
Hva sier samarbeidsavtalen deres? de tingene far lager diskusjoner av burde kanskje noteres ned der og lage en løsning på de. 

Står selv i en situasjon med barnefar hvor vi skal endre samarbeidsavtalen og jeg er forberedt på å bli overkjørt totalt av barnefar og hans nye samboer da det er hun som bestemmer i forholdet der og har «tatt over» ansvaret for barnet når det er hos far. Jeg har gitt beskjed til fvk om at jeg ikke signerer noen avtale uten å ha snakket med foreldrene mine om det som står der, hvis det er ting jeg er uenig i. For han har aldri brydd seg før denne dama kom inn i livet hans, mens nå skal alt endres på. 

Anonymkode: 7bb48...178

• Liker 1
Skrevet

Har du mye av dette skriftlig? I så fall er det jo bare å vise det frem på FVK. «Forrige gang sa du deg enig i xyz, men disse meldingene viser at du gjentatte ganger sier/gjør det motsatte». Hvis han møter opp på døra di for å diskutere, ikke åpne og si at dere kun diskuterer skriftlig (slik at du har bevis).

Anonymkode: bf315...15b

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Prøv å få alt skriftlig. Ikke ta telefonen når han ringer, be han sende alt på melding.

Endret av Duff
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...