Egenskap Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 På generelt grunnlag, å få visum til annet land, er det kun at man må dra til ambassade som ligger i Oslo som gjelder? eller kan man bruke en service som er behjelpelig med det? Når personer har oppholdstillatelse i Norge, men ikke norsk pass, kan dem reise til Storbritannia uten visum? turisme reise, skoletur.
Jdz Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Det kommer an på landet du skal reise til og på ditt statsborgerskap . Det er mange land som ikke krever ambassadebesøk for å utstede visum. Det samme gjelder for UK. Oppholdstillatelsen din har i utgangspunktet ikke betydning, om du må ha visum kommer an på landet som har utstedt passet ditt. 1
Egenskap Skrevet 12. november 2023 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2023 Jdz skrev (3 minutter siden): Det kommer an på landet du skal reise til og på ditt statsborgerskap . Det er mange land som ikke krever ambassadebesøk for å utstede visum. Det samme gjelder for UK. Oppholdstillatelsen din har i utgangspunktet ikke betydning, om du må ha visum kommer an på landet som har utstedt passet ditt. Det er jo en utrolig kostnad å reise til Oslo kun for å få utstedt visum. Finnes det ikke bedre løsninger? hvis det samstemmer med det jeg leser i visumservice.no så må man fysisk komme til ambassaden. Dra så Kun besøket koster omkring 2900 kr for konsulat avgift. Og med servicekontoret som behjelpelig så ligger prisen på 4800 kr. Med reisekostnader til Oslo, transport og hotell, så vil man vel ende på 8000-10000 kr.
Jdz Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Ja, det kan være dyrt med visum. Kona må ha visum når vi skal til Norge. Hele prosessen koster sjelden under 10000. Men det kommer som sagt an på hvor du skal reise og hva slags pass du har. Av og til kan det hele gjøres på nett. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Egenskap skrev (4 timer siden): Det er jo en utrolig kostnad å reise til Oslo kun for å få utstedt visum. Finnes det ikke bedre løsninger? hvis det samstemmer med det jeg leser i visumservice.no så må man fysisk komme til ambassaden. Dra så Kun besøket koster omkring 2900 kr for konsulat avgift. Og med servicekontoret som behjelpelig så ligger prisen på 4800 kr. Med reisekostnader til Oslo, transport og hotell, så vil man vel ende på 8000-10000 kr. Hvis det er det landet man skal til krever, så har du ikke noe valg. Du drar til ambassaden - eller du drar ikke til London. UK driter i kostnaden. De bryr seg bare om hvem de slipper, evt ikke slipper, inn i landet sitt. Anonymkode: c0137...15f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 PS velkommen til verdenen til de personene som ikke er så «heldige» med passet de har. Det er sånt de må deale med, hver gang de skal reise noe sted. Men de som har det aller verst, er de som ikke har noe pass, ikke noe ID-papir i det hele tatt. Kanskje finnes det ikke engang noe bevis på at de er født, at de eksisterer. Dette er helt vanlig i noen deler av verden. Det er mye vi med norske pass tar som en selvfølge, men som IKKE er en selvfølge i det hele tatt. Anonymkode: c0137...15f
Egenskap Skrevet 12. november 2023 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis det er det landet man skal til krever, så har du ikke noe valg. Du drar til ambassaden - eller du drar ikke til London. UK driter i kostnaden. De bryr seg bare om hvem de slipper, evt ikke slipper, inn i landet sitt. Anonymkode: c0137...15f Er jeg den første som tenker tanken, at det burde finnes andre løsninger for å få visum? finnes det service relaterte selskaper som kan hjelpe til? det må da gå an å gå til politiet her man bor å gi finger avtrykk?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Egenskap skrev (5 timer siden): Er jeg den første som tenker tanken, at det burde finnes andre løsninger for å få visum? finnes det service relaterte selskaper som kan hjelpe til? det må da gå an å gå til politiet her man bor å gi finger avtrykk? Nei. Personlig oppmøte er personlig oppmøte. På ambassaden, ikke politiet. Anonymkode: c0137...15f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Skrevet 13. november 2023 19 hours ago, Egenskap said: Er jeg den første som tenker tanken, at det burde finnes andre løsninger for å få visum? finnes det service relaterte selskaper som kan hjelpe til? det må da gå an å gå til politiet her man bor å gi finger avtrykk? Det er UK som skal ha infoen. Det norske politiet har jo ikke noe med dette og gjøre. Anonymkode: 468ae...e26 4 1
Egenskap Skrevet 13. november 2023 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er UK som skal ha infoen. Det norske politiet har jo ikke noe med dette og gjøre. Anonymkode: 468ae...e26 så de mener man skal komme langveisfra for å fortelle jeg ønsker å dra til Storbritannia. Forstår dem ikke at man må betale ganske mye summer for det.
Enmanelskeråhate Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 Egenskap skrev (9 minutter siden): så de mener man skal komme langveisfra for å fortelle jeg ønsker å dra til Storbritannia. Forstår dem ikke at man må betale ganske mye summer for det. Kan jo alltids bli hjemme.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Skrevet 13. november 2023 Mange land har mulighet til elektronisk søknad om visum. Søkte selv visum til Kenya i sommer og dette ble gjort via nett. Men nå har jeg dansk pass og det åpner mange dører og forenkler prosessen mange steder. Men om du kommer fra mange andre land er det vanskeligere å få visum til enkelte land og noen ganger kreves det personlig oppmøte. Og når jeg skal ha nytt pass må jeg selvsagt møte opp på ambassaden i Oslo for å få dette. Spiller ingen rolle at jeg må ta fri en hel dag og at det koster masse penger. Slik er det bare... Anonymkode: 3a5f7...420 2
Grüner Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 https://visumservice.no/travel-visa-faqs
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 Egenskap skrev (51 minutter siden): så de mener man skal komme langveisfra for å fortelle jeg ønsker å dra til Storbritannia. Forstår dem ikke at man må betale ganske mye summer for det. Selvsagt gjør de det, men deres prioritet er selvsagt å beskytte sine egne grenser. Har man ikke råd til visum og det det innebærer, har man ikke råd til å dra til UK. Anonymkode: c0137...15f 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Skrevet 13. november 2023 1 hour ago, Egenskap said: så de mener man skal komme langveisfra for å fortelle jeg ønsker å dra til Storbritannia. Forstår dem ikke at man må betale ganske mye summer for det. Det forstår de selvfølgelig og driter jevnt i det. Folk som ikke har råd til å ordne visum er jo heller ikke typen til å legge igjen store summer på ferie. Enten ordner du visum som instruert eller så må dere dra et annet sted, det er såpass enkelt. Anonymkode: 468ae...e26 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 Det er lenge siden sist jeg søkte om visum, men da kunne man sende passet i posten til ambassadene? (Dette var multi entry visum til Kina da. ) Anonymkode: ee609...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er lenge siden sist jeg søkte om visum, men da kunne man sende passet i posten til ambassadene? (Dette var multi entry visum til Kina da. ) Anonymkode: ee609...6c1 Det går for noen land og for noen typer visum. Andre land og andre typer visum krever personlig oppmøte - intervju, fingeravtrykk m.m. Anonymkode: c0137...15f
NakenPanda Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 (endret) Egenskap skrev (På 12.11.2023 den 13.10): På generelt grunnlag, å få visum til annet land, er det kun at man må dra til ambassade som ligger i Oslo som gjelder? eller kan man bruke en service som er behjelpelig med det? Når personer har oppholdstillatelse i Norge, men ikke norsk pass, kan dem reise til Storbritannia uten visum? turisme reise, skoletur. Oppholdstillatelse teller ikke når de ikke er medlem av Schengen, innreise gjelder bare i forhold til opprinnelse av pass så høres ut som visum trenges. Sjekk her under reise og visum krav: https://www.albatros.no/reisemaal/europa/england/visum Endret 14. november 2023 av NakenPanda 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå