AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Overskriften sier jo sitt 😊 Hvilke oppgaver har de håpefulle hjemme? Utenom skolearbeid såklart 😊 Anonymkode: 2c774...a68
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Rydde og vaske eget rom, hente posten, tømme oppvaskmaskinen, vaske det ene badet, rydde av bordet etter middag, sette på poteter mm. Anonymkode: d2810...8c4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Tømme oppvaskmaskinen hver dag 😊 Han trener toppidrett 14 timer i uka og er flink til å bruke tid på lekser, så syns ikke jeg kan be ham om mer 😊 10-åringen dekker middagsbordet og går med søpla. Ingen får ukepenger, men de får det de trenger. Anonymkode: bb4bd...782
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Jeg synes også det er interessant å se om dere nevner kjønn til oppgavene Anonymkode: c4281...fc4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Jente 12. Ingen faste oppgaver ut over å holde orden i sitt eget rot. Bidrar ellers når jeg ber om det. Anonymkode: 37699...5b9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Gutt. Støvsugde "sin" etasje en gang i uka. Måket snø. Klippet plen innimellom. Luket innimellom. Pantet tomgods (og fikk pengene). Gikk med søppel (fast). Hang opp klesvask. Hjalp ellers til med det han ble bedt om. Voksen og utflyttet nå 🙂 Anonymkode: 3bffa...b6c
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tømme oppvaskmaskinen hver dag 😊 Han trener toppidrett 14 timer i uka og er flink til å bruke tid på lekser, så syns ikke jeg kan be ham om mer 😊 10-åringen dekker middagsbordet og går med søpla. Ingen får ukepenger, men de får det de trenger. Anonymkode: bb4bd...782 Hvordan lærer de privatøkonomi om de bare får alt de trenger? Anonymkode: decd4...33d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Rydde/vaske rommet sitt. Rydde opp etter seg selv. Hente posten, gå ut med søpla og holde badet i orden. Hun skal ellers bidra ved behov. Anonymkode: 28a30...054
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 Rydde og vaske rommet sitt (inkl å skifte på sengen), hente posten, ta søppelbøtte ned i vegen og opp igjen, brette + legge på plass egne klær, lage middag noen ganger i uken, hjelpe å dekke på/ta bort etter måltider. G12 år. Han er veldig hjelpsom ellers. Han bidrar med å vaske trapp, bil, hus, rake løv osv. Anonymkode: 3b843...194
Vera Vinge Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 11-åringen her (gutt, snart 12) har en fast avtale om å tømme oppvaskmaskinen hver dag etter skolen, og sjekke om det trengs å gå ut med søppel. Ellers, rydde rommet ved behov og holde orden i egne eiendeler (men, jobber med saken…) Ellers oppgaver etter behov, som støvsuge når han blir spurt, hjelpe til med diverse rydding, hjelpe med middag, bære ved, hente lillebror i barnehagen ved behov (kort vei) m.m. Burde nok hatt noe mer, kunne feks hatt som fast oppgave å vaske et bad eller støvsuge huset. Får ikke ukepenger fast, men får litt penger innimellom, særlig hvis han har bidratt ekstra mye med noe. Han trenger foreløpig lite penger, og får det han trenger. Men det betyr ikke at han får så veldig mye i hverdagen. De pengene han får, sparer han typisk til fotballkort o.l, kanskje litt godteri. Behovene blir nok større etter hvert, og tenker det er mer naturlig med fast ukelønn da.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 Rydde og vaske soverommet. Ha kontroll på utstyr til skole og aktiviteter. Brette klær. Gå med søppel. De får 50 kr i uka, men de er flinke til å hjelpe til selv uten at jrg må spørre. Så lenge jeg veit at de klarer en ting er jeg ikke avhengig av at de skal gjøre det fast hver uke. Anonymkode: 03037...9b9
Arkana Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 (endret) 12-åringen vasker det ene badet en gang i uken, holder orden på rommet sitt og skal sammen med søsknene holde orden på kjellerstua, tar sine egne rene klær fra vaskerommet og legger på plass på rommet, skifter sengetøy selv, hjelper til med å dekke av bordet etter måltider og har kontroll på skoleting/gymtøy/speiderutstyr osv. Han lager også middag eller baker innimellom og hjelper til med andre ting etter behov. Hun som blir 11 i januar støvsuger kjelleretasjen en gang i uka og koster trappene en gang i uka og ellers alt som 12-åringen gjør. De får 10 kr per klassetrinn i ukelønn (så 12-åringen får 70 kr og snart 11-åringen 50), men dette er ikke knyttet til hva de gjør hjemme fordi vi ikke synes det å bidra med husarbeid skal betales. Endret 12. november 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 Vår sønn på 12 år har som faste oppgaver å gå ut med søpla, tømme oppvaskmaskinen og holde orden på rommet sitt (støvsuge og rydde hver helg). Utover dette varierende oppgaver. Anonymkode: 46f35...649
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 Jeg tok oppvaskmaskinen da mamma spurte, ellers gikk jeg ut med søpla, rydda og vaska hele kjeller-etasjen en gang i uken. Gikk tur med hundene før skolen hver morgen, oftest også etter skolen. Ellers hadde jeg 4 dager i uken med fast lagsport, og lekser hver dag:) Anonymkode: 0a92e...365
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 Holde rommet ryddig. Gå ut med søppel. Gjøre leksene. Gjøre musikkleksene.Delta i husarbeid når det er mye, f.eks i julestria. Anonymkode: 34aba...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå