Gå til innhold

Når bør tenåringer lære seg om foreldrene har vært gift eller kun samboere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min ex var aldri gift, men samboere en kort stund til vårt felles barn var 1 år.

Hun er nå 14 år og forteller folk/lærer/andre foreldre/helsesøster at foreldrene hennes skilte seg når hun var baby.

Jeg forteller henne forskjell på å være gift og samboer, men hun sier fremdeles at jeg og hennes mor skilte oss når hun var liten.

Er dette noe tenåringer skal skjønne forskjellen på eller er jeg petimeter?

Anonymkode: d144e...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Petimeter. 
Det er lettere å si skilte seg, enn gikk fra hverandre. Barna spør og sier også «er foreldrene dine skilt» som ekvivalent til «bor foreldrene dine hver for seg.» For dem betyr skilt  «ikke lenger sammen,»  og gir blaffen i den juridiske voksenversjonen «ikke lenger gift.» La det gå. Barnet ditt kjenner sin historie, det er viktigst. 

Anonymkode: e2165...9fa

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Har vel ingen stor betydning? Enig med den over her. 

Anonymkode: 0d6f0...c50

• Liker 2
Skrevet

Dere skilte jo lag, så enig med datter. Hun vet at dere ikke var gift og det er vel det viktigste?

Anonymkode: 62d1b...8d0

• Liker 3
Skrevet

Min sekstenåring sier også at jeg og faren ble skilt da han var fire. Hvis det er viktig for konteksten kan jeg legge til at vi flyttet fra hverandre men ikke var gift, men kjente her og nå at jeg ikke kom på hvilke sammenhenger det egentlig er viktig i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dere skilte jo lag, så enig med datter. Hun vet at dere ikke var gift og det er vel det viktigste?

Anonymkode: 62d1b...8d0

Nei hun forstår ikke forskjellen på å være gift og være samboer, og sier skilt hele tiden.

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei hun forstår ikke forskjellen på å være gift og være samboer, og sier skilt hele tiden.

Ts

Har du en ny kjæreste som synes det stikker, eller noe sånt? For dette er virkelig en filleting å henge seg opp i...

Anonymkode: 9dc6e...29d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du en ny kjæreste som synes det stikker, eller noe sånt? For dette er virkelig en filleting å henge seg opp i...

Anonymkode: 9dc6e...29d

Nei jeg har bare ikke lyst at folk skal tro at jeg har vært gift med hennes mor.

Min største tabbe i livet er at jeg rotet meg borti hennes mor siden hun er psykopat selv om jeg fikk en nydelig datter. 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Dette synes jeg er flisespikkeri. Det har null betydning. La det gå. 

Skrevet

Det spiller virkelig ingen rolle. Velg dine kamper fremover i ungdomstiden 😅

Anonymkode: ff19d...c7c

Skrevet
Arkana skrev (1 minutt siden):

Dette synes jeg er flisespikkeri. Det har null betydning. La det gå. 

Enig..mine barn sier også at vi ble skilt da de var små. Vi har aldri vært gift men so what... Vi fikk unger sammen, det ble slutt. Ordene er ikke så viktige her. Om noen skulle fange det opp og spørre så kan du jo bare avkrefte. Ikke at jeg tror noen bryr seg...

Anonymkode: f1ef9...221

Skrevet

Hva skal man si når samboere ikke er sammen lenger? Er man uten barn er det kanskje ikke så farlig, men uansett passer det bra å si at man ble skilt. Det sier noe om betydningen av forholdet og bruddet.

Skrevet

Hun er 14, hun opplever at faren skammer seg over moren og at dette med gift/samboer tydeligvis er et ømt punkt for ham - du har ikke vurdert sannsynligheten for at dette er noe hun sier helt bevisst? Uansett er det en bagatell som ikke har betydning for noe som helst - annet enn for stoltheten din, tydeligvis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...