Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig eller ubehagelig for foster å bruke doppler? Hvor tidlig har dere eventuelt prøvd? Jeg er 8+3 i dag, lyst å prøve, men vet det er tidlig å er redd det er skadelig. 

Anonymkode: 0757a...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det på begge mine to. Sånn innimellom for å kunne høre på hjerte. :) men du bør vente til uke 16 eventuelt...nå ligger babyen så langt nede at det er ikke sikkert du vil høre mor

Skrevet

Skal ikke være farlig. Jeg kjøpte en doppler tidlig i svangerskapet, men deg var først npr jeg var rundt 26 uker jeg klarte å høre fosterlyden med doppleren. 

Anonymkode: 61322...472

Skrevet

Doppler, god bok!

Anonymkode: de807...e82

• Liker 1
Skrevet

Bare bruk det kort tid av gangen så går det helt fint, men du bør vente noen uker. Jeg hørte min først i uke 11

Skrevet

Prøvde fra ca uke 10, men hørte ikke hjertelyden før rundt uke 12😊 bruker bare en kort stund, maks 1 min. 

Anonymkode: 02b63...79f

Skrevet

Teoretisk kan det føre til lokal oppvarming av vev, noe som er grunnen til at man anbefaler måtehold. Men eksakt kunnskap om hvor mye som er farlig finnes nok ikke. Jeg har aldri hørt om noen som har fått varige men, men på den andre siden er det vanskelig å vite om fødselsskader eller utviklingssymptomer ev skulle skyldes unødvenig dopplerbruk, tror ikke det er gjort studier. Men ikke lek med doppleren for moro skyld i hvertfall.

Anonymkode: c1266...7c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...