Gå til innhold

Poll: Til kvinner: Ser dere ned på norske menn som er kjæreste/gift med asiatiske damer?

Til damer: Ser dere ned på norske menn som er kjæreste/gift med asiatiske damer?  

136 stemmer

1. 1. Til damer: Ser dere ned på norske menn som er kjæreste/gift med asiatiske damer?

• Ja
      92
    • Nei
      44

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva synes dere?

Endret av Castor Troy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg vitner det til (i mange tilfeller) at mannen ikke er i stand til å få til et forhold med en "likestilt" kvinne. Jeg kjenner og vet om mange menn som har skaffet seg utenlandsk kone (Filippinene, Thailand, Afrikanske land) og det som går igjen er: evner ikke å skaffe seg en kvinne overhodet (evig ungkar), evner ikke å skaffe seg en attraktiv nok kvinne og vil ikke ha mindre pene kvinner og menn som ønsker en kvinne som er under seg selv og ikke takler at kvinnen skal være selvstendig. 

Ikke kom å si meg at det er kjærlighet når de henter hjem en ukjent kvinne fra et annet land og gifter seg med henne. 

Anonymkode: 595db...1df

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg gjorde det helt til broren min traff ei fra Filippinene. Hun bodde og jobbet i Norge da (gjør det fremdeles) og de ble kjent via felles bekjente.  Hun kom ikke til Norge som "importbrud".

Kjempe flott dame på alle måter er hun.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis det er en gammel gris som henter en 30 år yngre dame fra slummen, så ja. 

Men så har du menn med norske damer med østasiatisk opphav/utseende, eller de som møter utvekslingsstudent fra Japan på lesesalen. Eller de som møtes gjennom jobben, for eksempel. De har jo sannsynligvis et balansert forhold basert på kjærlighet, som alle andre. 

Anonymkode: 6ad70...b2b

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kommer helt an på. Har noen omgangsvenner der mannen møtte sin kone da hun var utvekslingsstudent på et universitet i Norge. Det er noe veldig annet enn menn som jevnlig drar til Thailand og til slutt (kanskje) kommer hjem med en mye yngre dame derfra.

Anonymkode: 9d7b2...927

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja egentlig så gjør jeg det. Som en slags refleks. 

Jeg kjenner ett par hvor de er gode med hverandre og lever kjærlige liv. Jeg ser ikke ned på han eller forholdet  det heletatt. Om noe så synes jeg det er flott at de har det så fint sammen. 

Men forhold der det virker som en enorm makt og alders ubalanse, der synes jeg mannen er patetisk. Alle menn som føler seg berettiget til sex og gratis hushjelp fordi de har giftet seg med noen er patetiske etter min mening. 

Anonymkode: 0ea78...9a8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke et ja/nei spørsmål for meg…

Kjenner de som har funnet kjærligheten med sterke kvinner jeg respekterer stort.

Men jeg har også møtt de som mener de har møtt kjærligheten, men hun snakker ikke engelsk (eller ekstremt lite) og han snakker ikke thai, og i tillegg er aldersforskjellen markant -Da stusser jeg veldig, og må være ærlig på at jeg tenker at dette kun handler om ensomhet fra hans side. Og at dette ikke er kjærlighet, men bare tull. Hun ser en måte å få et bedre liv/penger, han mindre ensom og sex.

Anonymkode: 02da2...b14

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er ikke et asiatisk utseendet man reagerer på. Det finnes jo mange adopterte i Norge osv. Men når det er tydelig stor aldersforskjell på dem, dama snakker gebrokkent og de generelt bare ser veldig snodige ut sammen som par. 

Anonymkode: 13d0f...8d5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har to slektninger som har asiatiske bruder, ingenting galt med de eller forholdet deres, men det jeg syns er kvalmt med disse er at begge hadde barn som var under 6 år som de flytta fra i 2 år for å flytte til Norge og så kunne barnet flytte etterpå og så klør de seg i hodet over utageringer og dårlig forhold

så jeg skjønner ikke hvorfor de dropper barna sine for menn

Anonymkode: e5c18...eca

• Liker 6
Skrevet

Hvis det er stor aldersforskjell så gjør jeg nok det. Ellers så ser jeg på slike forhold som jeg gjør med kvinner som drar hjem tyrkere, grekere, spanjoler, osv. etter at de har møtt dem på charter-reiser. Disse mennene er jo også "lykkejegere".

Anonymkode: e63c9...5d8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg vitner det til (i mange tilfeller) at mannen ikke er i stand til å få til et forhold med en "likestilt" kvinne. Jeg kjenner og vet om mange menn som har skaffet seg utenlandsk kone (Filippinene, Thailand, Afrikanske land) og det som går igjen er: evner ikke å skaffe seg en kvinne overhodet (evig ungkar), evner ikke å skaffe seg en attraktiv nok kvinne og vil ikke ha mindre pene kvinner og menn som ønsker en kvinne som er under seg selv og ikke takler at kvinnen skal være selvstendig. 

Ikke kom å si meg at det er kjærlighet når de henter hjem en ukjent kvinne fra et annet land og gifter seg med henne. 

Anonymkode: 595db...1df

Så hvis kvinnen har asiatisk utseende så ser du automatisk ned på paret?

• Nyttig 1
Skrevet

Kan ikke ja bare ja nei spm på dette.  Alt er relativt.  Jeg ser ned på eldre menn med ei ung thaidame som går etter mannen som en sammenkrøket mus. Det er mye som skurrer med det bildet der

Anonymkode: ab6dc...c97

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å la være, selv om det finnes unntak.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

Hvorfor spør du forresten bare damer?

Anonymkode: 664a4...ac7

Dette. De som drar utenlands for å finne seg ei fattig dame i et utviklingsland gjør det jo fordi de ikke fikser å ha en likeverdig partner. De vil ha ei, som de ikke nødvendigvis trenger å kommunisere noe særlig med, til å lage mat og spre beina når de selv vil. 

Anonymkode: cf13c...d00

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Uutolig glad jeg bor i et land hvor forhold mellom mennesker med ulik etnisk bakgrunn er mer akseptert enn i Norge. En del av dere går tydeligvis ut i fra at dama må være kjøpt og betalt om hun ikke er hvit med blant hår 🤯

Anonymkode: 852c2...f56

• Liker 4
Skrevet

De fleste av disse mennene er mindre pene. De har ikke sjangs på norske kvinner. I asia står kvinnene i kø. Så enkelt å importere. Ser ikke direkte ned på de, men synes det er lite imponerende. Og synes det ser pinlig ut. 

Anonymkode: b4ed3...349

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis det er stor aldersforskjell så gjør jeg nok det. Ellers så ser jeg på slike forhold som jeg gjør med kvinner som drar hjem tyrkere, grekere, spanjoler, osv. etter at de har møtt dem på charter-reiser. Disse mennene er jo også "lykkejegere".

Anonymkode: e63c9...5d8

Ikke glem at Spania. Hellas er bedrestilt enn Thailand så jeg forstår ikke hvorfor de velger å reise hit. Spania er ikke et fattig land? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uutolig glad jeg bor i et land hvor forhold mellom mennesker med ulik etnisk bakgrunn er mer akseptert enn i Norge. En del av dere går tydeligvis ut i fra at dama må være kjøpt og betalt om hun ikke er hvit med blant hår 🤯

Anonymkode: 852c2...f56

Da har du ikke lest tråden. Alle sier at det handler om mye mer enn dette.

Aldersforskjell, utseendet og manglende status og boevne på mannen, dårlig hygiene og røyker inne, væremåten eller personligheten til mannen, alle sånne ting som gjør at han ikke har sjans på en vanlig norsk kvinne. Da hentes det en kvinne som søker bedre økonomi til Norge. Når han ikke snakker engelsk og kvinnen ikke snakker engelsk i tillegg så skjønner jo alle at dette forholdet handler om en utveksling av goder. Mannen får en ung dame som rydder, vasker og legger seg på rygg, kvinnen får bedre økonomi og på noen måter et bedre liv. Mange av dem angrer når de opplever at de lever som moderne slaver, men familien i hjemlandet får også penger av den norske mannen og kvinnen kan ikke skille seg.

Disse mennene er også ganske enkle, de har lite å gi en kvinne. De tror faktisk at thaikvinnen elsker dem og de tror de er bra partnere fordi de ikke slår. Dette er ikke bra noknfor norske kvinner som har et valg, det sier seg selv. Norske kvinner klarer seg selv økonomisk og er heller alene enn sammen med et sånt tappende vedheng. Det hadde vært flaut for henne å bli sett med en sånn mann.

Men dette gjelder ikke når partene er mer likestilt selvfølgelig, og det finnes mange par der mannen er hvit og kvinnen thai uten at det er et slikt transaksjonsforhold. Man ser det fort når det er det og det er ikke de forholdene vi dømmer. Det er når det er åpenbart en gammel gris som har hentet seg en slave at man rynker på nesen.

Anonymkode: 3cb69...bf8

• Nyttig 5
Skrevet

Ja. Og grunnen min er ganske enkel. Jeg har to svigerbrødre som er gift med hver sin thaidame, samt flere andre i nærheten som har koner fra thailand og filipinene (naboer m.m). Og en ting som går igjen hos ALLE disse mennene, også de unge mennene i 30årene, er at dem ikke legger ett snev av insats i hus, hjem, kjærlighetsforholdet og lignende. Damene står for alt, får ikke det dem trenger på kjærlighetsfronten, og mennene lever sitt eget liv og kommer hjem til middag på bordet. For å si det rett ut: oppførsel de fleste norske kvinner aldri hadde funnet seg i.

En av svigerbrødrene mine sa noen år før han fant seg thaidame «norske kvinner er så kravstore». På denne tiden bodde han i ett tomt, kaldt og rotete hus, med fluer og larver på kjøkkenet og spiste grandiosa hver dag. Kommentaren var en respons på at ei dame hadde blitt med han hjem etter noen «dates» og kommentert hvordan han bodde, og ikke ønsket å ta forholdet videre etterpå.

Av de 5 asiatiske damene jeg har i mitt nærmiljø (familie eller naboer), så har ingen av dem egne penger eller mulighet til å gå. Dem får ikke penger fra nav, og dem har barn. Så hvis dem velger å gå fra mennene for å flytte, så må dem flytte hjem til asia (grunnet manglende rettigheter hos nav), men la barna være igjen, fordi dem ikke har lov å ta dem ut av landet uten at mennene godkjenner. Ei av dem antyder ganske tydelig at hun prøver å få seg nok jobb til å kunne gå. Foreløpig tjener hun ikke nok til å klare seg selv.

Denne fordelen hos mennene ser jeg at selv de mennene som tydelig elsker partneren sin, utnytter (ubevisst). Dem vet at damene ikke kan gå, og kan derfor leve livet som dem vil, uten konsekvenser.

Jeg ser ned på disse mennene fordi dem har valgt seg en enkel utvei som gagner seg selv, hvor dem ikke trenger å legge inn en innsats, og hvor dem får alle fordelene uten ulempene (får sex, barn, middag, kone osv. Slipper å legge inn en innsats i å være en god ektemann, gjøre husarbeid osv).

Det finnes helt klart noen få unntak fra dette, men det er unntak. På lik linje som det er skjeldne unntak at ei 22år gammel dame faktisk elsker den 83år gamle milliadæren hun gifter seg med.

Anonymkode: 7721b...e4a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Enkelte. Dvs. de som "kjøper" noen til å ta seg av seg, som åpenbart ikke ville ha valgt dem om det ikke var en stor standsforskjell der. Jeg tenker at de mennene utnytter fattige kvinner fra tredje verden for å få sex og hushjelp, uten tanke for at kvinnene ikke har reelle valg. De må rett og slett "ta det som en jobb" for å komme ut av en håpløs tilværelse. Og mennene gir blanke, bare de får det de er ute etter, og damene er gode skuespillere.

At folk forelsker seg på tvers av geografi og kulturer er en annen sak. Det er alltid greit, når partene er likt stilt og har reelle valgmuligheter. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...