Gå til innhold

Tungsinn - sosiale sammenkomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lang periode slitt med angst/tungsinn. Har ikke vært snakk om noen dyp depresjon. Var sykemeldt en periode og begynte ta medisiner da jeg har slitt med søvn.

Søvnen er nå på plass (med medisiner), kjenner ikke særlig på uro/angst og heller ikke sånn veldig mye på tungsinn. 

Da jeg var på det tyngste trakk jeg meg unna alt sosialt. Fikk beskjed av lege og andre jeg pratet med, at jeg skulle prøve oppsøke sosiale ting jeg likte. Og det prøvde jeg. Byturer med venner ble det lite av.

Da jeg i det siste har følt at jeg er klar for litt sosiale sammenkomster med alkohol i bildet har jeg nå testet ut dette et par ganger.

Jeg drar på vorspillet og sitter og hører på musikk og koser meg sammen med vennene mine. Jeg drikker også alkohol. Utover kvelden kjenner jeg ingen virkning av alkoholen, og pratet til vennene begynner kjede meg. Jeg føler bare at jeg vil hjem og legge meg. Jeg drikker mer for å "bli i godt humør", men ingenting skjer. Merker absolutt ingenting av alkoholen. Drikker en flaske prosecco og et par øl, men merker ingenting. Kjeder meg bare mer og mer. 

Så skal vi ut på byen - jeg drar hjem.

Hva skjer?

Hvorfor klarer jeg ikke ha det gøy? Hvorfor klarer jeg ikke ta det steget og gå ut på et bar puber etc, istedet for å reise hjem og legge meg? Hvorfor synes jeg alt vennene mine snakker om er kjedelig? Hvorfor er JEG så forbanna kjedelig????? 😢

Anonymkode: 50a8f...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du satse på å finne gleden og fellesskap i alkoholinntak og bykvelder. Slike settinger kan være slitsomme for folk som ikke er deprimerte også. Hva med sosiale sammenkomster som er fredeligere? Turer med vennene dine i naturen, kafébesøk, shopping. Ville heller begynt med roligere sosialisering enn rett på byen.

Anonymkode: 0a5d8...021

Skrevet

Du bruker tid på feil ting i livet....

Alle er ikke like, å gå på byen å drikke alkohol er ikke noe alle kan like.

Nå er jeg voksen, over 40. Bruker kun tid på ting og mennesker som gir meg noe. Alkohol er jo heller ikke noe for deg når du beskriver livet ditt med medisiner og angst/tungsinn, da bør du heller drive med lysbetonte ting som fyskisk aktivitet, utendørs...styrketrening er helt topp!

Anonymkode: fe151...d11

Skrevet

Du kjente ikke på positiv rus av alkohol, det kan være humøret eller medisinene eller en kombinasjon. Hvis det hadde vært en tur på kafé ville du ikke hatt denne forventningen om å bli i godt humør og kontrasten mellom før og nå ville ikke blitt like stor. Du har sikkert litt å gå på ennå før du er helt frisk og tilbake til normalen. Gi deg selv litt tid og vær tålmodig. Det kommer.

Anonymkode: d0ca0...176

Skrevet

Har aldri likt fest og uteliv.

Skjønner meg ikke på folk som syns det er gøy. Klarer ikke relatere.

Hva er gøy med å danse og drikke, liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...