Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er jurist, kontraktssjef i et stort oljefirma og tjener en meget god lønn (flere millioner i året).

God inntekt gir oss et materielt behagelig og bekymringsfritt liv. Det er bra. 

Men, det som ikke er bra, er at han plutselig kan måtte avbryte middager, dates, mens han gjør ting med barna på kveldstid for å ta et møte med noen i USA, eller enda verre, måtte fly for møter på kort varsel. E-posten hans durer hele døgnet.

Jeg vet hva jeg har takket ja til, men dette har blitt gradvis verre og toppet seg etter at han ble sjef. Da vi ble sammen hadde han en temmelig fleksibel og ordnet jobbhverdag, og var glad han ikke hadde arbeidshverdagen til sine advokat-venner. Nå har han den, og vel så det.

Han er ellers en fin mann og en god pappa, men jeg merker jeg aldri kan slappe helt av når jeg vet at han plutselig kan få en e-post eller møteinnkalling fra jobben. 

Jeg ser han ikke er altfor begeistret over hvor mye henvendelser han får og hva som forventes av han, og at han alltid har dårlig samvittighet ovenfor meg.

Noen som har opplevd lignende? Hvordan håndterer man sånt? 

Anonymkode: a0f0b...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Be han om å få seg en coach for å lære seg å delegere og prioritere annerledes. Blir jo ikke akkurat flere av sånne som han i jobben hans når han jobber seg halvt ihjel. Viktig at de han er sjef for får vist hva de kan og da må ting delegeres. 

Endret av Fighter83
Skrevet

Kan han ansette noe en assistent eller noe for å få avlastning?

Anonymkode: 77652...4bd

Skrevet

Men, dere snakket ikke sammen før han gikk inn i ny rolle som sjef? 

Her snakket vi alltid sammen på forhånd av nye ansvarsområder/stillinger etc. Det som er kjent for dere er jo at han tjener bra. Det gjorde ikke min eks (Professor). Her kan du be om avlastning. 

Hva vil du ha hjelp med ? 

Jeg ville ha gått for au pair. Veldig kjekt å ha noen å dele byrden med fast. 

Så får du tid til deg selv også, også er det vyar du finner deg noen hobbyer, eller andre lidenskaper. 

Anonymkode: 624f8...09c

Skrevet

Ikke begynn å delegere jobben hans ihvertfall... 

Dette er en ambisiøs mann. Du burde ikke prøve å roe ned han ihvertfall. 

Ser noen anbefaler han en assistent. Det har han nok allerede. Og uansett ikke han som spør om hjelp men hun. 

Så, si hva DU trenger. Som sagt Au pair er veldig kjekt.. 

Anonymkode: 624f8...09c

Skrevet

Da må han slutte som sjef og du heller tjene mer selv.

Anonymkode: eb0ec...d4c

Skrevet

Spørsmålet her er hva som er problemet. Er det mannen din som er ukomfortabel med situasjonen, da må han få seg en jobb med mindre press. Er det du, så må dere ta en dialog om hva som skal til for at det kan bli en levelig situasjon. Mulig jobb-bytte er svaret i begge tilfeller, men først må du finne ut hvor skoen egentlig trykker 

Anonymkode: f1368...955

• Liker 1
Skrevet

Synes egentlig det høres ut som han er mye hjemme og lite på jobb for en årslønn på flere mill. 

Anonymkode: eb0ec...d4c

Skrevet

Dersom han sliter med dette selv, så er det noe han bør ta seriøst. 

Jeg har kjent så mange superamibisiøse menn i oljebransjen som har møtt veggen. To som falt døde om på kontorpulten. Tenk det. Andre som har holdt ut kjøret en stund før de ble syke, og hoppet over i annen jobb med lavere lønn men mer frihet og glede. Typisk menn å jobbe, jobbe, jobbe og ikke stoppe opp for å lukte på blomstene. Skal opp og frem, 1 milliion til i lønn. Så hadde de egentlig vært mange ganger lykkeligere med 1 mill mindre og mer fritid.

Har han det bra i jobben sin? 

Han må jo selv finne ut hvordan han skal styre arbeidshverdagen sin da, og karrieren.

Jeg kjenner de som har løst kontinuerlig arbeidspress med jobbtelefon og privat telefon separat, men det er kanskje ikke et valg i hans stilling om en del av den er å være tilgjengelig døgnet rundt for amerikanere.. De som har gjort det har jo gått på en smell før de har gjort det også, mange må nå bunnen før de tar tak. 

Ellers så har jeg vært sammen med en direktør, nå var vi bare kjærester og hadde ikke barn og sånt så ... men han var flink å slå av og legge bort telefon hver gang han var med meg, da fikk jeg alltid fullt fokus. Går det an å sette av tider hvor den telefonen skal legges bort? 

Anonymkode: ce1d8...c5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...