Gå til innhold

Kan man være utro i datingstadiet?

Kan man være utro i datingstadiet?  

44 stemmer

1. 1. Kan man være utro i datingstadiet?

• Ja
      18
    • Nei
      22
    • Annet (utdyp i kommentar)
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du, subjektivt, at man kan være "utro" selv i datingstadiet?
Jeg snakket med noen i dag som mente at det å date andre samtidig,
uten å informere om det, var en slags "utroskap"

Anonymkode: 4b1d5...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke svart hvitt, men jeg ville ikke datet noen som lå med/datet andre. Dater en av gangen.

Anonymkode: 6844d...fc9

• Liker 7
Skrevet

De aller fleste vil ta beina på nakken om den de dater har flere jern i ilden, selv om det ikke kan kalles utroskap når man ikke er kjærester enda. Man ødelegger jo likefullt det lille man har fått av tillitt rimelig effektivt..

Anonymkode: a2438...aa5

• Liker 6
Skrevet

Det er store variasjoner innen datingfasen:

Er du utro hvis du går på en date med en person som du vil møte igjen, men flørter med en annen person dagen etter?

Er du utro hvis du har vært på ti dater med samme person og dere er seriøse, men så har du sex med en annen person fordi dere ikke har diskutert om dere er eksklusive? 

Det er store variasjoner innen hva folk mener er innafor. Det viktige er at man vet hva man selv mener er ok, og snakket med den man dater for å finne ut om man er kompatible og samkjørte. Er det for stor avstand mellom hva man mener er ok, bør man ikke date den personen i utgangspunktet.

Anonymkode: b9d03...e73

Skrevet

For meg så kan utroskap bare utføres om man er i et etablert forhold. Ikke før.
De som mener noe annet føler jeg ofte er av den kontrollerande eller manipulative sorten

TS

Skrevet

Finner jeg ut at hun dater andre samtidig så sier jeg takk og farvel. Vil ikke kalle det utroskap, men er i den retningen.

Anonymkode: c3284...65f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg så kan utroskap bare utføres om man er i et etablert forhold. Ikke før.
De som mener noe annet føler jeg ofte er av den kontrollerande eller manipulative sorten

TS

Tipper du er relativt ung, og uerfaren med etablerte forhold? +/-25?

( vil egentlig si 22 men 🤔 )

Anonymkode: 99b24...88b

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tipper du er relativt ung, og uerfaren med etablerte forhold? +/-25?

( vil egentlig si 22 men 🤔 )

Anonymkode: 99b24...88b

Haha nå var du snill 🤣 nei eg er 29

Skrevet

Har jeg kommet så langt at jeg har sex med en dame ønsker jeg å fortsette med dette samtidig som jeg lærer henne bedre å kjenne.

Forteller hun hva som skjer er hun ikke utro og er det vordende oss bra så går jo denne trangen til andre over. Er det dårlig så går det vordende oss over.

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Når en har blitt enig om å date ekslusivt så er man utro om en har sex med en annen.

Skrevet

Jeg syns man bør kun date en omgangen. Multi dater man så får jeg en følelse av at man stresser eller er desperat. 

Jeg dater ikke, så slipper å forholde meg til det, så bare en mening

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De aller fleste vil ta beina på nakken om den de dater har flere jern i ilden, selv om det ikke kan kalles utroskap når man ikke er kjærester enda. Man ødelegger jo likefullt det lille man har fått av tillitt rimelig effektivt..

Anonymkode: a2438...aa5

Det er jo veldig kjipt om man har holdt på med flere i den fasen og velger å gå videre med noen og det blir kjent at man har hatt flere jern i ilden. Da har man fort ødelagt alt av tillit og muligheten til noe seriøst.

Anonymkode: 1c523...49d

Skrevet

Det er litt i gråsonen og er nok mange hvis og om og men her. Hvor mange dater har man vert på, har man kysset, vert intime?  

Så jeg føler ikke helt det er utroskap om han dater flere helt i startfasen, men jeg mister helt interessen om han dater flere etter vi har vert intime. Ikke fordi han er utro, men fordi det signaliserer til meg at han ikke er interessert i ett seriøst forhold med meg.

Når jeg liker noen og dater den personen har jeg tunellsyn, er bare han for meg da. Til vi blir ett par eller finner ut vi ikke passer sammen.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mener du, subjektivt, at man kan være "utro" selv i datingstadiet?
Jeg snakket med noen i dag som mente at det å date andre samtidig,
uten å informere om det, var en slags "utroskap"

Det kommer litt an på hvilken fase man er i, eller hvor lenge man har datet. Men dersom man har kommet et stykke inn i datingen så tenker jeg at det er et rødt flagg hvis man dater flere. Da virker det liksom ikke så farlig hvilken man ender opp med, og man dater ikke noen fordi man liker dem spesielt godt eller har en spesiell kontakt.

Men når jeg tenker etter så kan det være et rødt flagg å date flere samtidig selv under første date også. Det tyder på at man kan ha med en person å gjøre som ser på mennesker som bruk/kast-objekter. Men jeg vet ikke. Jeg tror egentlig aldri jeg har datet på den måten. Når jeg har blitt sammen med noen så har det skjedd på andre måter, så det har stort sett aldri vært snakk om at jeg har flere "kandidater" linet opp. Kanskje jeg selv hadde datet flere på en gang i en annen situasjon, men jeg har aldri vært aktivt ute etter å finne kjæreste. Det har skjedd når det har passet og vært naturlig. Så det har aldri vært aktuelt.

Endret av jabx
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva man legger i dating? Personlig liker jeg å date èn om gangen. Jeg dater fordi jeg ønsker å finne kjærligheten ikke bare en kjapp flørt/one night stand. 

Skrevet

Man kan ikke være utro med folk man ikke har noen avtaler med.
Avtaler man å kun treffe hverandre i den bli-kjent-fasen så er man naturligvis utro.
Har man ikke avtalt at man er sammen eller at man kun skal møte den ene så er man ikke forplikta til noe som helst.
Det kommer altså an på hva man har blitt enige om.

Skrevet

Jeg mister interessen med en gang jeg oppdager at den andre dater en annen. Man føler seg lurt og mister all tillit. Hvorfor skal man date flere om gangen egentlig? 

Anonymkode: 8797a...543

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg dater en nå, og selv om jeg ikke aktivt dater flere så ser jeg ikke på det som utroskap om jeg skulle ha sex med noen andre. Vi har ikke snakket om å være eksklusive. 

Anonymkode: 1f790...25f

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg dater en nå, og selv om jeg ikke aktivt dater flere så ser jeg ikke på det som utroskap om jeg skulle ha sex med noen andre. Vi har ikke snakket om å være eksklusive. 

Ja men har du faktisk valgt å fortelle den du dater om dette ? Ellers har du egentlig skjult vesentlig informasjon angående dette fra vedkommende. Det er jo svindel egentlig. Utroskap kan man jo ikke kalle det, mer kynisme.  Jeg dater heller ikke, men da jeg gjorde det datet jeg aldri flere om gangen. Fordi jeg hadde respekt for de jeg datet, og skulle det bli noe mer så skal man ikke starte et forhold med slike ting som dette. Da har man allerede lagt kimen til en konflikt og usikkerhet.

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (3 minutter siden):

Ja men har du faktisk valgt å fortelle den du dater om dette ? Ellers har du egentlig skjult vesentlig informasjon angående dette fra vedkommende. Det er jo svindel egentlig. Utroskap kan man jo ikke kalle det, mer kynisme.  Jeg dater heller ikke, men da jeg gjorde det datet jeg aldri flere om gangen. Fordi jeg hadde respekt for de jeg datet, og skulle det bli noe mer så skal man ikke starte et forhold med slike ting som dette. Da har man allerede lagt kimen til en konflikt og usikkerhet.

Nei, men om jeg hadde gjort det så hadde jeg sikkert fortalt om det. Men akkurat nå er det jo ingenting å fortelle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...