Gå til innhold

Ubehag i underlivet - går ikke over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt ubehag i underlivet. Det klør mye og er til tider smertefullt. Synes også ting ser annerledes ut uten at jeg kan sette fingeren på hva det er. 
Får til tider hvite og ekstremt smertefulle sår som minner om after. 

Har prøvd flere soppkurer uten hell. 

Er testet for herpes og har ikke det. 

Har kun hatt en partner gjennom livet også. 

Etter å ha lest her inne så trodde jeg at det kunne være lichen sclerosis, men akkurat vært hos gynekolog som ikke kunne finne noen «feil». Ikke lichen og heller ikke bechet som jeg også hadde vært inne på. 

Begynner å bli desperat. Kan ikke gå på dette viset lengre. Kan ikke ha et normalt sexliv heller sånn som ting er nå. 

Noen som har opplevd det samme og har tips?

Anonymkode: a5956...c90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble du testet for lichen da? Hva med å prøve en annen gynekolog? Min faste gynekolog fant aldri noe galt så jeg byttet og joda, det var lichen.

Anonymkode: fff0d...263

Skrevet

Som en som har Lichen S så må en ta biopsi hos gynekolog for å få dette stadfestet om det er Lichen eller ei.

Tok du ikke biopsi så gå til en gynekolog som gjør det. Alt du skriver tyder på Lichen  ja.

Anonymkode: 0684a...e75

Skrevet

Han tok ikke biopsi, nei. Sa bare at det ikke så ut som det. 
Forventet faktisk mer av timen som var privat og kostet 2000kr….. ikke fikk jeg noe forslag til hvordan få slutt på verken kløe eller smerte. Kunne kjøpe noe hormonfri krem på apoteket, men han sa ikke hva den het heller…

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som en som har Lichen S så må en ta biopsi hos gynekolog for å få dette stadfestet om det er Lichen eller ei.

Tok du ikke biopsi så gå til en gynekolog som gjør det. Alt du skriver tyder på Lichen  ja.

Hvordan behandler du det? Hvordan ble det oppdaget?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan behandler du det? Hvordan ble det oppdaget?

Klødde meg ihjel, fikk arr og ble oppdaget da jeg skulle ta celleprøve hos fastlegen. Ble videresendt til gynekolog.

Dermovat (på resept) og locobase repair. Blir aldri kvitt det, og må selvbehandle med jevne mellomrom, går til kontroll 1 gang i året for man har høyere risiko for kreft i området. 

Med behandling går det bedre og samlivet er gjennomførbart.

Skrevet

Forsøk å få konsultasjon hos en hudlege heller. Jeg mistenker de kan ha bedre kunnskap om akkurat dette.

Anonymkode: 8f2e5...a4b

Skrevet

Syns det er hårreisende at gynekologen bare sendte deg hjem uten noen form for hjelp. Det er ikke meningen at man skal ha det sånn. Kjenner ei som var plaget med det samme og hun gikk fra gynekolog til gynekolog før hun endelig etter rundt et år (!) fikk påvist lichen. Ikke gi deg. Gå til en ny gynekolog og krev og bli testet for det! ❤️

Anonymkode: e3e18...43b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har lenge hatt ubehag i underlivet. Det klør mye og er til tider smertefullt. Synes også ting ser annerledes ut uten at jeg kan sette fingeren på hva det er. 
Får til tider hvite og ekstremt smertefulle sår som minner om after. 

Har prøvd flere soppkurer uten hell. 

Er testet for herpes og har ikke det. 

Har kun hatt en partner gjennom livet også. 

Etter å ha lest her inne så trodde jeg at det kunne være lichen sclerosis, men akkurat vært hos gynekolog som ikke kunne finne noen «feil». Ikke lichen og heller ikke bechet som jeg også hadde vært inne på. 

Begynner å bli desperat. Kan ikke gå på dette viset lengre. Kan ikke ha et normalt sexliv heller sånn som ting er nå. 

Noen som har opplevd det samme og har tips?

Du må få tatt en vevsprøve for å stadfeste Lichen. Gynekologen var sikker på at jeg ikke hadde Lichen men tok en vevsprøve for «sikkerhetsskyld» og joda -var Lichen jeg hadde. 

Anonymkode: b5f92...1b3

Skrevet

Er du stressa? Man kan få muskelspenninger der nede også om man er stresset eller har angst.

Anonymkode: 0f2a7...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...