Gå til innhold

Lyd fra naboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i blokk. Jeg reagerer sjelden på lyder fra naboene. En gang har jeg klaget og det var på nyttårsaften i fjor. Naboen hadde fest og kl 4.30 var jeg lei av dunk dunk musikken. 

Vi har en 15 åring som spiller playstation. Noen ganger snakker han høyt når han spiller. Når han har fri og helgene og i ferier kan han spille til kl 1. Er dette noe en nabo bør tåle? 

Anonymkode: e6bf2...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis naboene hører han og de ikke syns det er greit så skal de ikke måtte høre på støy etter kl 23. Men spørs jo om de hører da? Ta en spørrerunde. Hvis det er støyende så kan han vel unngå snakking og skriking etter kl 23. 

Anonymkode: e59e7...17e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis naboene hører han og de ikke syns det er greit så skal de ikke måtte høre på støy etter kl 23. Men spørs jo om de hører da? Ta en spørrerunde. Hvis det er støyende så kan han vel unngå snakking og skriking etter kl 23. 

Anonymkode: e59e7...17e

Det er sant. Jeg vet jo ikke om de hører han 😊

Anonymkode: e6bf2...5b4

Skrevet

Spørs jo hvor høyt han roper og hvor lytt det er, da. 

Jeg bodde under en som gamet en periode, og det var ikke noe lytt i blokka (hørte stort sett aldri noen naboer),  men han der, han kunne sette i noen helt sinnsyke brøl. Første gang ble jeg redd, trodde jo noen hadde dødd. Så var det vel bare han som hadde dødd i et spill. 

Tenker det alltid er lov å snakke men kanskje ikke nødvendig å SKRIKE etter kl 23, spesielt ikke om veggene er tynne. 

Anonymkode: fd640...aa8

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvor lytt det er. Hører veldig godt lyder når det er kveld/natt, og det ellers er stille. Har han lyden på PlayStation på høytaler eller headset? Jeg hører godt naboen min over når han spiller. Hører bare praten hans. Plager meg ikke voldsomt mye. Hadde nok vært annet om det var masse spillelyder med skyting og diverse som hørtes godt. Det mener jeg man ikke må tåle hver eneste helg og ferie og ellers hans fridager (som kanskje ikke alltid sammenfaller med andres fridager).

Anonymkode: 16278...4ca

Skrevet

Datteren til naboen under meg, begynte å game på natt en periode. Bor i en murblokk fra 70-tallet, dvs veldig lytt. Jeg ba de om å heller trekke til stua etter 23 (skal være stille her da), da hun satt på soverommet sitt som er rett under mitt. Hørte veldig godt både «kræsj» og skyting fra spillet, samt evig lange samtaler/fliring osv. Det orker ikke jeg å ligge å høre på hver kveld når ekg legger meg.

Synes du skal snakke med barnet ditt, om at på soverom passer det seg ikke å sitte å game etter 23. Datteren min på 16, har fått beskjed om å bruke høretelefoner etter den tiden, og gå på stua om hun skal snakke i telefon eller lignende. Man kan vise såpass mye respekt for naboene at man i det minste holder soverom stille i tidsrommet 23-7 (man skal selvfølgelig ta hensyn også på oppholdsrom).

Anonymkode: 5909c...714

Skrevet

Jeg bremser mine når de blir for høyrøstede. Uansett når på døgnet så kan de roe den gapinga. Her er det ikke noe fritt frem til kl 23. Hverken vi eller naboer er interessert i å høre på det i timer i strekk.

Anonymkode: f721a...c36

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig hører de han.

Får dere sove når 15 åringen gamer om natten da?

Jeg bodde over en student som alltid vekket meg i 1-02 tiden da han begynte å game.

Anonymkode: 729d7...85b

Skrevet

Vi måtte flytte grunnet en slik problemstilling. 

nabo-sønnen hadde flyttet hjem og satt med gaming kl 00-05 hver natt.. hoing, latter og skriking. 

Sa i fra flere ganger - til ingen nytte 

Anonymkode: 8ba26...3f4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...