AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Hei! Jeg er 28 år, og er gravid. Graviditeten er ikke planlagt, og har gått på ppiller hele tiden. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men tror jeg er mellom 6-9 uker. Skal til både fastlege og ultralyd neste uke, hvor jeg vil få nærmere svar. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Tenker mye på abort, men tenker også på å beholde. Er helt rådvill. Er det noen der ute som har tatt abort, og i etterkant blitt gravid? Er redd for å "miste" fruktbarheten, ettersom jeg er såpass "gammel". Anonymkode: 9b6c3...449
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Abort påvirker ikke fruktbarheten. Har selv hatt utskrapning da jeg var 28 pga. MA og har fint blitt gravid igjen. Fruktbarhet påvirkes selvfølgelig av økende alder, og det er umulig å si hvordan din fruktbarhet vil være når du ønsker å bli gravid igjen. Men om du skulle slite med å bli gravid i femtiden så vil dette skyldes andre ting, og vil vil ikke være aborten sin skyld. Masse lykke til med valget ditt, jeg håper du finner den veien som er riktig å gå for deg. Uansett så vil ikke dette ødelegge fruktbarheten din 💜 Anonymkode: a0b6f...137
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Man "mister" ikke fruktbarhet pga en abort. Men samtidig kan ingen her garantere deg at du enkelt blir gravid når du ønsker det - men det har ikke noe med en eventuell abort nå å gjøre. Lykke til med valget ditt🌹 Anonymkode: 69d97...c7c
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Du er 28, er ikke det yngre enn gjennomsnittet for førstegangsforeldre? Abort påvirker ikke fruktbarheten. Anonymkode: 9467d...0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå