Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har jobbet 26 dager ekstra i år. 

Anonymkode: 24fe2...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber som sykepleier, veldig ofte blir det overtid. En sykepleier var syk her om dagen ti kveldsvakt og eneste som kunne komme var en som kunne fra 18.00. Så da var det overtid fra 15.45 til 18.30. 

Ellers i overkant av vakt slutt om det er noe som "brenner", samt stor manko på folk i helgene, så kunne sikkert jobbet hver helg. Men jag har tatt 3 ekstra helgevakter på 4 mnd.

Jeg orker ikke mer da jeg har familie hjemme med mann og tre små barn. 

Føler meg veldig låst i en 100% stilling, og tjener mindre enn da jeg jobbet 75% natt. Mye mer fri og mer kapasitet. 

Anonymkode: 93dcc...3e9

Skrevet

Jeg jobber 100% med innbakt overtid, så jobber så lite som mulig overtid der, men jobber som ringevikar i helsevesenet i tillegg og der jobber jeg to vakter pr uke i snitt, så 58-60 timer pr måned der. Ca 700 timer i året i tillegg til 100% jobb altså.

Anonymkode: 81a9c...a16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor mye overtid jobber du i løpet av ett år?

Anonymkode: ee62f...ebf

0 timer overtid.

Vi har ikke lov til å jobbe overtid.

Anonymkode: 2ef59...87a

Skrevet

Null. Jeg har ikke jobba overtid på over femten år. Da hadde jeg flere uker på rad som var opp mot eller bikka 60 timer, og det var nok for meg. Jobber heller på høygir en periode enn å måtte bruke av den dyrebare fritida.

Anonymkode: 780d9...d26

Enig. Det er ikke verdt det. Vil fylle livet med annet enn jobb. 

Innen året er omme har jeg jobbet ca. 300 timer overtid. Men det skal trappes ned på. 

Skrevet

Jeg styrer selv med, særlig uvhengeig lederstilling. Blir fort 200-250t i løpet av måneden. 

Skrevet

50-100 timer i året

Anonymkode: b9249...778

Skrevet

Jobber 200 overtidstimer med 100% tillegg. Jobber de stortsett inn i ekstra hektiske perioder på sommer/vinter så jobber intensivt i noen måneder for så å ha ingen overtid resten av året. Helt greit, blir omlag 140-160 000 ekstra i lønn uten at det smerter så fryktelig.

Anonymkode: 735a7...1b3

Skrevet

Helsepersonell, kommer til å jobbe ca 700 timer overtid i år sånn det ser ut nå, hadde 550 timer overtid i fjor. 

Anonymkode: d6937...9e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helsepersonell, så det blir mye. Jobber vel alltid mellom 140-160%. 

Anonymkode: dfeec...c19

Helsepersonell her og og jobber svært lite overtid. Ikke fordi jeg ikke kan eller vil men fordi det ikke er behov.

Anonymkode: d86c7...42b

Skrevet

Ikke så mye etter jeg fikk barn, kanskje 3-5 t i mnd. Før barn var det rundt 6-9 t i uka. 

Anonymkode: 7a042...a10

Skrevet

Veldig lite i den jobben jeg har nå - bare 2-3 timer pr. uke. I forrige jobb var det gjerne 2-3 timer pr. dag. 

Anonymkode: 916b3...219

Skrevet

Minst mulig overtid. Livet mitt handler om mer enn jobb, lell om jeg elsker jobben min.

Anonymkode: c89c2...41b

Skrevet

Null overtid. Jeg har en jobb hvor det ikke er så aktuelt. Men tror ikke jeg hadde villet om jeg hadde fått tilbudet. Jeg må uansett bruke tid på familien.

Skrevet

Har ikke oversikt over det. Betalte overtidstimer er nok mellom 10-20, men har mye ubetalt også. Svarer kunder på telefoner, mailer og sms på kveldstid, i helger, på ferier osv. Svarer/ hjelper ansatte i ferier m.m.

Anonymkode: 8ca6d...6ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke oversikt over det. Betalte overtidstimer er nok mellom 10-20, men har mye ubetalt også. Svarer kunder på telefoner, mailer og sms på kveldstid, i helger, på ferier osv. Svarer/ hjelper ansatte i ferier m.m.

Anonymkode: 8ca6d...6ea

Hvorfor gjør du dette ubetalt? Enten fører du timene, eller så vanter du til du kommer på jobb før du gjør dette 

Skrevet

Jobber i akademia, så overtid får man ikke. Og nei, jeg har ikke særlig uavhengig stilling på papiret, men i praksis har jeg det likevel. 

Anonymkode: 5ca75...65c

Skrevet

Helsepersonell, kommer til å jobbe ca 700 timer overtid i år sånn det ser ut nå, hadde 550 timer overtid i fjor. 

Ikke lovlig… 

Skrevet

Får ikke overtidsbetalt som lærer, men jobber ca 200 timer overtid i året i tillegg til ordinær arbeidstid. Er kontaktlærer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke lovlig… 

Og så? det er ganske vanlig å jobbe mange hundre timer overtid pr år i min gren av helsevesenet, ellers hadde folk ventet enda lengre på hjelpe. Så kan du velge, ett år ekstra før du får hjelp? eller at folk jobber betydelig mengde overtid for å få ting unna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...