Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye overtid jobber du i løpet av ett år?

Anonymkode: ee62f...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite, max 3-4 kveldsmøter a 2-3 timer i året. 

Anonymkode: 9328f...fd2

Skrevet

Har små barn, så ikke så mye. Har spesifikt valgt en jobb der det sjeldent kreves, men før jeg hadde barn jobbet jeg nok ca 15 timer overtid per måned, pluss hadde lang reisevei

Skrevet

Så lite som mulig. Overtiden er bakt inn i fastlønnen, så heller vel mer mot at jeg jobber litt undertid 😛

Anonymkode: 03924...9ee

• Liker 1
Skrevet

Har svært sjelden betalt overtid, men flekser maksimalt pr år (fem uker ekstra fri). 

Anonymkode: ba665...63f

• Liker 1
Skrevet

Over 100 hittill i år, og nå fått en ekstra jobb i 23% stilling.

Alene med 3 ungdommer.

Anonymkode: f2156...982

Skrevet

Jobbet ca 450 overtidstimer i fjor, samme året før det. Har i tillegg en jobb med tariffestet utvidet arbeidstid (som altså ikke er inkludert i overtidsberegningen).

Jobber på offentlig sykehus, som tydeligvis ikke er underlagt Arbeidsmiljølovens overtidsbestemmelser («lovstridig å jobbe > 400 overtidstimer pr år»). Private bedrifter får kjempebøter for tilsvarende overtredelser.

Anonymkode: 9f484...669

Skrevet

Jobbet 500 timer overtid i fjor.  Jobber i privat meglerhus. 

Anonymkode: 57701...20b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobbet 500 timer overtid i fjor.  Jobber i privat meglerhus. 

Kan jeg spørre deg hvordan du kompenseres/hva slag inntjening de 500 overtidstimene gir? Vi har relativt likt timeantall, så det er interessant å sammenligne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre deg hvordan du kompenseres/hva slag inntjening de 500 overtidstimene gir? Vi har relativt likt timeantall, så det er interessant å sammenligne.

Kan velge mellom å ta det i avspasering + 50% utbetalt eller ta alt utbetalt. 50% tillegg, og 100% tillegg etter kl. 21. 

Tok ut alt til utbetaling, og var stort sett 50% tillegg på det meste, noe med 100%. 

Skrevet

Helsepersonell, så det blir mye. Jobber vel alltid mellom 140-160%. 

Anonymkode: dfeec...c19

Skrevet

Null. Jeg har ikke jobba overtid på over femten år. Da hadde jeg flere uker på rad som var opp mot eller bikka 60 timer, og det var nok for meg. Jobber heller på høygir en periode enn å måtte bruke av den dyrebare fritida.

Anonymkode: 780d9...d26

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jobber i en kommunal instans med mange oppgaver og lite ressurser, så vi får generelt ikke skrive overtid med mindre det er så krise at vi må tvinges til oppgaver som går utover arbeidstiden. Samlet har jeg kanskje tredve overtidstimer i året.

Faktisk overtid, som at det er så mange oppgaver at jeg jobber langt utover på fleksitidskontoen, er noe annet. Det er ikke direkte pålagt, men samtidig helt nødvendig for å gjøre en faglig forsvarlig jobb. Der er jeg mange uker oppe i tredve timer ekstra. Men får som oftest tatt ut disse i løpet av året på noe vis, som oftest med en forlenget sommerferie og noen uker til jul (dette er rolige perioder på jobben). 

Anonymkode: 0fde8...67b

Skrevet

Betalt overtid pleier å ligge på ca 20-25% stilling hver år. 

Anonymkode: 741a5...b93

Skrevet

I år har jeg "kun" 240 timer så langt. Antar jeg kommer opp mot 270. I fjor var det nærmere 400.

Jeg tar alt utbetalt, da jeg aldri har tid til å avspassere. Får 50% tillegg på alle overtidstimene før kl 21. Jobber aldri etter dette. 

Jeg jobber som regnskapsfører. 

Anonymkode: ea4c7...2d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jobbet ca 450 overtidstimer i fjor, samme året før det. Har i tillegg en jobb med tariffestet utvidet arbeidstid (som altså ikke er inkludert i overtidsberegningen).

Jobber på offentlig sykehus, som tydeligvis ikke er underlagt Arbeidsmiljølovens overtidsbestemmelser («lovstridig å jobbe > 400 overtidstimer pr år»). Private bedrifter får kjempebøter for tilsvarende overtredelser.

Helt absurd

Anonymkode: 4b459...129

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har svært sjelden betalt overtid, men flekser maksimalt pr år (fem uker ekstra fri). 

Anonymkode: ba665...63f

Samme her, elsker fleksitid uten restriksjoner og frihet til å avspasere når som helst og så mye jeg vil. En fet fleksitidskonto er bedre enn en fet bankkonto.

• Liker 1
Skrevet

På siste lønnslipp, som kom på fredag, står det at jeg har jobbet 272 timer overtid hittil i år 

Anonymkode: 86873...54c

Skrevet

Jeg hadde 422,5 timer overtid hittil i år i følge forrige lønsslipp. Kommer nok godt over 500 timer.

Anonymkode: 2898b...d67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...