AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Hva er greia med det? - Barn som er for unge til å ha konto? - Folk som er døde whyyyyyy??? Anonymkode: 8d6f1...fa5 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Regner med at du mener "..som IKKE er på Facebook" i trådtittelen. Oppmerksomhet er nok en stor grunn her. Anonymkode: 77deb...034 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Fordi jeg får så mye drit av venner og slekt 40+ over hvorfor jeg aldri deler bilder av barna på Facebook, hvorfor de ikke får lov, bryr jeg meg ikke om hverken de eller barna?? Osv. Og så er det jo litt stolthet i meg som mor på slike dager, så for fredens skyld deler jeg bursdagsbilder av barna, og gjerne 17. mai og jul. Da gjør ikke de det lenger, og jeg har i det minste litt kontroll over hvem som har tilgang til de (og ja, jeg vet nettvett, gruppepress osv, trenger ingen leksjon på noen av delene 👍) Anonymkode: 3a03f...acb
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Regner med at du mener "..som IKKE er på Facebook" i trådtittelen. Oppmerksomhet er nok en stor grunn her. Anonymkode: 77deb...034 Ja, selvsagt. Skylder på litt for lange negler i tastingen her 👍 Anonymkode: 8d6f1...fa5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi jeg får så mye drit av venner og slekt 40+ over hvorfor jeg aldri deler bilder av barna på Facebook, hvorfor de ikke får lov, bryr jeg meg ikke om hverken de eller barna?? Osv. Og så er det jo litt stolthet i meg som mor på slike dager, så for fredens skyld deler jeg bursdagsbilder av barna, og gjerne 17. mai og jul. Da gjør ikke de det lenger, og jeg har i det minste litt kontroll over hvem som har tilgang til de (og ja, jeg vet nettvett, gruppepress osv, trenger ingen leksjon på noen av delene 👍) Anonymkode: 3a03f...acb Det er jo helt sjukt! Du bestemmer, alltid 🏆 Anonymkode: 8d6f1...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Ja, dette har jeg også tenkt på. Hvorfor gratulerer kidsa feks på facebook? Du er jo sammen med de i levende live. Det er jo bare å gratulere dem muntlig ved kjøkkenbordet? Gi dem en god klem og gave og greier. MÅ alt i livet være digitalt for tiden? Anonymkode: b52f4...892 3 2
Trek Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, dette har jeg også tenkt på. Hvorfor gratulerer kidsa feks på facebook? Du er jo sammen med de i levende live. Det er jo bare å gratulere dem muntlig ved kjøkkenbordet? Gi dem en god klem og gave og greier. MÅ alt i livet være digitalt for tiden? Anonymkode: b52f4...892 Før så sendte man inn bilder til avisen og gratulerte der (jeg vet man enda kan, men det er færre som holder papiraviser nå). Så jeg tror det ofte kommer fra ett ønske om å gjøre litt ekstra stas på bursdagsbarnet. En slags tradisjon som har gått fra avisen til Facebook. Det er nå min teori. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Jeg er så enig. Falt litt i den fella selv, med første barnet. Men så tenkte jeg «stop litt…hva om hen ikke syntes det er så gøy å finne seg selv på internett om x år? Jeg ville selv følt et stort tap av kontroll om jeg plutselig fant ut at noen hadde lagt ut info om bilder av meg selv i årevis før jeg kunne kontrollere det selv». Og sluttet med det for da 10 år siden. På andre plattformer, som Instagram (har under 100 følgere, som kun er familie/slekt eller venner jeg har omgang med) eller snap (til nær familie), så gjør jeg det. Typ et bilde eller to fra året som har vært med tekst «I dag er x 10år. Hilser venner og familie» for å oppdatere slekta, men spør alltid barnet om det er greit først (nå som de er gamle nok til å forstå konseptet). Prøver jo å lære de nettvett. Elsker at jeg så hen tekste med et annet barn i går («kjæresten») som spurte om hen kunne sende et bilde av seg selv, da svarte hen «vent litt, hva skal du bruke det til?» -så tror vi har gjort noe rett 😊 Anonymkode: e4a80...847 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 Må være lov å skryte av det fineste man har på facebook (skryteboka) en gang i året vell? Syns det er værre med de som har behov for å deler bilder av alle måltidene sine. Hver resturant de spiser på. Dele hver gang de er på en flyplass. Og det aller, aller værste...foreldre som vil selge doruller og plastikk sokker for fritidsaktiviteten til barna sine. Please hjelp Felix som skal på cup, klassetur eller kjøpe russebuss. Anonymkode: 2c630...812
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må være lov å skryte av det fineste man har på facebook (skryteboka) en gang i året vell? Syns det er værre med de som har behov for å deler bilder av alle måltidene sine. Hver resturant de spiser på. Dele hver gang de er på en flyplass. Og det aller, aller værste...foreldre som vil selge doruller og plastikk sokker for fritidsaktiviteten til barna sine. Please hjelp Felix som skal på cup, klassetur eller kjøpe russebuss. Anonymkode: 2c630...812 Men tenker man ikke på barnas personvern? Anonymkode: e4a80...847 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Må være lov å skryte av det fineste man har på facebook (skryteboka) en gang i året vell? Syns det er værre med de som har behov for å deler bilder av alle måltidene sine. Hver resturant de spiser på. Dele hver gang de er på en flyplass. Og det aller, aller værste...foreldre som vil selge doruller og plastikk sokker for fritidsaktiviteten til barna sine. Please hjelp Felix som skal på cup, klassetur eller kjøpe russebuss. Anonymkode: 2c630...812 Tror du vi ønsker å selge? Anonymkode: 73872...032
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 Jeg kan godt skrive at barnet mitt har bursdag, men har ikke fått lov av barnet å dele bilder de siste årene. Og det respekteres selvfølgelig. Anonymkode: 8fdd6...49a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan godt skrive at barnet mitt har bursdag, men har ikke fått lov av barnet å dele bilder de siste årene. Og det respekteres selvfølgelig. Anonymkode: 8fdd6...49a Men hva er hensikten med å fortelle dine Facebook-venner om barnets bursdag? Barnet er ikke selv på sosiale medier. Anonymkode: 8d6f1...fa5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men hva er hensikten med å fortelle dine Facebook-venner om barnets bursdag? Barnet er ikke selv på sosiale medier. Anonymkode: 8d6f1...fa5 Hvordan vet du at barnet ikke er der? Anonymkode: 8fdd6...49a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at barnet ikke er der? Anonymkode: 8fdd6...49a Ser nå at det står barn som ikke er gamle nok. Mitt er det,men jeg skrev en "hilsen" til barnet før det også. Det blir vel litt på samme måte som at jeg også kan fortelle feks på jobb at ...... har bursdag i dag. Vanlig det der jeg jobber ihvertfall. Anonymkode: 8fdd6...49a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Men tenker man ikke på barnas personvern? Anonymkode: e4a80...847 Hvis ungene ikke tåler at det finnes bilder på nettet av dem i bursdagssammenheng når de blir voksne så blir jeg mest nedfor av hva slags lettkrenka puslinger jeg har oppdratt. Anonymkode: fa6dc...94d
Stoltskeiv Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 Føler det er kun for likes og oppmerksomhet om jeg skal være ærlig. Jeg synes det er mye mer hyggelig om de heller sender meg privat melding, for det legger jeg faktisk merke til 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, dette har jeg også tenkt på. Hvorfor gratulerer kidsa feks på facebook? Du er jo sammen med de i levende live. Det er jo bare å gratulere dem muntlig ved kjøkkenbordet? Gi dem en god klem og gave og greier. MÅ alt i livet være digitalt for tiden? Anonymkode: b52f4...892 Men det er jo slik noen er: Takk til Line og Lone for den flotte middagen jeg fikk i dag. Det var kjempekoselig, dette må vi gjøre igjen". Enkelte har åpenbart et behov for å involvere alle mulige andre i private avtaler og begivenheter. Det normale hadde jo vært å bare sende en melding til dem det gjelder for å takke, eller si det før de går, men neeeeida. Anonymkode: f4113...df3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Men det er jo slik noen er: Takk til Line og Lone for den flotte middagen jeg fikk i dag. Det var kjempekoselig, dette må vi gjøre igjen". Enkelte har åpenbart et behov for å involvere alle mulige andre i private avtaler og begivenheter. Det normale hadde jo vært å bare sende en melding til dem det gjelder for å takke, eller si det før de går, men neeeeida. Anonymkode: f4113...df3 Enig, det er så jævlig needy. Virker som de tar igjen for alt de ikke fikk utløp for i Pusurdagboka si. Anonymkode: 8d6f1...fa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå