Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Vil gjerne høre litt meninger rundt dette.

Vi er et par i slutten av 20-årene, har vært sammen i flere år og har tenkt til å få barn sammen etter hvert. Nå har det kommet frem at han tok kokain på en fest med noen kompiser nylig. Jeg reagerte med å bli veldig skuffet. Jeg vet at kokain har blitt relativt vanlig, men i mitt hode er det stor forskjell på lovlige og ulovlige rusmidler. Dette er mannen jeg har planlagt å få barn med, og det er helt uaktuelt hvis han skal fortsette med dette, selv om det «kun» hadde vært en sjelden gang. Han sier han neppe kommer til å gjøre det igjen, men jeg føler han kun sier det pga min reaksjon, og ikke fordi han faktisk ser problemet med det. Hvis han hadde lagt seg helt flat, beklaget og bedyret at det aldri skulle skje igjen, så hadde jeg nok kunnet tilgi. Isteden sitter jeg igjen med en følelse av at jeg er prippen og gammeldags, og at han kun sier at han ikke skal gjøre det mer fordi han ikke orker kjeft fra meg. 

Er dette en overreaksjon fra min side? 

Anonymkode: aec50...5b6

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke fått barn eller giftet meg med han før det hadde gått noen år..  Jeg vet ikke om jeg hadde stolt noe mer på han selv om han la seg langflat. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

En ting er at han brukt et narkotisk stoff. En annen ting er hvordan han reagerer og legger det på deg at du er prippen. Ingen av delene skriker «jeg er klar formå bli far»

Anonymkode: 64c59...873

• Liker 11
Skrevet

Dersom han ikke av seg selv sier at han aldri skal gjøre det igjen, altså forstår hvorfor det er idiotisk, så hadde jeg slått opp.

Anonymkode: 814b4...3ab

• Liker 2
Skrevet

I slutten av tyveåra og besitte en slik dømmekraft... Ikke en jeg ville ha satsa på hvertfall. 

Du vet nå hva du får om du velger å fortsette. Fortsetter du så kan du takke deg selv når han "overrasker" deg igjen.

Anonymkode: 436b9...9fe

• Liker 1
Skrevet

Ingen overreaksjon fra din side. Har en eks som tok dette hver gang han var på fest uten meg.  Han lovte å slutte men det gjorde han ikke. Jeg er så glad vi ikke fikk barn sammen. 

Hadde jeg vært hadde jeg vært skeptisk til å få barn med han. Dersom dere får barn og noen vet at han bruker kokain kan det hende de kontakter barnevernet.

Er han virkelig klar for å bli far når han tar dette?

Anonymkode: 7eed8...1bc

Skrevet

Jeg hadde blitt ekstremt skeptisk. Skjønner at kokain på fest nok er vanligere enn man tror. For min del føler jeg at kokain er innenfor samme kategori som hardere narkotiske stoffer som har stort skadepotensial, og som jeg selv aldri kan tenke meg til å prøve. Føler de som tar slikt virker litt ustabile. Men jeg vet ikke altså. 

• Liker 3
Skrevet

Ingen overreaksjon fra deg. Dette burde han holde seg unna. At han ikke klarer det er alarmerende, og siden du skriver at "kokain er vanlig", noe det ikke er, så ligger det vel an til gjentakelse for han. Tviler på at han sier nei til det bare fordi du reagerer. Han er ikke akkurat en angrende synder. 

Så nei, denne mannen bør du tenke deg to ganger om før du lager barn med. Ikke noe særlig å være koblet mot en mann, og da la han være faren til barnet ditt, når det er rusmidler involvert i livet hans.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En ting er at han brukt et narkotisk stoff. En annen ting er hvordan han reagerer og legger det på deg at du er prippen. Ingen av delene skriker «jeg er klar formå bli far»

Anonymkode: 64c59...873

Det er det jo hun selv som gjør..

Anonymkode: 8cef6...fcf

Skrevet

Han sier ikke en gang at han aldri vil bruke kokain igjen, han sier han "neppe" vil gjøre det. Ergo er han egentlig ganske åpen for å gjøre det igjen.

Ikke en mann som jeg hadde villet dele livet med, og aldri fått barn med!

Han hadde blitt en eks av meg.

Anonymkode: a65d7...cdd

• Nyttig 3
Skrevet

Mange folk gjør litt dumme ting når de er unge og blir strålende foreldre. 

Anonymkode: 7b5a8...36f

• Liker 4
Skrevet

Jeg har nulltoleranse for narkotika. Så her har han måttet bevise at dette ikke skjer igjen. Jeg har hvert fall ikke satt noen barn til verden før han har vist at han er klar for det. Greit at man kan ha det artig og slik. Men ikke slike ting når man tenker familie. 

Anonymkode: 8f099...f93

Skrevet

Deal breaker for meg.
Og jeg mener at om  man er i slutten av 20 årene og dette er noe man tar en sjelden gang. Så innser man ikke at dette er noe man aldri burde ta. 

Anonymkode: f119f...1ba

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke så farlig hvis han bare ville prøve én gang, selv om det er ille nok, og ganske turn off.

Men om det kun er pga din reaksjon at han ikke skal gjøre det igjen er det verre. Med mindre han aldri lar seg friste i en dårlig periode, og det er vanskelig å tro på hvis han egentlig kun dropper det av hensyn til deg. 
Få han til å lese denne tråden?

Anonymkode: a1e94...c00

Skrevet

Dumpegrunn.

Jeg har nulltoleranse for narkotika og holder meg til det. 
Dumpet en fyr som bruker slik og har aldri angret. Heldigvis seiret fornuften over kjærligheten for min del. 

Anonymkode: 4a147...d17

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er faktisk nådeløs på dette punktet: fyren hadde blitt dumpet! Han er gammel nok til å skjønne hva han har gjort og at det er vanskelig å kunne stole på han igjen ang noe sånt.

Men vi alle er ikke like. Se ann og ihvertfall utsett det å få barn noen år til for å se om det blir flere slike episoder. Hadde lett dumpet fyren om det hadde skjedd igjen. Men da MÅ du gå, ikke vent og drit lang F i hva han sier. Bare masse dritt som kommer pent innpakket for å si det sånn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at man har jo gått over en ganske stor terskel når man tar kokain. Jeg synes det er i samme gate som MDMA. Helt uakseptabelt med narko i mitt forhold ihvertfall. 

Anonymkode: d999f...093

• Nyttig 1
Skrevet

Bedre med noen som tar ei linje iblant men ellers oppfører seg enn folk som drikker helt idiot på alkohol. Begge deler er rusmidler.

Anonymkode: 53985...20e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bedre med noen som tar ei linje iblant men ellers oppfører seg enn folk som drikker helt idiot på alkohol. Begge deler er rusmidler.

Anonymkode: 53985...20e

Enig. Alkohol ødelegger mange flere familier enn kokain.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Alkohol ødelegger mange flere familier enn kokain.

Hjelp! Er det mulig?? 
Du vet hvorfor kokain er ulovlig og ikke alkohol? 

Anonymkode: d57c3...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...