AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Del Skrevet 11. november 2023 En kristen vennine snakket om en som ble skilt. Hun synes selvsagt synd på henne, men hun sa noe jeg reagerte på... Hun sa: "Godt jeg aldri finner ut hvordan det er å bli skilt. Vi blir bare skilt om en av oss dør". Synes dette var dømmende. Er det ikke ganske dømmende? Anonymkode: 0fe81...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Del Skrevet 11. november 2023 Ikke dømmende, bare lite selvinnsikt og medfølelse for andre. Anonymkode: ef56a...1d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Del Skrevet 11. november 2023 Vil heller si det er naivt og egentlig rett og slett dumt. Anonymkode: 15db0...c41 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Del Skrevet 11. november 2023 Synes det er en fin betraktning jeg. Flesteparten av samlivsbrudd handler jo mest om at en eller begge parter ikke er interessert i å legge ned en innsats for å få det til å fungere. Vi hadde hatt godt av mer konservative verdier i Norge. Anonymkode: a0a10...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Del Skrevet 11. november 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: En kristen vennine snakket om en som ble skilt. Hun synes selvsagt synd på henne, men hun sa noe jeg reagerte på... Hun sa: "Godt jeg aldri finner ut hvordan det er å bli skilt. Vi blir bare skilt om en av oss dør". Synes dette var dømmende. Er det ikke ganske dømmende? Anonymkode: 0fe81...7d3 Nei, hun snakket jo om seg selv og ikke andre. Anonymkode: 4b570...3d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Del Skrevet 11. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Synes det er en fin betraktning jeg. Flesteparten av samlivsbrudd handler jo mest om at en eller begge parter ikke er interessert i å legge ned en innsats for å få det til å fungere. Vi hadde hatt godt av mer konservative verdier i Norge. Anonymkode: a0a10...b26 Lenge siden jeg har hatt bruk for denne smileyen, men her kommer den; xD Anonymkode: 15db0...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er en fin betraktning jeg. Flesteparten av samlivsbrudd handler jo mest om at en eller begge parter ikke er interessert i å legge ned en innsats for å få det til å fungere. Vi hadde hatt godt av mer konservative verdier i Norge. Anonymkode: a0a10...b26 Ja selvsagt. Jeg kjemper også for mitt ekteskap om det er behov for det, men hun nevnte på ingen måte oss, eller snakket om temaet. Hun bare sa det, som om de var eneste som kjempet for sitt ekteskap. Anonymkode: 0fe81...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 11. november 2023 #8 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En kristen vennine snakket om en som ble skilt. Hun synes selvsagt synd på henne, men hun sa noe jeg reagerte på... Hun sa: "Godt jeg aldri finner ut hvordan det er å bli skilt. Vi blir bare skilt om en av oss dør". Synes dette var dømmende. Er det ikke ganske dømmende? Anonymkode: 0fe81...7d3 Tenker det er mer uvitenhet / selvgodhet som gjør det. Har selv en bekjent som levde i en sånn « trygg « boble , helt til det kom frem at mannen hadde vært utro over lengre tid . Å ja, de ble skilt . Skjer i de beste familier . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes det er en fin betraktning jeg. Flesteparten av samlivsbrudd handler jo mest om at en eller begge parter ikke er interessert i å legge ned en innsats for å få det til å fungere. Vi hadde hatt godt av mer konservative verdier i Norge. Anonymkode: a0a10...b26 Jeg kjente et slikt ektepar. Det holdt til han mistet jobben for å ha hatt et seksuelt forhold til en elev. Anonymkode: ebe04...b4a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Del Skrevet 11. november 2023 Naiv og tildels selvgod betraktning av din venninne der. Kjenner noen sånne selv, som luller seg inn i sin egen tro, mens ektefelle har vært utro femti ganger, er alkoholisert og alt annet enn lojal. «Men vi holder jo sammen, skilsmisse er for de vantro» 👍🏻…eller de uten selvrespekt eller evne til å leve selvstendig, koste hva det koste vil. Anonymkode: dd636...1e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 11. november 2023 #11 Del Skrevet 11. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): En kristen vennine snakket om en som ble skilt. Hun synes selvsagt synd på henne, men hun sa noe jeg reagerte på... Hun sa: "Godt jeg aldri finner ut hvordan det er å bli skilt. Vi blir bare skilt om en av oss dør". Synes dette var dømmende. Er det ikke ganske dømmende? Anonymkode: 0fe81...7d3 Hva var dømmende? Hun sier vel bare at hun har medfølelse med dem, og det er vel en selvfølge at hvis hun lever i et godt ekteskap og føler seg trygg på det at hun føler en lettelse over at det ikke er noe hun vil oppleve selv. Skulle det ikke bare være en god ting om noen kanskje faktisk føler det slik? Hvorfor skal det være negativt å la være å klage over ekteskapet sitt og skal man ikke få lov å uttrykke at man ikke forventer skilsmisse uten at det må bli tatt feil opp og bli brukt mot dem? Noen HAR det bra! Noen ganger sier man også ting høyt for å overbevise seg selv, si noe positivt selv om man er i tvil, snakke seg selv opp/i dette tilfelle ekteskapet hvis man er urolig også - ikke for å skryte til andre. Det må også være lov. Verste feilen hun gjorde var vel å uttrykke til deg at hun føler seg trygg.... Endret 12. november 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå