AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Mitt første barn og han begynte i barnehagen nå i høst så jeg lurer på dette. Er det vanlig at man gir de ansatte julegave? Eller er det vanlig at foreldrene på avdelingen gir noe felles? Er det noen regler for prisnivå på gaver osv, hva de ansatte har lov å ta imot? Er en kommunal barnehage. Anonymkode: d5353...d87
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Det er ikke så vanlig. Noen gir en liten julegave eller et julekort med bilde av barnet, men det er et fåtall. Det som er mer vanlig er at vi får en konfekteske, Twistpose eller lignende til alle ansatte på avdelingen som vi koser oss med i pausen. Men det er absolutt ikke forventet å få noe. Syns ikke folk skal føle at de må gi noe. Anonymkode: 6c735...238 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Ikke gjør det. Det blir bare press videre til andre som kanskje hverken har lyst eller råd. Anonymkode: 77d92...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Noen gir, andre ikke. i fjor fikk vi av 4 foreldre. Selv gir jeg alltid noe Anonymkode: 332da...6b5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke gjør det. Det blir bare press videre til andre som kanskje hverken har lyst eller råd. Anonymkode: 77d92...a7a Som voksen må man tåle st andre gjør ting annerledes uten å føle press Anonymkode: 332da...6b5 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke gjør det. Det blir bare press videre til andre som kanskje hverken har lyst eller råd. Anonymkode: 77d92...a7a Hahahaha for et tåpelig argument 🤣 Ikke gi barna uprossesert mat, da blir det press på andre som ikke gidder å gjøre det samme 🤪 Anonymkode: 492ea...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 Hos oss ga vi foreldrene samlet en blomst til hver på sommeravslutning. Anonymkode: c0b18...9cf
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Vi gir julekort. Anonymkode: 2373c...90e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 Vi ga samlet via fau. Jeg hadde ansvaret et år, og ga en kurv med julegodis, blad, en blomst + litt diverse. Anonymkode: 5bc9d...a7b 2
Ariande Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi ga samlet via fau. Jeg hadde ansvaret et år, og ga en kurv med julegodis, blad, en blomst + litt diverse. Anonymkode: 5bc9d...a7b Hvordan gikk dere frem da? Har lyst til å gi julegave til de ansatte og tror det ville være koselig om flere vil være med.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 Ariande skrev (Akkurat nå): Hvordan gikk dere frem da? Har lyst til å gi julegave til de ansatte og tror det ville være koselig om flere vil være med. Har dere ikke FAU? Vi hadde en pengekasse her som vi hadde samlet inn på div arrangementer gjennom året (nissefest, sommeravslutning, foreldrekaffe). Bare en av oss i fau som tok ansvar og handlet inn. Anonymkode: 5bc9d...a7b
Ariande Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere ikke FAU? Vi hadde en pengekasse her som vi hadde samlet inn på div arrangementer gjennom året (nissefest, sommeravslutning, foreldrekaffe). Bare en av oss i fau som tok ansvar og handlet inn. Anonymkode: 5bc9d...a7b Joda, vi har det og jeg er med. Har bare ikke hatt noen møter eller noe enda så jeg vet ikke helt hvordan fau fungerer enda :0)
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 Ariande skrev (4 minutter siden): Hvordan gikk dere frem da? Har lyst til å gi julegave til de ansatte og tror det ville være koselig om flere vil være med. Har dere en foreldregruppe på fb? Her brukes Spireportalen sol app og man kan velge hvem man vil sende melding til Anonymkode: 332da...6b5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 Ariande skrev (1 minutt siden): Joda, vi har det og jeg er med. Har bare ikke hatt noen møter eller noe enda så jeg vet ikke helt hvordan fau fungerer enda :0) Da er det jo en fin anledning til å ta initiativ til noe sånt! Vi hadde en perm med info som gikk videre fra år til år, her stod det hva de hadde gjort tidligere, telefonnummer til div kontakter, plan for nissefest, huske gaver osv. Anonymkode: 5bc9d...a7b 2
Ariande Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dere en foreldregruppe på fb? Her brukes Spireportalen sol app og man kan velge hvem man vil sende melding til Anonymkode: 332da...6b5 Nei! Men en gruppe på fb kan jeg jo prøve å ordne
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 Som ansatt vil jeg helst ikke ha gave. For det første er vi mange på avdelingen og det blir dyrt selv om man bruker bare en hundrelapp pr ansatt, men for en hundrings får man bare ræl. Jeg og de på min avdeling setter større pris på en felles pose vingummi eller lignende til å ha i "voksenskuffa". Vi trenger ikke store kurver og styr, en pose på deling holder lenge. Anonymkode: 6f6ff...598 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Som ansatt vil jeg helst ikke ha gave. For det første er vi mange på avdelingen og det blir dyrt selv om man bruker bare en hundrelapp pr ansatt, men for en hundrings får man bare ræl. Jeg og de på min avdeling setter større pris på en felles pose vingummi eller lignende til å ha i "voksenskuffa". Vi trenger ikke store kurver og styr, en pose på deling holder lenge. Anonymkode: 6f6ff...598 Man fåt ikke bare ræl for 100 kr nei. Gud bedre for en holdning du har Anonymkode: 332da...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 Jeg har alltid gitt en Twistposen etc. Anonymkode: 1ab88...080 1
Eneri Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 Jeg pleide å gi da mine barn gikk i barnehagen. En liten barnehage med fem ansatte, så det var ukomplisert uansett om jeg valgte en fellesgave eller en liten oppmerksomhet til hver . Diskret overrakt, så ingen skulle føle noe press på å gjøre det samme. Følte på ingen måte at de forventet å få gave, men jeg syns det var veldig koselig å få gjøre litt stas på disse flotte ansatte som tok så godt vare på ungene mine.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #20 Skrevet 13. november 2023 I vår bhg er det vanlig at vi samler inn penger (frivillig!) og kjøper en felles-gave til de ansatte. Vi har både kjøpt felles til hver avdeling, eller felles til hele barnehagen. Anonymkode: 82a36...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå