Gå til innhold

2-roms Aleneforeldre 5 år+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvordan fungerer det å bo på en toroms (1 soverom) og sovesofa for aleneforeldre og 1 barn. Vi har ikke råd til mer enn 1 soverom hver når vi må kjøpe to boliger. Barnet er vant til å sove med oss fra før. Om barnet får soverommet og vi tar sovesofa. Fungerer dette til barnet er 10-15 år? Føler det bare er i Nord-Europa det er kultur for egne rom til alle barn. Det blir en omveltning for oss alle, men compact living blir kanskje mer vanlig fremover?

Anonymkode: 755f8...64e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del hadde det vært helt uaktuelt, spesielt med et større barn. Men igjen, ingenting galt eller ulovlig med det. 

Anonymkode: 0e809...dd3

Skrevet

Bor i en liten 3 roms (1 voksen og 2 barn). Går bra. Har tatt tid å få et godt system for oppbevaring og full utnyttelse av bodplass også. Barna har gjerne med venner hjem.

Anonymkode: bfbbd...bbc

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig går det! Og hvis det er det dere må, er det alternativer? Alt går om man er kreativ. Men sikkert lurt å ha gode oppbevaringssystemer:-) 

Anonymkode: 6c8de...188

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selvfølgelig går det! Og hvis det er det dere må, er det alternativer? Alt går om man er kreativ. Men sikkert lurt å ha gode oppbevaringssystemer:-) 

Anonymkode: 6c8de...188

Tror det er det vi må. Lagringsplass er ok. Er bare rart. Men tenker barnet får soverom hele veien. Mest rart hva barnet tenker om eventuelle kommentarer

Skrevet

Jeg har to barn og kun ett soverom 😅 dritkjipt, men til gjengjeld nære skolen, trygg utleier og hyggelige naboer i samme situasjon. 

Anonymkode: 3a218...211

• Liker 1
Skrevet

Så lenge barnet ikke er så gammelt enda så er det ikke sikkert at venner tenker over at det kun et ett soverom. Tror ikke de går rundt og teller dører for å sjekke antall rom.

Få til en god løsning så leiligheten kan utnyttes fult ut. 

• Liker 1
Skrevet
Luckiness skrev (28 minutter siden):

Så lenge barnet ikke er så gammelt enda så er det ikke sikkert at venner tenker over at det kun et ett soverom. Tror ikke de går rundt og teller dører for å sjekke antall rom.

Få til en god løsning så leiligheten kan utnyttes fult ut. 

Men det blir eldre uten at jeg ser for meg å kunne flytte om fem år. Nabolaget er perfekt!

Skrevet

Jeg og jentungen bodde i (knøttliten leid med elendig planløsning) toroms fra hun var fem til ti. Delte dobbeltseng. Det gikk veldig greit første årene, men det var veldig godt å få egne soverom når hun var ti.

Anonymkode: df7b4...bc8

Skrevet

Det går fint. I starten hadde vi køyeseng hvor rommet var barnet sitt på dagtid. Når barnet begynte å nærme seg tenårene sov jeg i stua. 

Man må bare sette noen grenser og ha regler. Det går fint. Rett og slett fordi det er sånn det er. 

Anonymkode: e8430...623

• Liker 3
Skrevet

Ville i såfall hatt en litt større seng til barnet (minst 120*200) slik at jeg kunne sovet der når det var hos faren. Få sovesofaer er gode nok til å sove på hele tiden, og skulle man etter hvert date er det kjekt å kunne ha et soverom og en ordentlig seng. Man kan ikke være territorial når man bor så trangt, man deler på plassen man har.

Anonymkode: 1dbdc...6bc

• Liker 1
Skrevet

Husker jeg satt på et vors som 17 åring hosen venninne og innså at moren ikke hadde eget rom men sov på stua i sofaen der vi satt og vorset. Realitet check for min del, og også et nytt bilde på denne moren som ofret soverommet til sitt barn ❤️ Gjorde det beste ut av situasjonen.

Når barnet er over 10 år bør det ha sitt eget rom og forelder sove et annet sted. Kanskje du har en innendørs bod du kan ha din egen seng i☺️

Anonymkode: b34ec...dda

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg eier en leilighet på ca 70kvm, men bare to roms. Har ett barn på litt over 2 år. Inntil videre deler vi rom, det må bare bli sånn. Hva jeg gjør om 5-6år vet jeg ikke. 

Anonymkode: 9bb05...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...