AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Det har slått meg det siste året at en del eldre på sykehjem kanskje er udiagnostiserte adhd-pasienter. Det gjelder særlig de som ikke får/vil/klarer å sove til vanlige tider, som mangler filter i sosiale sammenheng, eller i og for seg også de pasientene som sitter på rommene sine og ikke nødvendigvis er deprimerte. Og ja, jeg vet, det er legene som setter diagnoser. Men adhd er er i og for seg en sykdom som har fått mye oppmerksomhet de siste årene, og det var kanskje aldri aktuelt for den gruppen mennesker jeg jobber med. Er det andre som har tenkt denne tanken også? Det har jo egentlig ingen betydning for i denne fasen av livet vil stort sett en type av demenssykdom være mer markert og livstruende, men tenk alle de eldre du kjenner som har gått gjennom livet som kunne fått bedre livskvalitet hvis dette hadde vært et tema tidligere. Anonymkode: b7efb...ffa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Det er garantert mange udiagnostiserte med ADHD der ute, også på sykehjem. Det er en diagnose jeg tror flere og flere kommer til å få. Anonymkode: e18b6...f31
Maskinfører Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Har nok nye med inntjening og gjøre og dagens latskap pappa vokste opp på 1950 tallet da var det ikke og se på tv og man måtte aktiviserer seg selv som en mann sa hadde psykologene vært hos oss på den tiden ville hele bygda hatt ADHD sa han
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 Mormor hadde garantert ADHD, og far min og stemor også. Jeg og ene søsken har fått diagnosen, og det virker som eldste søsken er en av oss- men en som fungerer litt bedre. Anonymkode: b4a2f...430
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det har slått meg det siste året at en del eldre på sykehjem kanskje er udiagnostiserte adhd-pasienter. Det gjelder særlig de som ikke får/vil/klarer å sove til vanlige tider, som mangler filter i sosiale sammenheng, eller i og for seg også de pasientene som sitter på rommene sine og ikke nødvendigvis er deprimerte. Og ja, jeg vet, det er legene som setter diagnoser. Men adhd er er i og for seg en sykdom som har fått mye oppmerksomhet de siste årene, og det var kanskje aldri aktuelt for den gruppen mennesker jeg jobber med. Er det andre som har tenkt denne tanken også? Det har jo egentlig ingen betydning for i denne fasen av livet vil stort sett en type av demenssykdom være mer markert og livstruende, men tenk alle de eldre du kjenner som har gått gjennom livet som kunne fått bedre livskvalitet hvis dette hadde vært et tema tidligere. Anonymkode: b7efb...ffa Ja ddt er nok mange i den aldersgruppen som ikke har fått diagnosen. Men det er ikke uvanlig heller at eldre endrer litt personlighet siste tiden. Adhd er heller ingen sykdom. Men en tilstand. Anonymkode: 39a5a...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå