spurven123 Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Jeg er irritert og oppgitt,vi er invitert i 50 års fest i i kveld og hadde avtale om at barna skulle til besteforeldre,men 13 åringen blånekter nå, er lyne forbannet for at hun ikke får være hjemme. Jeg vil egentilg ikke at hun skal være her alene,ikke for at jeg tror hun gjør noe galt men fordi jeg syns de er for unge til det. Så sjelden som vi kan dra ut et sted sammen og hadde virkelig gledet oss til dette. Er det totalt uforsvarlig å la henen bli hjemme? Føler hun dikterer vårt liv når vi ikke kan dra fordi hun nekter å dra til besteforeldre. Hun vil heller ikke overnatte hos en veninne,har forsøkt det også. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 La hun prøve seg hjemme alene en kveld. Hun har vel tlf, så får du avtale at du ringer hjem en gang eller to. Tillit, begge veier! Anonymkode: eed48...25d 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Er dere langt unna? Nære naboer? Avtal «check in’s» med telefonen innimellom, så har du litt oversikt. Jeg hadde dratt, og presentert noen konsekvenser for dikteringen hun holder på med i morgen. For det er ikke greit så lenge dere har hatt en avtale om at hun skal til besteforeldre. Anonymkode: e5de4...8fe 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 Jeg hadde ikke latt henne bestemme det. I mine øyne kunne hun fint ha vært alene hjemme noen timer, men ikke på den måten dette blir gjort. Oppfører hun seg nå, kan det være hun får tilliten neste gang. Anonymkode: cfe35...d2c 7 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 13 år og får ikke være alene hjemme?!? Hva er det med dagens helikopter foreldrene og overvåkning? Jeg var alene hjemme da jeg var 8 år gammel… Vis tillit og stol på barnet ditt!!! Anonymkode: 99de1...b15 12 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 Jeg hadde sagt ja til det der. Ungene sa til meg å. Herregud mamma. Vi klarer oss alene. Vi må ikke ha mormor her hver gang. Da forstod jeg at dem var gammel nok. Mente største var 13 år og yngste var 11. bestefar bor 5 min unna. Så det var bare å ringe han. Gikk så fint at. Dem stor kosa seg. Vi var bort hele helgen. Og vi sa ifra til naboene som å hadde øynene åpne. Anonymkode: b6602...525 2
Ulrikke Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Skal dere bare være borte i kveld? I så fall skjønner jeg ikke helt hvorfor en 13-åring ikke kan være alene hjemme... Gitt at hun er normalt oppegående, trygg og fornuftig.... 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Datteren vår er 12 og det er ikke noe problem at hun er alene hjemme. Sjeldent at hun er alene hjemme på kveldstid, men hun syns det er stas fordi hun vår velge middag og godteri. Seneste vi kom hjem (skjedd en gang) var kl 03:30, og da fikk hun lov til å ha dyne i sofaen og hadde sovnet. Anonymkode: ac2f2...ff3 1
Hedda-78 Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 En 13-åring er vanligvis stor nok til være hjemme alene en kveld. Men å avlyse besøk er jo ikke vanlig folkeskikk. Blir ikke besteforeldrene skuffet over at hun ikke vil komme likevel? 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg hadde sagt ja til det der. Ungene sa til meg å. Herregud mamma. Vi klarer oss alene. Vi må ikke ha mormor her hver gang. Da forstod jeg at dem var gammel nok. Mente største var 13 år og yngste var 11. bestefar bor 5 min unna. Så det var bare å ringe han. Gikk så fint at. Dem stor kosa seg. Vi var bort hele helgen. Og vi sa ifra til naboene som å hadde øynene åpne. Anonymkode: b6602...525 Du lot en 11 åring og en 13 åring være alene en hel helg?! Vi har også besteforeldre fem minutter unna, men det kunne aldri falt meg inn å la de være alene på nettene i den alderen! Hadde de taklet innbrudd midt på natten? Eller brann? Ja, det er krisemaksimering, men det kan skje. De er fortsatt ganske små! Anonymkode: 4d6a0...c16 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg hadde sagt ja til det der. Ungene sa til meg å. Herregud mamma. Vi klarer oss alene. Vi må ikke ha mormor her hver gang. Da forstod jeg at dem var gammel nok. Mente største var 13 år og yngste var 11. bestefar bor 5 min unna. Så det var bare å ringe han. Gikk så fint at. Dem stor kosa seg. Vi var bort hele helgen. Og vi sa ifra til naboene som å hadde øynene åpne. Anonymkode: b6602...525 🙈 Anonymkode: 12472...917 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 Helt greit å være alene hjemme. De liker det men jeg synes alltid det er koseligere å tilbringe tid med besteforeldre. Da vil også du være roligere. Anonymkode: c648d...61e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 spurven123 skrev (2 timer siden): Jeg er irritert og oppgitt. Vi er invitert i 50 års fest i kveld og hadde avtale om at barna skulle til besteforeldre, men 13-åringen blånekter nå. Hun er lyne forbannet for at hun ikke får være hjemme. Jeg vil egentlig ikke at hun skal være her alene. Ikke for at jeg tror hun gjør noe galt, men fordi jeg syns de er for unge til det. Så sjelden som vi kan dra ut et sted sammen hadde vi virkelig gledet oss til dette. Er det totalt uforsvarlig å la henne bli hjemme? Føler hun dikterer vårt liv når vi ikke kan dra fordi hun nekter å dra til besteforeldre. Hun vil heller ikke overnatte hos en venninne, jeg har forsøkt det også. Ja, er det sånn at det var DU og besteforeldrene som hadde denne avtalen? Altså.. hun er 13 år og klarer seg fint en kveld og natt alene... Anonymkode: 756ab...8b0 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 Skjønner deg godt. Er vi invitert på fest og vi skal ha alkohol liker jeg at barna mine er hos besteforeldre. Da slapper jeg av og skulle det være noe så har de besteforeldre til å hjelpe. Anonymkode: f8041...7ad 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner deg godt. Er vi invitert på fest og vi skal ha alkohol liker jeg at barna mine er hos besteforeldre. Da slapper jeg av og skulle det være noe så har de besteforeldre til å hjelpe. Anonymkode: f8041...7ad Jo men dette handler ikkje om deg, og at du skal slappe av på fest. Det handlar om barna dine og at dei skal kunne vokse opp til å bli sjølvstendig ungdom. Anonymkode: 29037...87f 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 En 13-åring kan fint være hjemme en kveld/halv natt om tenåringen viser normal ansvarlighet. Dere står i fare for å få 13-åringen til å føle seg som en liten unge og ikke det selvstendige barnet dere nok i sndre samnenhenger krever. Anonymkode: c7382...b82 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #17 Skrevet 11. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Du lot en 11 åring og en 13 åring være alene en hel helg?! Vi har også besteforeldre fem minutter unna, men det kunne aldri falt meg inn å la de være alene på nettene i den alderen! Hadde de taklet innbrudd midt på natten? Eller brann? Ja, det er krisemaksimering, men det kan skje. De er fortsatt ganske små! Anonymkode: 4d6a0...c16 Og hva skulle bestemor gjort med en inbruddstyv? Anonymkode: 620b2...354 3
Forvirret23 Skrevet 11. november 2023 #18 Skrevet 11. november 2023 (endret) Kan fint la en 13 åring hjemmealene, men ikke på denne måten. De dikterer ikke livet til sine foreldre og de har godt av å tilbringe tid med besteforeldre. Så her hadde de blitt sendt, neste gang kunne vi ha snakket om det og da fått være alene hjemme. Nå bare viser dere at oppfør deg dårlig, bli sur så får du viljen din Endret 11. november 2023 av Forvirret23 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du lot en 11 åring og en 13 åring være alene en hel helg?! Vi har også besteforeldre fem minutter unna, men det kunne aldri falt meg inn å la de være alene på nettene i den alderen! Hadde de taklet innbrudd midt på natten? Eller brann? Ja, det er krisemaksimering, men det kan skje. De er fortsatt ganske små! Anonymkode: 4d6a0...c16 Alt dette kan skje når vi er hjemme å. Jeg kan dø i løpet av natten å. Jeg gidder ikke å krisemaksimerer alt. Dem hadde en kjempe helg. Snakker stadig om det enda. Nå er dem 21 og 18. Dem måtte være hjemme alene om natten noen ganger på grunn av jobben vi har. Må plutselig ut på jobb. Dem som sa at vi ikke trenger å skaffe bestefar hver gang vi måtte ut på natten. Jeg er glad for at ungene sa hva dem ville selv. Ting kan skje mens vi er hjemme å. Innbrudd kan komme rett på vårt rom å ta oss først å. Brannen kan å komme på vårt soverom først. Så slik gidder jeg ikke å tenke. Jeg tar ting som det kommer. Og lever livet. Prøv det. Ingen dårlig samvittighet. Ungene som bestemte selv når dem mente dem klarte det. Har vært veldig selvstendig begge to. Så jeg viste at det klarte dem. Jeg kjenner mine barn og du kjenner dine barn. Anonymkode: b6602...525 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #20 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 13 år og får ikke være alene hjemme?!? Hva er det med dagens helikopter foreldrene og overvåkning? Jeg var alene hjemme da jeg var 8 år gammel… Vis tillit og stol på barnet ditt!!! Anonymkode: 99de1...b15 Var du alene på natten som 8åring? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde sagt ja til det der. Ungene sa til meg å. Herregud mamma. Vi klarer oss alene. Vi må ikke ha mormor her hver gang. Da forstod jeg at dem var gammel nok. Mente største var 13 år og yngste var 11. bestefar bor 5 min unna. Så det var bare å ringe han. Gikk så fint at. Dem stor kosa seg. Vi var bort hele helgen. Og vi sa ifra til naboene som å hadde øynene åpne. Anonymkode: b6602...525 En kveld/utpå natten er en ting, men en hel helg? Det syns jeg er drøyt. Anonymkode: 87fba...03b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå