Gå til innhold

Hva er galt med meg? Elsk/hat forhold. Er det syklusen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vondt for meg å skrive. Jeg er så lei av å være så ustabil...Noen perioder så misliker jeg mannen min veldig. Alt med han irriterer meg, og han gir meg skikkelig "ick". Klarer ikke tenke tanken på sex engang. Vil heller ikke ha kyss og helst ingen berøring...MEN så snur det plutselig, jeg er kjempe forelska og kunne tenkt meg sex flere ganger daglig. Hva i alle verden er dette, og hvorfor er jeg sånn? Hvilke følelser er ekte? Liker jeg mannen min eller ikke? Dette har pågått i et par år. Var mer stabil før...I sommer var jeg stormende forelsket i han, å det varte lenge...Nå er jeg bare så trist for at jeg føler det sånn her. Jeg klarer ikke en gang si "elsker deg", fordi følelsene er totalt avskrudd og jeg føler bare avsky. Jeg VET at dette snur igjen også føler jeg det plutselig motsatt om noen dager/uker. Jeg bare fatter ikke at det går an å ha det slik, og det er fryktelig frustrerende og vondt...Kan jo ikke leve sånn? Er ellers "oppegående" i psyken og har ingen historie med noe psykiske plager...

Kvinne 38 år

Hjelp???

Anonymkode: 975fb...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er vondt for meg å skrive. Jeg er så lei av å være så ustabil...Noen perioder så misliker jeg mannen min veldig. Alt med han irriterer meg, og han gir meg skikkelig "ick". Klarer ikke tenke tanken på sex engang. Vil heller ikke ha kyss og helst ingen berøring...MEN så snur det plutselig, jeg er kjempe forelska og kunne tenkt meg sex flere ganger daglig. Hva i alle verden er dette, og hvorfor er jeg sånn? Hvilke følelser er ekte? Liker jeg mannen min eller ikke? Dette har pågått i et par år. Var mer stabil før...I sommer var jeg stormende forelsket i han, å det varte lenge...Nå er jeg bare så trist for at jeg føler det sånn her. Jeg klarer ikke en gang si "elsker deg", fordi følelsene er totalt avskrudd og jeg føler bare avsky. Jeg VET at dette snur igjen også føler jeg det plutselig motsatt om noen dager/uker. Jeg bare fatter ikke at det går an å ha det slik, og det er fryktelig frustrerende og vondt...Kan jo ikke leve sånn? Er ellers "oppegående" i psyken og har ingen historie med noe psykiske plager...

Kvinne 38 år

Hjelp???

Sånn er jeg også, gudene vet hvorfor.. 

Anonymkode: ed3e7...7f7

Skrevet

Høres ikke ut som du liker ham. 

Anonymkode: 652df...b05

Skrevet

Er du sånn på andre ting også?

Anonymkode: 74a36...cf5

Skrevet

Har det likt, det er 100% hormoner. Ble anbefalt noen p piller av legen, de gjør at jeg ikke har den nede-perioden, men jeg får dessverre ikke den syke oppturen heller. Mer stabil rett og slett 😃

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Høres ikke ut som du liker ham. 

Anonymkode: 652df...b05

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er du sånn på andre ting også?

Anonymkode: 74a36...cf5

Hoia skrev (30 minutter siden):

Kanskje du er tretten år i hodet?

Så hyggelige dere er....😅

Er ikke sånn på andre ting nei

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tone83 skrev (22 minutter siden):

Har det likt, det er 100% hormoner. Ble anbefalt noen p piller av legen, de gjør at jeg ikke har den nede-perioden, men jeg får dessverre ikke den syke oppturen heller. Mer stabil rett og slett 😃

Har ikke lyst å gå på prevensjon..Så mye andre bivirkninger 😣 Hvilke er det? 

Skrevet

Bipolar?

Anonymkode: 822c2...543

Skrevet

Det er biologisk å mislike egen mann under fertilitet og eggløsning. Og søke mot bedre menn. Spesielt i forhold hvor mannen allerede er underlegen deg fysisk sett. 

Anonymkode: c6af6...2dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er biologisk å mislike egen mann under fertilitet og eggløsning. Og søke mot bedre menn. Spesielt i forhold hvor mannen allerede er underlegen deg fysisk sett. 

Anonymkode: c6af6...2dc

Det er nok motsatt. Når jeg har eggløsning kan jeg ha mye sex og forguder han. De andre ukene not so much 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er nok motsatt. Når jeg har eggløsning kan jeg ha mye sex og forguder han. De andre ukene not so much 😅

Jeg har det på akkurat samme måte. Er helt sikker på at det har med syklusen å gjøre, har lest meg opp på dette og vet at hornoner påvirker oss i stor grad.

Jeg elsker min mann, har stort sett lyst på ham hver dag, og er fortsatt forelsket i ham. Unntaket er dagene før og halvveis ut i mensen-uka. Da synes jeg han bare er irriterende. De (få) småtingene jeg vanligvis overser fordi jeg vet han har så mange kvaliteter jeg elsker blir plutselig nærmest som røde flagg. Sukk. Det er slitsomt, men har lært meg å leve med det og ikke la det gå ut over ham 😆. Heldigvis er det ikke like ille hver måned men jeg merker alltid en endring på samme tid i syklusen.

Skrevet

Jeg er slik pga syklusen. Uken før mensen er desidert verst, da kunne jeg LETT blitt singel, hadde ikke kosta meg 5 øre🙈 

Så får jeg mensen-blir litt flat, men nogenlunde normal. 

Men; så kommer eggløsningen…! Da er han kjekk og flott. Morsom og god å ligge inntil! Sa noen sex?! Jeg er med!!

Så en ny runde.. 

Er mer stabil på p-piller, men da tørker jeg opp i fiffi.. Sex er uaktuelt, så vi valgte å gå for den hormonelle varianten av meg. Koste hva det koste vil. Har også mer angst og uro uken før mensen. Det er noe herk.

Kvinne 36.

Anonymkode: 9f538...ae7

Skrevet

Ts; har du skrevet ned og loggført svingningene? Hvis de følger syklus, så er det vel ganske klart? 

John Gray, han med bøkene om Venus og Mars, har skrevet om dette, og at det hjelper å være bevisst på det. De periodene du ikke liker mannen, så må dere holde dere unna å utfordre dette. Ha foreksempel separate soverom, og fokuser på jobb og selvutvikling. Bruk de gode periodene aktivt, for holde forholdet varmt. 

Anonymkode: 0bad9...f75

Skrevet

Jeg har PMDD og har det også sånn - i tillegg til indre uro, nedstemthet, angst og masse annet «snacks» de siste ti dagene før mensen.  Opplevde å miste sexlyst på p-piller og antidepressiva gjorde meg helt flat, så jeg har valgt å ha det sånn i mange, mange år.

Har i de senere år innsett at jeg har problemer med psyken som ikke bare skyldes syklusen, og har begynt å jobbe med det. Satte inn hormonspiral for tre måneder siden, og selv om det er litt kluss med blødningene opplever jeg at jeg er mye mer stabil. (De første to ukene med hormonspiral hadde jeg veldig hodepine, og avskyen for mannen min økte faktisk, men begge deler gikk heldigvis over 😅).

Anonymkode: 2151d...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...