Gå til innhold

Temu. Er det en seriøs aktør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en dropshipper, noe jeg styrer unna uansett. Etter et googlesøk og en sjekk på trustpilot ser jeg at jeg i alle fall aldri kommer til å handle der. Når noe ser for godt ut til å være sant, så er det gjerne det. Ikke minst på internett.

Anonymkode: 3ff7b...026

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

Jeg høres sikkert ut som en konspirasjonsteoretiker nå men Temu er en av de etterhvert mange stedene man kan selge informasjonen sin til Kina for å få noe billig man ikke trenger, bare vil ha. 

Jeg er ikke særlig redd for å selge informasjonen min så jeg har handla med flere slike, Temu inkludert og har fått varene mine raskt og uten problemer. Som beskrevet og til den prisen jeg fikk opplyst.

Anonymkode: 4783f...08e

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller svindel? Minner og type ebay, wish eller alli express

Anonymkode: f9c58...98a

Ja, det er samme greia. Og kinesisk, så du gir detaljene dine til kinesiske myndigheter.

Jeg har kjøpt hos alle disse uten problemer, men hvis du er ekstra bekymret for Kina er det nok greit å holde seg unna.

Faktisk ville det sikkert vært lurt for alle å holde seg unna. Men de har så gode priser og så mye nyttig at det er litt vanskelig. Finner ting der jeg ikke finner i Norge.

• Liker 1
jabx skrev (3 timer siden):

Ja, det er samme greia. Og kinesisk, så du gir detaljene dine til kinesiske myndigheter.

Jeg har kjøpt hos alle disse uten problemer, men hvis du er ekstra bekymret for Kina er det nok greit å holde seg unna.

Faktisk ville det sikkert vært lurt for alle å holde seg unna. Men de har så gode priser og så mye nyttig at det er litt vanskelig. Finner ting der jeg ikke finner i Norge.

Som hva da ? :klo: 

Anonymkode: 4f553...d9e

Pakken min er vertfall på vei. Husker ikke helt hva jeg bestilte. Men det var noen sånne øyemasker, en sann flaske til matolje, en sånn dings til å hakke hvitløk med.. Om jeg er fornøyd med det jeg får nå kommer jeg nok til å bestille flere ganger. 

Er litt skeptisk til å bestille klær da. 

Anonymkode: 6bcd2...508

• Liker 1

Det er jo typisk dropshipping.

Man får som regel det man bestiller, de er ganske avhengige av å ikke få for mye dårlig omtale. Men de har jo ingen produkter selv, når man bestiller noe snur de seg bare rundt og bestiller det billigere fra et annet sted. Så de er et fordyrende mellomledd, men mange synes det er praktisk da de samler mange "gode tilbud" på ett sted. Bare ikke forvent noen særlig kvalitet... 

De er vel også under etterforskning for barnearbeid.  

Og produksjonen på mange av produktene forurenser så mye at folk og dyr dør av urent drikkevann.  

Etisk er det hvertfall ikke. 

Anonymkode: 5aea5...d36

• Liker 2
  • Nyttig 3

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og produksjonen på mange av produktene forurenser så mye at folk og dyr dør av urent drikkevann.  

For ikke å snakke om hvor mye giftstoffer som er i klærne! Shein ble vel nettopp tatt på dette, men det er jo en gjenganger for disse billige nettbutikkene. Kreftfremkallende og hormonforstyrrende stoffer i vannvittige mengder, jeg skjønner ikke at folk tør! 😔

Anonymkode: abe5e...198

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For ikke å snakke om hvor mye giftstoffer som er i klærne! Shein ble vel nettopp tatt på dette, men det er jo en gjenganger for disse billige nettbutikkene. Kreftfremkallende og hormonforstyrrende stoffer i vannvittige mengder, jeg skjønner ikke at folk tør! 😔

Anonymkode: abe5e...198

Og stoffene skylles ut i elver i feks Malaysia hvor familier vasker klær, fisker maten sin og koker mat med vannet til barna sine. Som resulterer i dødsfall og alvorlige sykdommer hos barn og voksne, samt mangel på mat fordi alt av fisk å dyreliv etterhvert dør ut. 

• Liker 1
  • Nyttig 3

det er samme som Wish ja. Verken bedre eller dårligere. 

jeg ville da virkelig heller søkt selv samme værer på aliexpress. Der kan man se reelle anmeldelser med bilder fra andre kjøpere. 

Anonymkode: e273f...2d3

Annonse

Har kjøpt varer derfra flere ganger, f.eks klistremerker, diverse skilter i metall, litt annet smårusk, noen tskjorter og en kjole. Har de gangene jeg har bestilt kommet veldig raskt. Og kvaliteten har vært overraskende bra. 

Kommer sikkert til å kjøpe mer derfra om jeg ser noe nyttig😅

Anonymkode: d10b3...68c

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor har du hørt det? Har du link?

Anonymkode: adda0...3b2

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor har du hørt det? Har du link?

Anonymkode: adda0...3b2

Det er har vært skrevet om det mange steder, for eksempel her:

https://www.bbc.com/news/business-65990529

Anonymkode: 8fa7a...167

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...