Gå til innhold

Hvorfor er du ikke muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er heldig, så derfor er jeg ikke muslim 😊 Takk Gud 😀

Anonymkode: f0326...503

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke bli sprengt av å få 40 barn. Og heller ikke være redd hvis jeg gjør noe feil at jeg blir lokket og steinet i et annet land. Skamfert underliv. Og slippe og gå i skaut og annet dekke + gro bart. Gifte meg med slektninger. Sikkert mer man kunne ramset opp.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har sett så mangen konventere til islam og sagt at det er da beste dei har gjordt og at dei endelig føler lykke li livet. Så jeg lurer på om det er ein grunn til hvorfor du ikke har lest koranen? det media seier om islam er ikke sant og media er fult av islamfobi.

Anonymkode: 94d4e...d1a

Fordi jeg er imot alt Islam står for. Og jeg nekter å gi opp min frihet og mine rettigheter som kvinne. Pluss at jeg tror på noe annet som passer meg mye bedre. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi religion er noe dritt uansett hva man pakker det inn i, og islam er av de verre typene.

Anonymkode: 5f59b...8b3

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest koranen🙂 jeg ble ikke muslim noe mer av det enn jeg ble kristen av å lese bibelen. Snarere omvendt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Men Islam har såppas mye elendighet med seg i moderne tid at det ville vært den siste religionen jeg ville valgt.

+ 1 👍

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har sett så mangen konventere til islam og sagt at det er da beste dei har gjordt og at dei endelig føler lykke li livet. Så jeg lurer på om det er ein grunn til hvorfor du ikke har lest koranen? det media seier om islam er ikke sant og media er fult av islamfobi.

Anonymkode: 94d4e...d1a

Det er ikke mange som konverterer til islam eller til andre religioner generelt. De fleste blir i den religionen de er født inn i eller så ender de opp med å ta avstand fra religioner generelt. Men at en ikke har lest koranen eller konvertert betyr ikke at en er islamofob. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er jo en de verste religionene. Hva er bra med den? Kutte ut svinekjøtt,  kvinner må dekke seg til, fordømme homofile. Nei, frister ikke.

Anonymkode: 3c748...e49

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vil ikke bli sprengt av å få 40 barn. Og heller ikke være redd hvis jeg gjør noe feil at jeg blir lokket og steinet i et annet land. Skamfert underliv. Og slippe og gå i skaut og annet dekke + gro bart. Gifte meg med slektninger. Sikkert mer man kunne ramset opp.

Akkurat det du sier der er basert på egne fordommer og ikke generell praksis innenfor islam. Omskjæring av jenter er stort sett praktisert i enkelte afrikanske land og ikke i arabiske. Det er heller ikke overalt en må bruke slør eller hvor det foregår tvangsekteskap. Noen steder er det dyp kvinnediskriminering, men det dreier seg mer om politikken, kulturen og å bruke religionen som alibi for å innføre og holde på kvinnediskriminerende praksiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som jeg ikke er kristen. Er ikke oppvokst i et religiøst hjem, har ikke religiøs omgangskrets. Jeg vil tro religiøsitet er noe man lærer om, og ikke blir født som. 

Anonymkode: a39d0...d43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest mye i koranen faktisk, også lest mye i bibelen. Men det er bare eventyr og fantasi. Tror ikke på slike oppdiktede ting. 

Anonymkode: e9a28...7ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Akkurat det du sier der er basert på egne fordommer og ikke generell praksis innenfor islam. Omskjæring av jenter er stort sett praktisert i enkelte afrikanske land og ikke i arabiske. Det er heller ikke overalt en må bruke slør eller hvor det foregår tvangsekteskap. Noen steder er det dyp kvinnediskriminering, men det dreier seg mer om politikken, kulturen og å bruke religionen som alibi for å innføre og holde på kvinnediskriminerende praksiser

Spar deg for propagandaen din. Gleden av å være fri for religion er herlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er en fanatisk religion for fanatikere. Jeg er norsk, holder meg til tusser og troll.

Anonymkode: 3e047...3ab

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg mener Gud og den åndelige verden er for stor og innholdsrik til at noen menneskepåvirket religion er stor nok til å romme det. 

Anonymkode: 0289b...0cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spar deg for propagandaen din. Gleden av å være fri for religion er herlig.

Propaganda? Fordi jeg påpeker at du overgeneraliserer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av alle de store religionene så er vel Islam dem mest kvinnefiendtlige og voldelige religionen. 

Anonymkode: ad283...48b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke noen form for religion. Det å tro på gud som voksen er som å tro på julenissen for et barn. Koselig men bare sprøyt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er vokst opp i en kultur hvor kristendommen er tradisjon og mange er atheister/agnostikere. Formet som jeg er av oppvekst og omgivelser er jeg medlem av den Norske kirke, men har ingen personlig tro. Mesteparten av tiden arver man sin tro, om ikke fra nær familie, så fra nære omgivelser. Sterkt troende forteller vell helst seg selv at de tror på akkurat sin religion, fordi den er det eneste rette. Men mennesker tror jaggu mye rart 🙃

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...