Gå til innhold

Hvorfor er du ikke muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topsi skrev (2 timer siden):

Det er vel mer vanlig for muslimer å hate kristne, hvis en ser på Pakistan f eks. Hvorfor skulle kristne hate muslimer? Hvorfor skulle vi hate noen?

I Norge ser man ofte at fremmedhatet er størst i de kristne menighetene. Jeg har bodd med muslimske naboer og kjenner mange muslimer. Aldri hørt de ytre et negativt ord om kristne eller nordmenn.

Kristne er derimot en helt annen historie. Der er man ikke akseptert før man tar imot Jesus, den eneste. Og jeg har flere i familien som er kristne, så har lang erfaring med deres hat mot bl.a ikketroende, skjeive og andre religioner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hensatt skrev (1 minutt siden):

I Norge ser man ofte at fremmedhatet er størst i de kristne menighetene. Jeg har bodd med muslimske naboer og kjenner mange muslimer. Aldri hørt de ytre et negativt ord om kristne eller nordmenn.

Kristne er derimot en helt annen historie. Der er man ikke akseptert før man tar imot Jesus, den eneste. Og jeg har flere i familien som er kristne, så har lang erfaring med deres hat mot bl.a ikketroende, skjeive og andre religioner.

Det er isåfall veldig trist,  vi lærer jo at vi ikke på noe vis er bedre enn andre,.Men frelst av nåde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som jeg ikke er kristen. Jeg tror ikke på noen gud. Det er ikke noe man bare kan bestemme seg for å begynne med. Genuin tro kommer innenfra.

Anonymkode: 14dc7...96a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg ikke har en hang til å behandle kvinner som dritt.

Anonymkode: 4a91b...5e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har sett så mangen konventere til islam og sagt at det er da beste dei har gjordt og at dei endelig føler lykke li livet. Så jeg lurer på om det er ein grunn til hvorfor du ikke har lest koranen? det media seier om islam er ikke sant og media er fult av islamfobi.

Anonymkode: 94d4e...d1a

Har lest Koranen og kommer aldri til å konvertere til Islam, for meg er det krigens relgion 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsi det er den religionen satan selv bruker til å finne sine hjelper på jorda…

Anonymkode: 0b592...aaa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte når jeg var liten, at du skal bedømme treet etter hvilke frukter det bærer. Muslimer dreper andre muslimer, behandler andre religioner og minoriteter som dritt, slåss, undertrykker kvinner, dreper homofile, bryter menneskerettigheter, utøver terror, utnytter vestlig snillisme og har null sjanse til noe reformasjon eller opplysning.

Nei takk.

Anonymkode: 82b18...c73

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (37 minutter siden):

Dette var godt skrevet. Det er sånn ca slik jeg opplever det også. Har flere venner som er kristne og muslim. Kristne vinner den hatkampen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi av alle religionene i verden så er islam den absolutt verste, islam som ideologi står stikk i strid med alt av moderne vestlige verdier.

Det finnes ikke et eneste muslimsk land som fungerer sett med demokratiske vestlige øyne. 

Anonymkode: a803b...8e4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere utgaver av bibelen samt Qur’an og andre religiøse tekster, men årsaken til jeg ikke er muslim er fordi jeg ikke ble født i et Muslimsk land med følgende religiøs indoktrinering.  

Uansett begrunnelse så er det til syvende å sist "a roll of the dice".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest Koranen, Torah eller Bibelen fordi jeg ikke har interesse av det. 

Det betyr ikke at jeg ikke tenker at religionene teoretisk sett er vakre, det har jeg hørt mange mennesker si. Bare ser ikke noe poeng med å finne en religion når jeg lever så godt som jeg gjør uten. 

Anonymkode: e4656...064

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste at de fleste kristne som konverterer til islam i England er langtidsfanger i fengselssystemet, hvor det er en overvekt av muslimer. De gjør det for ikke å bli voldtatt, få juling etc. Det kaller vi misjonering!

Anonymkode: 4a91b...5e5

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...