Gå til innhold

Vente med flere barn av hensyn til jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 3 år. Har det siste året tatt en videreutdanning via jobb, grunnet kritisk lav kompetanse der. Jobben jeg har er utrolig  vanskelig å fylle, da man MÅ ha denne utdanningen for å utføre denne jobben. Jeg er ferdig nå til jul (helsevesenet), men planen er at jeg hopper rett i veilederrollen og det skal utdannes et menneske til som er ferdig neste jul.

Sist svangerskap hadde jeg hyperemesis og var dårlig frem til fødsel. Føler jeg må ha det med i beregning at det kan skje igjen, selv om sannsynligheten tilsier at det kan gå bra.

Hvis jeg blir gravid, kan ikke noen følge opp denne studenten og vi risikerer at vedkommende ikke kan gjennomføre. Jobben mister også en utrolig nødvendig kompetanse i ganske lang tid.

Planen var 2 tette, men grunnet spørsmål om å ta utdanning måtte søsken "settes på vent". Jeg har jo veldig lyst å komme i gang igjen,men føler jeg setter jobben i en utrolig kjip og vanskelig situasjon 😔

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: c16ee...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du setter ditt ønske om familieforøkelse over jobb ja.

tenker uansett at du har veldig gode kort til å forhandle lønn her om du er så verdifull

Anonymkode: 9c9f3...3b0

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig tenker du ikke på jobben. Jobben vil ikke takke deg når du dør.

Anonymkode: 4d4c7...293

• Liker 4
Skrevet

Enig med siste taler. Det er lett å tro man er så viktig for jobben, men det er ingen som takker deg etterpå. Hadde du blitt påkjørt av en buss i morgen hadde de funnet en løsning, og det hadde ikke gått lange tiden før du var «glemt». Tenk på deg selv og familien din først. 

Skrevet

Jeg trenger egentlig bare lese overskriften, svaret er:

NEI.

Anonymkode: 138bb...3c6

• Liker 1
Skrevet

Neineineinei! Jobb er bare jobb, familie er hele livet. 

Anonymkode: d718a...d26

• Liker 2
Skrevet

NEI

Anonymkode: 43d3e...09b

Skrevet

Skal du la en jobb forme hele livet og familien din?

Jeg skjønner hva du tenker, men du må først tenke på deg selv og din familie. 

Anonymkode: 71003...f3d

Skrevet

Det vil potensielt alltid være ugunstig for jobben. Ingen takker deg for å sette privatlivet ditt på vent.

Anonymkode: b1e16...e3a

Skrevet

Hvem har betalt for videreutdanningen? Er det jobben? Da synes jeg du bør utsette. 

Anonymkode: d6f2c...350

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...