AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Dette går ut til dere som har hatt ryggvondt nederst i ryggen og har fått behandling hos kiropraktor for det. Jeg har hatt tre økter hos en kiropraktor. Han sjekket så klart ryggen og fant ut hvor smertene på og hvor jeg var stiv. Jeg kan ikke bli knekt opp pga en gammel skade. Behandlingene hittil har bestått av at jeg ligger på magen og så blir buksa og trusa dratt ned slik at det stoppet rett ved rumpesprekk. Sannsynligvis viser starten på den mens han holder på. Deretter brukte han to første gangene, han et redskap øverst på rumpa for dypvev massasje. Det raspet på en måte opp huden litt. Så brukte han også hendene og de gikk noe på skrå ned rumpa. Ikke langt ned, men på skrå nedover/utover retning hofter der buksa og trusa stoppa. Er dette normalt? Jeg har tidligere vært hos en annen type behandler for ryggvondt, men da foregikk alt utenpå buksestoffet/tightsen. En venninne av meg sa at det var unormalt at trusa ble dratt ned, så da ble jeg litt engstelig. Erfaring noen? Anonymkode: 32f2b...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 kiropraktoren min drar også ned buksa og trusa når jeg ligger på magen. Anonymkode: d97e9...e03 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Høres rart ut, men kiropraktikere er vel bare tull uansett. Mange av de gjør mer skadd enn godt. Dra til lege eventuell massør/fysioterapi heller. Anonymkode: 5d22d...ad0 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Min kiropraktor drar også ned bukse og truse når jeg ligger på magen og nederste del av ryggen mot setet skal behandles. Aldri opplevd noe ubehag rundt det, det oppleves som proff og trygg behandling Anonymkode: db02d...7e2 9 1
HeleneHS Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 Min kiro drar ned bukse og deler av truse også, setter nåler i setemuskulaturen for å løsne opp i spenning. Men hvis du føler deg ukomfortabel, så burde du si ifra - godt mulig han kan tilpasse behandlingen slik du føler deg komfortabel med! 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Ville heller dratt til fysioterapeut. Forstår ikke hvorfor folk drar til kiropraktor. Anonymkode: 84df6...7b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Gå heller til en behandler som har en utdanning som er vitenskapelig bevist at funker, istedenfor kvakksalvere. Anonymkode: cb77f...9de 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Helt normalt, både hos kiropraktor, fysio og ved vanlig massasje. Anonymkode: 04f90...446 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Gå heller til en behandler som har en utdanning som er vitenskapelig bevist at funker, istedenfor kvakksalvere. Anonymkode: cb77f...9de Kiropraktor er offentlig autorisert helsepersonell. Anonymkode: db02d...7e2 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ville heller dratt til fysioterapeut. Forstår ikke hvorfor folk drar til kiropraktor. Anonymkode: 84df6...7b4 Fordi i mange tilfeller fungerer kiropraktor bedre. Det er veldig misforstått at alt en kiropraktor gjør, er å knekke, knekke, og knekke mer. Anonymkode: db02d...7e2 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Kiropraktor er offentlig autorisert helsepersonell. Anonymkode: db02d...7e2 Det har uansett ikke rot i vitenskap. Anonymkode: cb77f...9de 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kiropraktor er offentlig autorisert helsepersonell. Anonymkode: db02d...7e2 So? Akupunktur er også akseptert i offentlig behandling men det er jo likevel bare nonsens. Anonymkode: 8d244...466 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): So? Akupunktur er også akseptert i offentlig behandling men det er jo likevel bare nonsens. Anonymkode: 8d244...466 Folk som driver med akupunktør er ikke autorisert som helsepersonell. Det er kiropraktorer. Forøvrig er det flere leger som bruker akupunktur som behandlingsform. https://tidsskriftet.no/2002/04/aktuelt-problem/akupunktur-et-supplement-i-allmennpraksis Anonymkode: db02d...7e2 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det har uansett ikke rot i vitenskap. Anonymkode: cb77f...9de Men likevel er kiropraktor en beskyttet tittel som krever autorisasjon fra Helsedirektoraret, og både tannleger og leger henviser pasienter. Så så svada er det nok ikke. Anonymkode: db02d...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk som driver med akupunktør er ikke autorisert som helsepersonell. Det er kiropraktorer. Forøvrig er det flere leger som bruker akupunktur som behandlingsform. https://tidsskriftet.no/2002/04/aktuelt-problem/akupunktur-et-supplement-i-allmennpraksis Anonymkode: db02d...7e2 *akupunktur Anonymkode: db02d...7e2
Daisy-love Skrevet 11. november 2023 #17 Skrevet 11. november 2023 Jeg går til fysioterapeut og han drar ned trusa ved behov. Fått massasje på hoftene og setemusklene, altså rumpa, og det er helt normalt for meg. Han må komme til. Likevel: føles det feil så må du gi beskjed om at du foretrekker han jobber utenpå klær. Er nok lettere å jobbe på bar hud, men dine grenser er viktige, og du må kjenne på hva som er rett for deg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #18 Skrevet 11. november 2023 Ja det er normalt at de drar ned trusa. De tenker ikke på at de blotter underlivet ditt, de tenker fag. Anbefaler deg heller å gå til en manuellterapeut, altså en fysioterapeut med master. De knekker, tøyer, masserer osv. Anonymkode: 72aa7...47d 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er normalt at de drar ned trusa. De tenker ikke på at de blotter underlivet ditt, de tenker fag. Anbefaler deg heller å gå til en manuellterapeut, altså en fysioterapeut med master. De knekker, tøyer, masserer osv. Anonymkode: 72aa7...47d Manuellterapeut drar da også ned trusa. Underlivet blir da ikke blottlagt, herregud for noe tull. Anonymkode: 61987...39c 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #20 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette går ut til dere som har hatt ryggvondt nederst i ryggen og har fått behandling hos kiropraktor for det. Jeg har hatt tre økter hos en kiropraktor. Han sjekket så klart ryggen og fant ut hvor smertene på og hvor jeg var stiv. Jeg kan ikke bli knekt opp pga en gammel skade. Behandlingene hittil har bestått av at jeg ligger på magen og så blir buksa og trusa dratt ned slik at det stoppet rett ved rumpesprekk. Sannsynligvis viser starten på den mens han holder på. Deretter brukte han to første gangene, han et redskap øverst på rumpa for dypvev massasje. Det raspet på en måte opp huden litt. Så brukte han også hendene og de gikk noe på skrå ned rumpa. Ikke langt ned, men på skrå nedover/utover retning hofter der buksa og trusa stoppa. Er dette normalt? Jeg har tidligere vært hos en annen type behandler for ryggvondt, men da foregikk alt utenpå buksestoffet/tightsen. En venninne av meg sa at det var unormalt at trusa ble dratt ned, så da ble jeg litt engstelig. Erfaring noen? Anonymkode: 32f2b...7ff Helt normalt. Også hos fysioterapeut. Anonymkode: 4bb58...666 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå