AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Jeg trigges veldig av lyd. Jeg blir livredd og går i full panikknmodus om det kommer brå, ukjente høye lyder. I tillegg har jeg dessverre naboer som skriker mye. Enten krangling, gaming eller andre ting, plutselige skrik, latterbrøl eller banning. Hvordan kan jeg beskytte meg selv? Jeg er livredd hele tiden. Anonymkode: 410f1...afb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Flytt til et sted der det er stille. Anonymkode: 8d2b4...228 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flytt til et sted der det er stille. Anonymkode: 8d2b4...228 Dette steder skulle liksom være stille. Hvordan vet jeg at det er stille før jeg har flyttet dit? Anonymkode: 410f1...afb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette steder skulle liksom være stille. Hvordan vet jeg at det er stille før jeg har flyttet dit? Anonymkode: 410f1...afb Flytte på bygda? Leilighetskompleks er svært sjelden stille, med mindre alle de andre beboerne er pensjonister. I og med at du nå er livredd hele tiden, så sier det seg jo selv at du ikke kan bo der. Anonymkode: 8d2b4...228 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg trigges veldig av lyd. Jeg blir livredd og går i full panikknmodus om det kommer brå, ukjente høye lyder. I tillegg har jeg dessverre naboer som skriker mye. Enten krangling, gaming eller andre ting, plutselige skrik, latterbrøl eller banning. Hvordan kan jeg beskytte meg selv? Jeg er livredd hele tiden. Anonymkode: 410f1...afb Kan det fungere for deg å sette på musikk? Naboene blir ikke roligere, men det kan kanskje gjøre lydene mer dempet og mindre skremmende hvis nabolyden mikses med andre lyder du liker? Anonymkode: ac436...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Flytte på bygda? Leilighetskompleks er svært sjelden stille, med mindre alle de andre beboerne er pensjonister. I og med at du nå er livredd hele tiden, så sier det seg jo selv at du ikke kan bo der. Anonymkode: 8d2b4...228 Nei, pensjonister har ofte dårlig hørsel og har på tv og radio høyt dagen lang. Anbefales ikke. Jeg sliter med det samme som deg ts. Før jeg kjøper neste gang skal jeg spørre selger om han hører når naboene snakker eller om han hører vaskemaskin. Det kan gi en pekepinn på hvor lyd det er. Går det an å ta en prat med naboene? Ev.legge en lapp på døren/i postkassen? Det er helt pyton å være sensitiv for lyd. Tror ikke ørepropper en noen varig løsning, da vil jo lyden virke høyere når du tar de ut. Anonymkode: 87c1e...fc7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan det fungere for deg å sette på musikk? Naboene blir ikke roligere, men det kan kanskje gjøre lydene mer dempet og mindre skremmende hvis nabolyden mikses med andre lyder du liker? Anonymkode: ac436...a2e Jeg har på alt av vifter + musikk og tv, men hører likevel når de roper og banner og ler. Sånne plutselige aggressive høye utbrudd, nøyaktig det jeg måtte gjemme meg for før. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, pensjonister har ofte dårlig hørsel og har på tv og radio høyt dagen lang. Anbefales ikke. Jeg sliter med det samme som deg ts. Før jeg kjøper neste gang skal jeg spørre selger om han hører når naboene snakker eller om han hører vaskemaskin. Det kan gi en pekepinn på hvor lyd det er. Går det an å ta en prat med naboene? Ev.legge en lapp på døren/i postkassen? Det er helt pyton å være sensitiv for lyd. Tror ikke ørepropper en noen varig løsning, da vil jo lyden virke høyere når du tar de ut. Anonymkode: 87c1e...fc7 Jeg spurte faktisk før jeg kjøpte, og fikk vite at det var veldig stille her og at man ikke hørte noe som helst. Selger sa også at naboene mine skulle flytte snart. Jeg har snakket med naboene flere ganger, men det hjelper ikke. Jeg har også snakket med folkene de leier av flere ganger, det hjelper dessverre heller ikke. Kan jeg ringe politiet? Eller er det noe annet jeg kan prøve? Kan jo ikke sitte med øretelefoner hele dagen. Forresten hører jeg dem gjennom det også på det høyeste. Anonymkode: 410f1...afb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har på alt av vifter + musikk og tv, men hører likevel når de roper og banner og ler. Sånne plutselige aggressive høye utbrudd, nøyaktig det jeg måtte gjemme meg for før. Jeg spurte faktisk før jeg kjøpte, og fikk vite at det var veldig stille her og at man ikke hørte noe som helst. Selger sa også at naboene mine skulle flytte snart. Jeg har snakket med naboene flere ganger, men det hjelper ikke. Jeg har også snakket med folkene de leier av flere ganger, det hjelper dessverre heller ikke. Kan jeg ringe politiet? Eller er det noe annet jeg kan prøve? Kan jo ikke sitte med øretelefoner hele dagen. Forresten hører jeg dem gjennom det også på det høyeste. Anonymkode: 410f1...afb Ok. Da må du sjekke om andre enn deg er plaget. Hvis ja, må dere gå sammen og sende en klage til styret. Vær obs på at mange styrer ikke er så veldig bra og ganske slappe på å faktisk gjøre noe. Anonymkode: 87c1e...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Spurte du om det var lydt eller om du hørte spesifikke ting som prat og vaskemaskin? Om noe er lydt er jo subjektivt. Selv har jeg lært leksa og har tenkt å spørre på sms/Mail slik at jeg kan dokumentere det. Samt ringe på his naboer under visning og spørre. Anonymkode: 87c1e...fc7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spurte du om det var lydt eller om du hørte spesifikke ting som prat og vaskemaskin? Om noe er lydt er jo subjektivt. Selv har jeg lært leksa og har tenkt å spørre på sms/Mail slik at jeg kan dokumentere det. Samt ringe på his naboer under visning og spørre. Anonymkode: 87c1e...fc7 Jeg hører ikke vaskemaskin, jeg hører naboen som skriker og roper og banner. Det er ikke lydt her, sånn egentlig. Anonymkode: 410f1...afb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Det korte svaret: Klag til styret på bråk fra naboen. Det lange svaret: Du må jobbe med angsten og følelsene når de dukker opp. Anonymkode: ce915...286 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alvorlig kptsd og måtte flytte ut på landet pga dette. Har heller ikke hatt kjæreste før pga overgrep tidligere i barndom og skriking og bråk. Anonymkode: 19fc7...2a4 Jeg vurderer det samme, men redd for å være alene i et hus om natten uten naboer. Bor du i enebolig? Hvordan løser du det? Jeg er redd for alle mulige katastrofescenario… Anonymkode: 410f1...afb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 Kan det hjelpe å låse døren slik at du vet at ingen kan komme inn til deg? Evt. med sikkerhetslenke. Anonymkode: f9807...385
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det hjelpe å låse døren slik at du vet at ingen kan komme inn til deg? Evt. med sikkerhetslenke. Anonymkode: f9807...385 Nei, det hjelper dessverre ikke. Jeg går helt i panikkmodus og dissosierer. Anonymkode: 410f1...afb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå