AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Hva er det som er ekstra ille Og hva gjør du for å ta best mulig vare på deg selv i den tiden vi går inn i? Anonymkode: 98dcc...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Julen er bare en kommersiell ensom dritperiode og viss du sier du misliker julen blir folk så lett fornærmet som at det var deres bursdag eller navn eller ennda mer personlig en misliker. Synes folk oppfører seg mer og mer klin kokos jo nærmere julen vi kommer. Slapper mest mulig av og gjør hyggelige stressfrie ting og har ikke kalenderen for full av ting jeg skal eller må, det hjelper for meg. Anonymkode: 96822...900 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Julen er bare en kommersiell ensom dritperiode og viss du sier du misliker julen blir folk så lett fornærmet som at det var deres bursdag eller navn eller ennda mer personlig en misliker. Synes folk oppfører seg mer og mer klin kokos jo nærmere julen vi kommer. Slapper mest mulig av og gjør hyggelige stressfrie ting og har ikke kalenderen for full av ting jeg skal eller må, det hjelper for meg. Anonymkode: 96822...900 Ja. Hater å bli tvunget og feire den jævla dritt jula. Jeg vil bare være alene og se på tv, drikke noen cider kanskje og lage meg en pizza. Uten helvetes sølvguttenes gauling og annet julerelatert på tv 😄 Det et så deprimerende. Anonymkode: 40e0b...b0a 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Hater å bli tvunget og feire den jævla dritt jula. Jeg vil bare være alene og se på tv, drikke noen cider kanskje og lage meg en pizza. Uten helvetes sølvguttenes gauling og annet julerelatert på tv 😄 Det et så deprimerende. Anonymkode: 40e0b...b0a You do You Anonymkode: 96822...900 1
Honey Dew Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Julen er bare en kommersiell ensom dritperiode og viss du sier du misliker julen blir folk så lett fornærmet som at det var deres bursdag eller navn eller ennda mer personlig en misliker. Synes folk oppfører seg mer og mer klin kokos jo nærmere julen vi kommer. Slapper mest mulig av og gjør hyggelige stressfrie ting og har ikke kalenderen for full av ting jeg skal eller må, det hjelper for meg. Anonymkode: 96822...900 Du høres bitter ut. Hva med å kontakte f eks bymisjonen eller frelsesarmeen og tilby deg til å være med å lage jul til de som er mindre heldige enn deg? Endret 11. november 2023 av Honey Dew 3
Honey Dew Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja. Hater å bli tvunget og feire den jævla dritt jula. Jeg vil bare være alene og se på tv, drikke noen cider kanskje og lage meg en pizza. Uten helvetes sølvguttenes gauling og annet julerelatert på tv 😄 Det et så deprimerende. Anonymkode: 40e0b...b0a Les svaret mitt over her.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Les svaret mitt over her. Jeg vil bare være alene. Jula er ikke verdt noenting, for meg. Og det burde være lov for folk å slippe å delta uten å bli halshogd. En real vårfest for at sola snart kommer tilbake ville vært en fin feiring 😄 Anonymkode: 40e0b...b0a 9
Honey Dew Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil bare være alene. Jula er ikke verdt noenting, for meg. Og det burde være lov for folk å slippe å delta uten å bli halshogd. En real vårfest for at sola snart kommer tilbake ville vært en fin feiring 😄 Anonymkode: 40e0b...b0a Tenkte bare at du kunne gjøre noe for andre for engangs skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Tenkte bare at du kunne gjøre noe for andre for engangs skyld. Hva vet du om vedkommende gjør noe for andre til vanlig? for alt du vet kanskje han/hun er frivillig hver uke, deler ut mat eller hjelper med lekser.. Anonymkode: 570c2...4b0 10 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Jula er bare jobb. Først pynte med 140 nisser for det ønsker de nærmeste, handle inn mye mat og så stå på kjøkkenet hele dagen og drive å servere familie. Gleder meg til jeg slipper. Da hopper jeg bare over jula med TV slått av og ferdigpizza. Anonymkode: c2f59...121 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Julen og mange andre store høytider blir som en påminnelse på tingens tilstand på de som er ensomme, lite nettverk eller lite/dysjonsjonell familie. Man får en rutine i hverdagen og overlever sin situasjon . Så kommer høytiden som en kjempepåminnelse om hvordan ting er. media, samfunnet, butikker og alt legger opp til at jula skal være så koselig og fin. For de som ikke har det slik blir det et kjempesår og vondt. Anonymkode: 6e7bc...970 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Du høres bitter ut. Hva med å kontakte f eks bymisjonen eller frelsesarmeen og tilby deg til å være med å lage jul til de som er mindre heldige enn deg? Hvorfor skal jeg tilbringe julen på den måten? Og for alt du vet er det jo godt mulig jeg har gjort dette før, (for det har jeg faktisk) synes det er en veldig rar slutning å ta av deg at bare fordi en ikke liker julen så tenker en kun på seg selv og aldri tenker på andre mennesker. Slik bør du slutte å tenke. Hvorfor er det slik at med engang en sier at en ikke liker julen så skynter andre seg til å si at en kan lage jul for andre? Jeg er overhodet ikke bitter selv om en ikke liker julen skjønner du, forstår ikke hvorfor en blir tillagt mange negative karakteristiske egenskaper bare fordi en ikke synes julen er det helt store. Anonymkode: 96822...900 5 4
Trøstogbære Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 Julen blir hva du gjør det til. Det er ingen som kan tvinge dere til å pyntet med nisser eller nekte dere å ligge på sofaen og spise pizza og drikke cider. Hvis dere hadde gjort dette i julen i stedet for å gjøre ting dere ikke har lyst til så hadde kanskje ikke julen vært så dritt likevel. Det er ingen som sier at julen ikke kan feires på den måten man føler er best for seg. Familie og venner sier at du må være med osv osv. Vi har barn osv osv. Nei du må ingenting. Du har fritt valg hele veien. Valgene du tar er kanskje ikke populære hos noen, men du kan ikke tilfredstille alle. Ikke skal du det heller. I julen så skal man ha det hyggelig. Kose seg litt ekstra. Om det er alene eller sammen med andre er opp til deg selv dersom du er heldig å ha alternativer å velge mellom.
NatNat Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: En real vårfest for at sola snart kommer tilbake ville vært en fin feiring oh ja !!!!!!!🤙
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 Kaster bort en ekstra uke med ferie bare for å slippe unna juleavslutningen på jobb. Mas om julebord hvert eneste år. Anonymkode: b9094...5ce 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 Trøstogbære skrev (2 minutter siden): Julen blir hva du gjør det til. Det er ingen som kan tvinge dere til å pyntet med nisser eller nekte dere å ligge på sofaen og spise pizza og drikke cider. Hvis dere hadde gjort dette i julen i stedet for å gjøre ting dere ikke har lyst til så hadde kanskje ikke julen vært så dritt likevel. Det er ingen som sier at julen ikke kan feires på den måten man føler er best for seg. Familie og venner sier at du må være med osv osv. Vi har barn osv osv. Nei du må ingenting. Du har fritt valg hele veien. Valgene du tar er kanskje ikke populære hos noen, men du kan ikke tilfredstille alle. Ikke skal du det heller. I julen så skal man ha det hyggelig. Kose seg litt ekstra. Om det er alene eller sammen med andre er opp til deg selv dersom du er heldig å ha alternativer å velge mellom. Enkelte av oss har familiemedlemmer som ikke helt kan ordne alt selv og vi har et ansvar for å vise dem omsorg, særlig i jula. Derfor kan vi ikke gjøre som vi selv vil bestandig. Dessuten er vi ikke nødvendigvis bitre og ensomme bare fordi vi ikke liker at maset med jula. Vi kan ha helseplager som gjør alt styret tungt å stå i. Nå skal jeg bare få årets jul overstått og jeg gleder meg virkelig til det er over for i år. Anonymkode: c2f59...121 5 1 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 11. november 2023 #17 Skrevet 11. november 2023 Jula har alltid vært stress og en byrde så lenge jeg kan huske. Hater presset om å skal takke alle for gaver. Etter jeg fikk sertifikat så flyktet jeg hjem like etter pakkene var åpnet. Men etter jeg fikk barn så liker jeg jula. Elsker å se spenningen og gleden i ansiktet på mine barn.
Trøstogbære Skrevet 11. november 2023 #18 Skrevet 11. november 2023 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Enkelte av oss har familiemedlemmer som ikke helt kan ordne alt selv og vi har et ansvar for å vise dem omsorg, særlig i jula. Derfor kan vi ikke gjøre som vi selv vil bestandig. Dessuten er vi ikke nødvendigvis bitre og ensomme bare fordi vi ikke liker at maset med jula. Vi kan ha helseplager som gjør alt styret tungt å stå i. Nå skal jeg bare få årets jul overstått og jeg gleder meg virkelig til det er over for i år. Anonymkode: c2f59...121 Det er hele poenget mitt. Det er kjempe snilt av deg å tenke på andre og gjøre det hyggelig for dem. Men det er valget du selv tar. Du må ikke gjøre det, men du velger å vise omsorg for de nær deg istedet for å gjøre det du har lyst/behov for. Det er ikke snakk om å være bitter selv om du vil være hjemme å slappe av. Det er kos det også. Endret 11. november 2023 av Trøstogbære
skreppamedleppa Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 "At christmas all roads lead home" som kan være lykksalighet for noen, og vondt for andre. Julen blir mer transparent, der de som har det godt har det enda bedre og de som ikke har det så godt ofte får det enda være. Også er det kanskje også som en er inne på at en blir tillagt mange negative egenskaper om en er åpen for at julen ikke er årets høydepunkt. En kaller ikke nødvendigvis de som ikke er så glad for sommeren (enda det er 400 klagetråder her på kg da) for bitter eller grinebitter eller grincher, eller ikke er så glad i påsken, men med engang en sier en ikke liker julen da først kommer folk på banen for det kan en ikke klage på, det må en elske...😏 ye right *Julen er handelstanden sin tid, kommersielle krefter har alltid regjert og vi setter kjøpsrekorder hvert år. *Folk hamstrer i øst og vest og en skulle tro de ikke kom til å se en eneste butikk igjen på 3 år. Julen skaper med andre ord atomkrig tilstander aldeles. *Folk har jo sniffet julekokain i 3 måneder til ende og er så høy på jul at det er faktisk spinnvillt, folk oppfører seg ganske irrasjonellt når det kommer til jul. Det er en grunn til at "bulkedagen" er rett før jul. Folk er så stressa og høye på jul at de er en trafikkrisiko... * Blinkende nisser og reinsdyr overalt (og jeg synes nisser er veldig shady og suspekte: å være så glad i å ha fremede småbarn på fanget...? *"last christmas I gave you my heart"... And the very next day I died because you can not live witout a heart.. Eller kan noen please vise Maria Mena veien hjem, for den julesangene er også slitsom sammen med den grusomme hyling til Mariah Carey som en møter på i absolutt alle butikker fra nå av og fremover. * det beste med julen er når den kan pakkes ned igjen i banankassene og stues på loftet der den hører hjemme. *Det er også helt greit å faktisk klage litt innimellom, enten desember er vond, er vanskelig, er fylt med dysfunksjonelle familieforhold, er ensom, er fattig, er mørk, eller på andre måter er vond uten å hele tiden bli møtt med "nei, du skal kosemoseoverdose, alle skal gjøre det aller beste ut av en ræva situasjon". Det er greit å innimellom klage litt. Vi er mennesker! Å få ut litt gruff om vonde stunder er helt normalt, enten det er sommeren du ikke liker, 17. mai eller julen. Det er slik det er å være menneske. Og folk som ikke tåler at andre får ut litt gruff gjør kanskje lurest i å ikke klikke seg frivillig inn i en tråd med en overskrift av typen "de som ikke liker julen..." *Vi lever alle i dette samfunnet, og selvfølgelig blir en påvirket av denne sinnsyke kjøpefesten og alt kavet og maset selv om "det blir hva du gjør det til" gjengen hevder noe annet. Men for all del... Det er viktig å være glad i julen Kosemoseoverdose.... Selv er jeg glad jeg skal ha det rolig. At jeg ikke tar desember og jul så utrolig dødsseriøst som det virkersom mange gjør. Jeg skal kose meg med romjulsfri, spise goodis og la julen gli forbi med mannen men synes definitivt det beste med julen er når den er over. Også sender jeg en virtuell klem til andre som kanskje ikke går den beste tiden i møte❤️ 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #20 Skrevet 11. november 2023 Jeg hater julen Men prøver å gjøre ekstra hyggelige ting for meg selv som å bake, lage meg en god kopp kakao. Ha det lyst og varmt inne, se gode filmer som ikke har noe med julen å gjøre, yoga, stresse ned og gjøre mindfullnes, ha gode velvære rutiner. Ungå kjøpesenter de travleste tidene som lørdager eller nattåpent. Være ekstra god med meg selv rett og slett, sette meg selv først og bruke tid på det jeg vil. Anonymkode: 58b4d...717 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå