AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Som tittelen sier, hvordan går det med dere uføre økonomisk nå for tiden? Anonymkode: 0ba74...86d 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Det går fint når jeg planlegger godt og langsiktig. Spiser god og variert mat hver dag. Føler meg heldig som får dekket det jeg trenger når jeg ikke kan jobbe. Anonymkode: f32f9...81b 3 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Helt greit for min del, men så er jo ikke uføre en homogen gruppe som har den samme erfaringen. Jeg har ikke den høyeste trygda men jeg har heller ikke barn, bil eller dyrt boliglån så jeg merker selvsagt ikke dyrtiden i samme grad som mange andre. Folk med flere hundre tusen kroner mer inn i året ett meg kan kjenne det langt mer på kroppen. Anonymkode: fe0f1...0c1 2 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 Vi er 2 🙂 Vi har nok til å klare oss. Har ikke endret på noe spesielt annet enn mindre kino og utemat. Lever som før med huslån og ukeshandlig 🙂 Hvis man planlegger godt så går det bra 🙂 Anonymkode: 8a7bc...66b 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 De på minstesats har det kjipt nå. De har ikke penger til å eie bil, ha lån, røyke osv. Utdeling av matposer er en selvfølge, leiehaier skviser siste krone ut av dem. Anonymkode: 6e398...55d 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 For min del går det bra, har utbetalt ca 37 000, samt at jeg har en mann med en ok inntekt. Det er ikke alle uføre som lever under fattigdomsgrensen. Jeg tenker derimot endel på dem på minstesats, og føler med dem! Anonymkode: f89df...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Jeg bor alene og lever på minstesats. Får litt hjelp av familie med huslån, ellers hadde det aldri gått. Klarer meg akkurat, men det er tøft Anonymkode: 5b639...e23 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Jeg har lav husleie fordi jeg leier av et familiemedlem, så jeg klarer meg helt ok inntil videre. Greier ikke å spare lenger, men sulter ikke og kan kjøpe meg en ny genser eller et par sko når jeg trenger det. Hadde det ikke vært for familiemedlemmet mitt så ville det nok gått dårlig. Anonymkode: d6b6f...b97 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Uføre er vant til å leve på ingenting, ikke bli sett på som fullverdige borgere og en pariakaste som sjelden nevnes i media, såfremt det ikke er en negativ sak om noen som har forsøkt å karre til seg noen ekstra midler. Når var sist du hørte en politiker snakke om uføres situasjon i dagen samfunn med økte kostnader på alle fronter? Uføre lever ikke, de eksisterer... Anonymkode: 20ebe...cfc 4 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Jeg merker ikke så mye til det. Men jeg føler at jeg er heldig selv om jeg lever på minstesats. Jeg bor alene og har ingen barn som koster penger. Jeg leier, så jeg har ingen dyre lån. Bilen min er gammel og uten lån. Når den går i stykker kommer jeg til å kjøpe en ny gammel billig bil uten lån. Jeg bor nær svenskegrensen, så jeg får kjøpt billigere mat. Selv om matprisene har steget i Sverige også. Så alt i alt klarer jeg meg helt fint. Anonymkode: 4bfbf...29d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Minstesats her. Klarer meg fordi jeg er heldig med min bosituasjon. Vet at mange har det verre. Ellers bruker jeg minimalt med penger, har kuttet ned på medisiner også. Det fungerer selv om jeg bruker lavere dose. Anonymkode: 47ae9...146 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 Det går greit ☺️ vi er to uføre da, og vi eier leilighet med relativt lavt lån. Matbudsjettet er strammet litt inn, men ellers synes jeg vi lever greit. Vi har begge vært gjennom AAP rundt samme tid så vi har opplevd trangere tider og er derfor vant med å ikke ha så mye «luksuspenger». Anonymkode: 71217...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uføre er vant til å leve på ingenting, ikke bli sett på som fullverdige borgere og en pariakaste som sjelden nevnes i media, såfremt det ikke er en negativ sak om noen som har forsøkt å karre til seg noen ekstra midler. Når var sist du hørte en politiker snakke om uføres situasjon i dagen samfunn med økte kostnader på alle fronter? Uføre lever ikke, de eksisterer... Anonymkode: 20ebe...cfc Slutt å klage. Det er ingen land i verden som har bedre ordninger for dere. Anonymkode: f32f9...81b 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å klage. Det er ingen land i verden som har bedre ordninger for dere. Anonymkode: f32f9...81b Wow, du er virkelig en blidfis du 😀 Anonymkode: f5ed2...4cd 10 1
Bøtteballetten Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 Har minstesats og bor alene. Det går tålelig greit. Men sliter de månedene som de kommunale avgiftene skal betales eller hvis det kommer en uventet utgift. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 Går helt supert for meg. Handler om å være strukturert Anonymkode: 4c388...973
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #17 Skrevet 11. november 2023 Ung ufør her. Sparer ca 25% av utbetalt hver måned. Merker det er strammere, men klarer enda å spare det. Jeg har mye utgifter til medisiner på hvit resept, og har egentlig hatt litt utgifter og vil få det fremover til «medisinsk materiell». Jeg slapp å betale både for influensavaksinen og for ekg og noe annet fordelt på flere legetimer, så ikke sikker det blir mer fremover. Har en fastlege som er nøye med økonomien min, og bruker skjønn. Jeg tar det ikke som en selvfølge da. Alt drar opp, men jeg kan spare mindre og vet det ikke er sånn for veldig mange andre. Jeg er singel, har ikke barn, dyr, eller bil, og leier. Er også gjeldsfri. Så her går det egentlig fint, men jeg merker ting har blitt dyrere, men klarer meg bra tross alt. Anonymkode: 6039c...d4b 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #18 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Slutt å klage. Det er ingen land i verden som har bedre ordninger for dere. Anonymkode: f32f9...81b Det er få land i verden som har like deprimerende klima og tilsvarende deprimert befolkning. Her hvor jeg bor er det ingen som kunne ha tenkt seg å flytte til Norge, helt uavhengig av hvor gode trygdeordningene er, og jeg skjønner godt hvorfor. Hvem gidder å reise fra gode sosiale nettverk, varme omgjengelige mennesker og sol omtrent hver eneste dag til en trist, mørk, kald og isolert tilværelse langt oppe i gokk. Nordmenn har blitt hjernevasket over tiår til å tro at de lever i 'verdens lykkeligste land'. Reis ut av din boble, du som har mulighet til det, og lev for faen! Anonymkode: 7805a...c83 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 Klarer meg greit. Men jeg har ikke bil, har få dyre vaner. Røyker og drikker alkohol svært sporadisk. Reiser sjeldent. Bruker klær og sko til de er utgått. Før kunne jeg spare endel tusen i måneden, men nå får jeg ikke lagt av en krone. Bor veldig billig pga nesten nedbetalt lån. Har hatt dårlig råd mesteparten av livet, så det første jeg gjorde da jeg tok lån for å kjøpe leillighet var å nedbetale lynkjapt (fikk rundt samme tid yrkeserstatning). Har 2 barn og de er heldigvis i et miljø hvor man ikke blir sett rart på for å ha brukt-klær og hytteturer fremfor utenlandsreiser til rundt 100 000kr. Anonymkode: 2975c...b7a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #20 Skrevet 11. november 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Som tittelen sier, hvordan går det med dere uføre økonomisk nå for tiden? Anonymkode: 0ba74...86d Det går fint. Sparer 10 000 i måneden. Anonymkode: 4eb8f...77f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå