AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Del Skrevet 11. november 2023 Kjøpte meg en Stardust Collagen Drink (altså pulver man skal blande med vann/annen drikke). Har aldri prøvd kollagenpulver før, men så at denne liksom skulle være så god. Det har tilsatt sitronsmak som er greit nok. Det er ikke sitronsmaken/lukten jeg snakker om. For det er en skikkelig ekkel lukt av pulveret, og samme stygge lukt (og smak) av drikken. Ser det er svært få klager på lukt/smak når det kommer til selve produktet. Og når jeg googler om kollagenpulver generelt er det også litt varierende resultat jeg finner, at det "aldri skal lukte stygt" eller at det "av og til lukter stygt, litt som gelatin", men dette synes jeg var grusomt. Jeg brakk meg etter første slurk, og jeg er en av de som klarer å spise og drikke det aller meste uten en eneste grimase. Kan det være noe galt med produktet, eller skal kollagenpulver ha en stygg bismak og lukt? Anonymkode: c56bc...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Del Skrevet 11. november 2023 Er det ikke fra fisk da? Anonymkode: ac2c0...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Del Skrevet 11. november 2023 Kommer kanskje an på pulveret. Det jeg har brukt lukter litt (er jo fra fisk), men jeg blandet det i smoothien og tenker ikke noe på det. Anonymkode: 36f84...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Del Skrevet 11. november 2023 Hvorfor tror dere på det der? Flaut 😂 Anonymkode: 4adee...b3b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Del Skrevet 11. november 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tror dere på det der? Flaut 😂 Anonymkode: 4adee...b3b Nå er det flere grunner til å bruke kollagenpulver, f.eks når man ikke får i seg nok via kosthold. Kollagen handler ikke bare om "skjønnhet", men ledd og brusk. Du får bare være flau selv som ikke forstår det Anonymkode: 36f84...03b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er det flere grunner til å bruke kollagenpulver, f.eks når man ikke får i seg nok via kosthold. Kollagen handler ikke bare om "skjønnhet", men ledd og brusk. Du får bare være flau selv som ikke forstår det Anonymkode: 36f84...03b Det blir brutt ned i kroppen. Det blir ikke nødvendigvis satt sammen til kollagen… Anonymkode: fc3f6...2a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Del Skrevet 11. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir brutt ned i kroppen. Det blir ikke nødvendigvis satt sammen til kollagen… Anonymkode: fc3f6...2a7 Jeg fikk ihvertfall god nytte av det. Anonymkode: 36f84...03b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpte meg en Stardust Collagen Drink (altså pulver man skal blande med vann/annen drikke). Har aldri prøvd kollagenpulver før, men så at denne liksom skulle være så god. Det har tilsatt sitronsmak som er greit nok. Det er ikke sitronsmaken/lukten jeg snakker om. For det er en skikkelig ekkel lukt av pulveret, og samme stygge lukt (og smak) av drikken. Ser det er svært få klager på lukt/smak når det kommer til selve produktet. Og når jeg googler om kollagenpulver generelt er det også litt varierende resultat jeg finner, at det "aldri skal lukte stygt" eller at det "av og til lukter stygt, litt som gelatin", men dette synes jeg var grusomt. Jeg brakk meg etter første slurk, og jeg er en av de som klarer å spise og drikke det aller meste uten en eneste grimase. Kan det være noe galt med produktet, eller skal kollagenpulver ha en stygg bismak og lukt? Anonymkode: c56bc...c49 Bortkastede penger. Slutt med det sølet der, for det virker trolig ikke uansett. Les artikkelen under: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/10/13/195615025/forsker-om-kollagentilskudd-biologisk-umulig-at-de-virker-slik-produsentene-lover Anonymkode: a5692...4a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Del Skrevet 11. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det ikke fra fisk da? Anonymkode: ac2c0...2ff Aner ikke. Finner ingen info om hvor kollagenet i akkurat dette pulveret kommer fra. 26 minutter siden, AnonymBruker said: Bortkastede penger. Slutt med det sølet der, for det virker trolig ikke uansett. Les artikkelen under: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/10/13/195615025/forsker-om-kollagentilskudd-biologisk-umulig-at-de-virker-slik-produsentene-lover Anonymkode: a5692...4a5 Og noen studier viser en mulig effekt på bl.a. huden (her og her), men de er relativt få, så vi må vente på flere studier for å vite 100% sikkert. I mellomtiden bruker jeg pengene mine på akkurat det jeg vil, takk. Det er ikke farlig. Og det eneste jeg taper tiden jeg bruker på å svare folk som deg. Du aner heller ikke hvilke andre årsaker jeg har til å ta kollagen. Det er flere grunner enn bare skjønnhet og ledd. Anonymkode: c56bc...c49 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Aner ikke. Finner ingen info om hvor kollagenet i akkurat dette pulveret kommer fra. Og noen studier viser en mulig effekt på bl.a. huden (her og her), men de er relativt få, så vi må vente på flere studier for å vite 100% sikkert. I mellomtiden bruker jeg pengene mine på akkurat det jeg vil, takk. Det er ikke farlig. Og det eneste jeg taper tiden jeg bruker på å svare folk som deg. Du aner heller ikke hvilke andre årsaker jeg har til å ta kollagen. Det er flere grunner enn bare skjønnhet og ledd. Anonymkode: c56bc...c49 Det står vel om hvilken type kollagen det er, 1 eller 2, f.eks? Anonymkode: 6abc1...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke. Finner ingen info om hvor kollagenet i akkurat dette pulveret kommer fra. Anonymkode: c56bc...c49 På tights.no står det jo. Ingredienser: Kullsyret vann, hydrolisert kollagen (bovin), surhetsregulerende middel (malsyre), aroma, koffein, søtningsmiddel (sukralose, acesulfam-K), askorbinsyre, druekjerneekstrakt, konverseringsmiddel (E202, E211), fargestoff (E161). Bovin betyr at det kommer fra storfe. Anonymkode: 34359...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Del Skrevet 11. november 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: På tights.no står det jo. Ingredienser: Kullsyret vann, hydrolisert kollagen (bovin), surhetsregulerende middel (malsyre), aroma, koffein, søtningsmiddel (sukralose, acesulfam-K), askorbinsyre, druekjerneekstrakt, konverseringsmiddel (E202, E211), fargestoff (E161). Bovin betyr at det kommer fra storfe. Anonymkode: 34359...5eb Jeg vet ikke hvilken du har lest på, men det står ikke det på det produktet jeg har. Jeg tror du må ha funnet et annet produkt, det jeg har er et pulver, dermed er det ikke noe vann i det. Jeg har denne: Ingredienser: Kollagen, naturlig aroma, fargestoff, søtningsmiddel (sukralose). På krukka med pulveret jeg har står det bare kollagenpeptider. Ikke mer spesifisert enn det. Anonymkode: c56bc...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Del Skrevet 11. november 2023 Jeg trodde mitt pulver var av fisk, men jeg tok feil (storfe). https://www.kinsarvik.no/produkt/diet-food-bovine-collagen-200-g/ Anonymkode: 6abc1...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke hvilken du har lest på, men det står ikke det på det produktet jeg har. Jeg tror du må ha funnet et annet produkt, det jeg har er et pulver, dermed er det ikke noe vann i det. Jeg har denne: Ingredienser: Kollagen, naturlig aroma, fargestoff, søtningsmiddel (sukralose). På krukka med pulveret jeg har står det bare kollagenpeptider. Ikke mer spesifisert enn det. Anonymkode: c56bc...c49 Da er det sikkert fra fisk. Tror det er det vanligste siden det er billigst å lage. Men ja, aberet er jo da lukt har jeg hørt... Anonymkode: 13c22...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Del Skrevet 11. november 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Da er det sikkert fra fisk. Tror det er det vanligste siden det er billigst å lage. Men ja, aberet er jo da lukt har jeg hørt... Anonymkode: 13c22...296 Æsj. Ekkelt er det iallefall. Skjønner ikke at ikke flere klager på det i omtalelsene om produktet. Tror jeg får sende epost til produsenten og spørre/gi tilbakemelding. Det er umulig å innta dette. Anonymkode: c56bc...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Æsj. Ekkelt er det iallefall. Skjønner ikke at ikke flere klager på det i omtalelsene om produktet. Tror jeg får sende epost til produsenten og spørre/gi tilbakemelding. Det er umulig å innta dette. Anonymkode: c56bc...c49 Men prøv å bland det i smoothie med banan/bær, kanskje det kamuflerer smaken? Anonymkode: 6abc1...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg brukte et kollagenpulver for noen år tilbake, og det STINKA fisk. Smaken var ikke noe særlig den heller, men lukten var absolutt verst. Tror jeg bestilte det fra iHerb, husker ikke merket. Anonymkode: 2118c...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå