Gå til innhold

Jeg får ikke jobb, men må ta lån. Hva lønner seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar jeg studielån nå må jeg betale pengene tilbake siden de ikke blir omgjort til stipend. Da taper jeg rundt 25 000. Velger jeg å ta diverse lån tilsvarende 100 000 vil jeg få høye renter da og. Hva har dere andre gjort og hva lønner seg?

Anonymkode: bd54f...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt studielån selv om jeg egentlig ikke har bruk for det og ikke får stipend. Billig lån som jeg kan investere.

På hvilken måte taper du 25000?

Anonymkode: fb5ff...55e

Skrevet

Studielån vil bestandig være rimeligere, spesielt siden studielån er lån uten sikkerhet. Ved studielån er det lettere å få avdragsfrihet når du ønsker det 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du tape 25000? Om du har mulighet til å ta studielån, og ikke kommer til å trenge det ved senere studier, er jo det selvsagt det lureste. Det vil koste deg en semesteravgift, og så har du gratis lån frem til du ikke lenger er registrert student. Får du betalt alt tilbake innen da har du jo ikke tapt noe. Får du ikke betalt alt tilbake har du et rimelig lån å betjene fremover, bedre enn noen andre lån man får nå. 

Anonymkode: b6ee2...381

Skrevet
On 11/11/2023 at 1:59 PM, AnonymBruker said:

Tar jeg studielån nå må jeg betale pengene tilbake siden de ikke blir omgjort til stipend. Da taper jeg rundt 25 000. Velger jeg å ta diverse lån tilsvarende 100 000 vil jeg få høye renter da og. Hva har dere andre gjort og hva lønner seg?

Anonymkode: bd54f...6f1

Hvorfor taper du 25'000 på et studielån? Fordi du ikke får omgjort lån til stipend? Det gjør ikke Bank Norwegian eller Santander heller... 

De starter første dag med 10-20% rente. 

Men hvorfor trenger du plutselig 100'000 kroner? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...