AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Ja, som tittelen sier. Anonymkode: e1b43...477
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Da går du på jobb. Anonymkode: d9454...5ec 18 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Prøver en annen lege, og smørere enda tjukkere på 😬 Anonymkode: 26fd6...c6a 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 Hva er grunnen til at legen ikke vil sykmelde deg ? Legens argumentasjon ? Anonymkode: 69f8c...bc1 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Nekter å godta det. Er jeg syk så er jeg syk. Da blir det egenmelding og permisjon uten lønn da. Anonymkode: 29820...b81 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 Prøver jobbe, gå hjem for du er for syk for så ta kontakt med lege igjen. Anonymkode: d4155...12f 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er grunnen til at legen ikke vil sykmelde deg ? Legens argumentasjon ? Anonymkode: 69f8c...bc1 Han vil «se det an». Men han spurte ikke om hvordan jeg hadde det eller hvorfor jeg ikke fungerte på jobb. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nekter å godta det. Er jeg syk så er jeg syk. Da blir det egenmelding og permisjon uten lønn da. Anonymkode: 29820...b81 Ja. Jeg må nok skifte lege kanskje. Han virker ikke å bry seg noe særlig. Anonymkode: e1b43...477 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Har du historikk med å ha lav terskel for å gå til lege? Kan det værr han er redd for at du utnytter systemet og ikke er så syk som du selv tror? Anonymkode: bedce...775 8 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da går du på jobb. Anonymkode: d9454...5ec Tror ikke det er så lurt. Jeg jobber med mennesker og er ganske ute å kjøre psykisk. Anonymkode: e1b43...477 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må be han begrunne hvorfor du ikke får det, så må du forklare han hva han overser i argumentasjonen sin. Leger er som folk flest, late, uinteresserte og uengasjerte og konkuluderer ofte helt uakseptabelt fordi folk ikke utfordrer dem. Anonymkode: 50645...b7a Jeg begynte bare å dissosiere. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du historikk med å ha lav terskel for å gå til lege? Kan det værr han er redd for at du utnytter systemet og ikke er så syk som du selv tror? Anonymkode: bedce...775 Vel, ja, jeg gikk ganske ofte da jeg var suicidal, men det var en annen lege. Vet ikke hva han tror eller ikke tror, virker ikke som han har sett i journalen min egentlig. Anonymkode: e1b43...477 1
Phoenix Heart Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Vil ikke legen gi deg sykemelding, så er du ikke syk nok til å droppe jobben. Bra at legen ikke skriver ut sykemeldinger i hytt og gevær. 12 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 Går til privatlege. Anonymkode: 495fd...a7b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke det er så lurt. Jeg jobber med mennesker og er ganske ute å kjøre psykisk. Anonymkode: e1b43...477 Da må du poengtere dette for legen. Har du noen du kan ha med deg til legen? Jeg pleier å ha med mannen om jeg tror det blir vanskelig for meg å forklare/uttrykke meg, som regel holder det at han er der og trenger ikke å si så mye. Ikke at det gjelder akkurat det samme som med deg, men jeg har noen diagnoser og "føler" at jeg ikke blir tatt på alvor, men det har alltid ordnet seg. Anonymkode: 192ef...0fb 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg begynte bare å dissosiere. Vel, ja, jeg gikk ganske ofte da jeg var suicidal, men det var en annen lege. Vet ikke hva han tror eller ikke tror, virker ikke som han har sett i journalen min egentlig. Anonymkode: e1b43...477 Jeg ville byttet lege. Anonymkode: 192ef...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 Athena Freyja skrev (1 minutt siden): Vil ikke legen gi deg sykemelding, så er du ikke syk nok til å droppe jobben. Bra at legen ikke skriver ut sykemeldinger i hytt og gevær. Men jeg tror ikke jeg burde gå på jobb akkurat nå. Forrige vakt endte jeg med å gjemme meg på skyllerommet og grine, det går jo ikke an, men enda verre om jeg gjør det andre steder. Anonymkode: e1b43...477 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han vil «se det an». Men han spurte ikke om hvordan jeg hadde det eller hvorfor jeg ikke fungerte på jobb. Ja. Jeg må nok skifte lege kanskje. Han virker ikke å bry seg noe særlig. Anonymkode: e1b43...477 Legen sin jobb er ikke å «trøste deg». At legen ikke bryr seg om hvordan du føler deg, den må du lenger ut på landet med, er ikke sånn at sykmelding er noe legen skal gi for å vise «jeg bryr meg om deg». Da har du misforstått kraftig om det er det du tror sykemelding er til for. Sykemelding er ikke en sympatigest fra lege til passient. Legen sin jobb er å sykemelde deg dersom det er medisinsk grunn for det. Her høres det ut som legen gjorde helt rett. Legen kunne mistet lisensen om han sykmeldte folk, fordi de trenger trøst og derfor ikke vil på jobb. Anonymkode: ae712...094 7 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #17 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du noen du kan ha med deg til legen? Nei, har ingen. Anonymkode: e1b43...477
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #18 Skrevet 11. november 2023 Men har du vært fysisk vært inne hos legen til samtale ? En må jo bli hørt og bli vurdert på en seriøs måte, men da avhenger det også at du er åpen og ærlig om bakgrunnen til at du har det vanskelig Anonymkode: 69f8c...bc1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg tror ikke jeg burde gå på jobb akkurat nå. Forrige vakt endte jeg med å gjemme meg på skyllerommet og grine, det går jo ikke an, men enda verre om jeg gjør det andre steder. Anonymkode: e1b43...477 Dra på legevakten, og fortell det du skriver her. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legen sin jobb er ikke å «trøste deg». At legen ikke bryr seg om hvordan du føler deg, den må du lenger ut på landet med, er ikke sånn at sykmelding er noe legen skal gi for å vise «jeg bryr meg om deg». Da har du misforstått kraftig om det er det du tror sykemelding er til for. Sykemelding er ikke en sympatigest fra lege til passient. Legen sin jobb er å sykemelde deg dersom det er medisinsk grunn for det. Her høres det ut som legen gjorde helt rett. Legen kunne mistet lisensen om han sykmeldte folk, fordi de trenger trøst og derfor ikke vil på jobb. Anonymkode: ae712...094 Herlighet, har du egentlig lest hva ts skriver? Anonymkode: 192ef...0fb 5 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #20 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legen sin jobb er ikke å «trøste deg». At legen ikke bryr seg om hvordan du føler deg, den må du lenger ut på landet med, er ikke sånn at sykmelding er noe legen skal gi for å vise «jeg bryr meg om deg». Da har du misforstått kraftig om det er det du tror sykemelding er til for. Sykemelding er ikke en sympatigest fra lege til passient. Legen sin jobb er å sykemelde deg dersom det er medisinsk grunn for det. Her høres det ut som legen gjorde helt rett. Legen kunne mistet lisensen om han sykmeldte folk, fordi de trenger trøst og derfor ikke vil på jobb. Anonymkode: ae712...094 Han brydde seg ikke = han spurte ikke hvorfor jeg trengte sykemelding. Han sa bare javel, det er nok greit å bare se det an. Uten noe mer. Anonymkode: e1b43...477 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå