AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Er en ting i forholdet her som bare har blitt verre med tiden, hun klarer aldri å innrømme feil, unnskyld er et ord hun nesten ikke vet om, mistenker at det sitter så dypt at hun egentlig vet når hun tar feil, men klarer ikke innrømme det. En gang presterte hun å fortelle meg at jeg tok feil når jeg forklarte hvordan formen var etter brudd i ryggen...var visst ikke så ille som jeg sa, da måtte jeg bare le. Merker jeg gir opp litt, hun blir jo hissig når hun får den minste motstand. Er slike karaktertrekk i det hele tatt mulig å endre, eller er det bare å gi opp? Alt annet er så bra, men kan ikke leve med dette i lengden. Kvinner som er klar over at dere oppfører dere sånn, prøver dere å gjøre noe med det? Og er det bevisste handlinger, eller merker dere det ikke før etterpå? Og menn som har lignende erfaring, hvordan taklet du det, var det et mønster som var mulig å endre? Anonymkode: 634f6...171 1 2
svartkatt Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Jeg orker ikke sånne folk. Umulig å ha god kommunikasjon med. Dette gjelder uansett kjønn. Det er ikke bare kvinner som oppfører seg slik. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Mamma sa alltid; vær sammen med en som kan være din venn, og som kan si at de tar feil og si unnskyld. Anonymkode: 6ab2a...39c 2
Rødstrupa Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 (endret) Statuere eksempler på at de faktisk ikke alltid har rett! Endret 11. november 2023 av Rødstrupa 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Jeg er kvinne, men er ikke sånn som din kone, ts. Jeg hadde ikke greid å ha det slik som du forteller om. Du kan ikke endre henne. Derfor bør dere få hjelp av parterapeut. Få henne med i parterapi! ❤️ Anonymkode: b05ea...162 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 Mannen min er ganske så lik kona di. Jeg har klart å gjøre humor ut av det, så nå kan vi begge fleipe med det. Og da fungerer det fint. Anonymkode: 00029...599 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min er ganske så lik kona di. Jeg har klart å gjøre humor ut av det, så nå kan vi begge fleipe med det. Og da fungerer det fint. Anonymkode: 00029...599 Prøvd litt på det, ofte virket bra med å senke konfliktnivå på den måten før, men desto tryggere hun er blitt i forholdet, desto mer hissig og aggressiv blir hun i slike situasjoner, så neste dag så blir jeg behandlet som verdens beste kjæreste.. Kanskje parterapi er noe å vurdere Anonymkode: 634f6...171
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 24 minutter siden, Rødstrupa said: Statuere eksempler på at de faktisk ikke alltid har rett! Det hjelper ikke. Å bevise at de tar feil er et angrep på dem som person. Det er å ta noen andres side og konspirere bak ryggen deres. Anonymkode: 583e8...bd7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøvd litt på det, ofte virket bra med å senke konfliktnivå på den måten før, men desto tryggere hun er blitt i forholdet, desto mer hissig og aggressiv blir hun i slike situasjoner, så neste dag så blir jeg behandlet som verdens beste kjæreste.. Kanskje parterapi er noe å vurdere Anonymkode: 634f6...171 Under krangelen funker humor dårlig, men hun klarer å spøke litt med det når humøret er bra ellers, så virker som hun er litt bevisst på det, som er en start ihvertfall Anonymkode: 634f6...171
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Høres helt normalt ut, og nei det går ikke ann å endre. Trikset er å bare si «mhm.. hmm? Mmhm jada mmm» Problemet er at da får du kjapt kritikk for å være uinteressert. Saken er at du kan aldri vinne denne kampen når kvinnen først har bestemt seg for å begynne og herske over deg mentalt. Hun kommer til å presse på helt til enten du ikke gidder mer og stikker hvorpå du får all skylda, eller hun får mentalt brutt deg så langt ned at hun ikke lengre har interesse for deg og forlater deg. Her får du også all skyld. Anonymkode: 2cd90...0da
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Mange menn er sånn også. Derfor jeg er separert🫠
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Høres helt normalt ut, og nei det går ikke ann å endre. Trikset er å bare si «mhm.. hmm? Mmhm jada mmm» Problemet er at da får du kjapt kritikk for å være uinteressert. Saken er at du kan aldri vinne denne kampen når kvinnen først har bestemt seg for å begynne og herske over deg mentalt. Hun kommer til å presse på helt til enten du ikke gidder mer og stikker hvorpå du får all skylda, eller hun får mentalt brutt deg så langt ned at hun ikke lengre har interesse for deg og forlater deg. Her får du også all skyld. Anonymkode: 2cd90...0da Vet veldig mange menn har dette problemet, men første gang jeg har opplevd noen er så sta, og som aldri vil innrømme feil eller si unnskyld. Og ja, det blir vridd mot meg igjen uansett hvordan jeg reagerer. Jeg sliter med å jatte med og bare la ting ligge når jeg vet hun tar feil, irritasjon bygger seg opp. Så kanskje dette ikke vil gå. Hun høres fæl ut når jeg beskriver henne, men det er hun absolutt ikke, det er bare akkurat dette som ødelegger, selv om det ikke ikke er veldig ofte TS Anonymkode: 634f6...171 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå