AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 I år ble hele familien enig om at vi dropper julegaver da noen av oss er uføretrygdede og andre generelt har dårlig råd. Andre som skal droppe gaver/julen i år grunnet av at alt er blitt for dyrt? Anonymkode: c7df2...e90 2
0177 Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Sluttet med julegaver for mange år siden. Byr heller på gaver og opplevelser resten av året. Veldig mange i vennekretsen gjør det samme, og det bidrar dessuten til at man slipper å få masse ræl man ikke trenger. Vi lever i et overflodssamfunn og folk flest har alt for mye. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 En mellomting. Gir gaver kun til kjernefamilien, som feirer julaften sammen. Anonymkode: 440f4...4e7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Nei, det kommer jeg aldri til å gjøre. Trist! I og med at vi bor så spredt utover landet så får vi ikke feira i lag og da har vi ingen andre måte å få vise at vi setter pris på hverandre enn gaver. Og jeg koser meg så med å kjøpe og lage gaver, ingenting får ta den gleden fra meg. Anonymkode: ec833...a75 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En mellomting. Gir gaver kun til kjernefamilien, som feirer julaften sammen. Anonymkode: 440f4...4e7 Så hvis ungene dine flytter til utlandet og ikke kommer hjem til jul så får de ikke gave? Anonymkode: ec833...a75 2
Forvirret23 Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Synes det høres veldig trist ut! Liker å kjøpe julegaver, liker også å få 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Gaver til familien vi feirer med. Når barna flytter ut vil de alltid uansett få gaver. Anonymkode: b92d8...35e 1
sommermor Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Jeg gir kun gaver til 6 stykker. Gaver til venner har jeg sluttet med for mange år siden.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En mellomting. Gir gaver kun til kjernefamilien, som feirer julaften sammen. Anonymkode: 440f4...4e7 Så du mener at jeg skal kutte ut å gi gave til søster som sitter alene på julaften før og etter jobb bare fordi vi ikke får feiret sammen i år ? Nei det vil vi aldri finne på å gjøre. Anonymkode: c7d32...314 3
Bombasi Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 Jeg kunne aldri funnet på å droppe å gi noe til familie med direkte slektsbånd til. Foreldre, søsken, nieser/nevøer og besteforeldre. Det høres stusselig ut å ikke gi disse noe. Trenger ikke være dyrt eller fancy, men noe er bedre enn ingenting. Men resten av slekt, venner (nå har jeg ingen da), naboer og kolleger gir jeg ingenting til. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 Vi har avtale om at vi dropper gavegivning, og det er så utrolig herlig. Barna og hundene i familien er de eneste unntakene 😅 Anonymkode: c8764...bd2
Ebbeliten Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 Har ikke kuttet ut, nei. Har barn og alle barna og tanteungen får gaver. Ellers blir det hjemmelagede gaver til alle andre. 1
Bøtteballetten Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 Kuttet ut julegaver for flere år siden. Jeg er glad for at ene søsteren min kom med forslaget om å kutte ut gavene. Vi har det vi trenger og har fulle skap. I tillegg blir det mindre å stresse med før jul.
kissmequick Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 Jeg liker gaver, liker å gi og liker å få. Synes det er litt trist når alle snakker om at det bare er stress og å bytte penger. I år gir jeg hjemmelaget urtete til kolleger, ulltøy fra janus (tilbud på Coop) til fadderbarna og de andre barna i familien, og litt mer tilpassede og personlige gaver til resten. Går mye i bøker og ull i år. Hvis noen ikke vil ha gave så er selvfølgelig det greit, men jeg har ikke noe imot å gi gave uten å få tilbake. Gir aldri penger, og ville ikke blitt glad for gavekort eller penger egentlig. Setter mer pris på enkle små ting, bøker som den som gir har lest og gir videre er ganske vanlig i min familie, og synes det er gøy å lese noe de har tenkt på meg når de har lest. 3 1
Ænema Skrevet 11. november 2023 #17 Skrevet 11. november 2023 gir gaver til alle barna i familien. samt de jeg feirer den med.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #18 Skrevet 11. november 2023 Nei, jeg dropper ikke gaver. Jeg både lager gaver, kjøper på salg, kjøper brukt og kjøper til fullpris alt etter hva den som skal motta gaven ønsker seg. Anonymkode: 8d616...492 2
Kittykat Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 (endret) Søsknene på min side av familien sluttet i fjor med å gi julegaver til hverandre, med mindre vi feirer sammen på julaften. Jeg er uenig i dette, men jeg føyer meg etter flertallet... Jeg synes det er en del av kosen å gi gaver og å få gaver. Det må ikke være en ekstragavant gave, det kan like gjerne være noe som vi har nytte av eller som kan brukes opp som stearinlys, konfekt, hjemmelaget spiselig julegave osv. Det er tanken som teller og for meg betyr det mye på julaften. Men det er meg da. Jeg og mannen min gir gaver til hverandre, barna våre, og hans side av familien (søsken, tante/onkelbarn, svigerforeldre). Til og med de firbente barna får julegaver 🥰 Vi har 13 stk vi skal gi julegave til i år. Endret 11. november 2023 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #20 Skrevet 11. november 2023 40 minutter siden, Kittykat said: Søsknene på min side av familien sluttet i fjor med å gi julegaver til hverandre, med mindre vi feirer sammen på julaften. Jeg er uenig i dette, men jeg føyer meg etter flertallet... Jeg synes det en del av kosen å gi gaver og å få gaver. Merkelig å føle man kan 'si seg uenig' i om godt voksne folk skal utveksle gaver eller ikke.. Anonymkode: 2ea20...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå