AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Jeg var edru og nykter i ca 3 år da noe helt forferdelig skjedde, heg klarte meg noen uker og så sakte men sikkert skled det ut og jeg har hatt en periode på flere måneder tilbake på fylla. I går skjedde noe som vekket meg kraftig og fikk meg tilbake på rett spor, jeg fikk rett og slett se hvor patetisk og fæl jeg var ruset. Jeg sitter og prøver å fortelle meg alle klisjeene og de vanlige tingene, at sånt skjer og man må bare komme videre osv. Men jeg klarte meg jo så godt, 3 år og så bare skled det ut. Føler meg som en taper, en idiot, en avviker. Men nå er det slutt, igjen, nå starter jeg på nytt igjen, neste gang er jeg forberedt og håper jeg håndterer sorg bedre. Det er så vanskelig å tilgi seg selv og se vitsen i å prøve igjen, men jeg må. Anonymkode: a2f22...cc1 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Tilbakefall vil som oftest skje. Man kan da tenke at det er helt normalt og betyr på ingen måte at alt er ødelagt. Det samme med oss som forsøker å slanke oss, alt er ikke tapt selv om vi skjeier ut og mister større helt. Da er det bare å hente seg inn igjen Du har vært ekstremt god som har klart tre år. Du kommer deg ut av dette også og neste gang klarer du kanskje 5? Anonymkode: 6415f...869 3 2
Shutterflyx Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Kjære deg, dette går bra! Du er ikke en taper, avviker eller idiot. Stå på fremover og bli nykter igjen, oppsøk hjelp om du trenger det. Jeg heier på deg 🌼 Gode hilsener fra Shutterflyx 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var edru og nykter i ca 3 år da noe helt forferdelig skjedde, heg klarte meg noen uker og så sakte men sikkert skled det ut og jeg har hatt en periode på flere måneder tilbake på fylla. I går skjedde noe som vekket meg kraftig og fikk meg tilbake på rett spor, jeg fikk rett og slett se hvor patetisk og fæl jeg var ruset. Jeg sitter og prøver å fortelle meg alle klisjeene og de vanlige tingene, at sånt skjer og man må bare komme videre osv. Men jeg klarte meg jo så godt, 3 år og så bare skled det ut. Føler meg som en taper, en idiot, en avviker. Men nå er det slutt, igjen, nå starter jeg på nytt igjen, neste gang er jeg forberedt og håper jeg håndterer sorg bedre. Det er så vanskelig å tilgi seg selv og se vitsen i å prøve igjen, men jeg må. Anonymkode: a2f22...cc1 Du føler deg som en taper, og det er positivt. Selvforakten kan brukes til å ikke få nye tilbakefall. Anonymkode: e37e0...736 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Takk ❤️ Jeg trodde jeg hadde kontroll så det ikke ville skje igjen, men så rammet sorg meg og jeg fallt helt av, jeg var ikke bevisst på hvor dypt det ville slå meg. Nå vet jeg det jo, at jeg kan komme i situasjoner hvor det er så vanskelig at jeg vil få lyst til å drikke, og kan gjøre tiltak for å hindre meg. Feilen fra før var nok at jeg trodde at nå ville jeg ikke drikke igjen. Hovmod står for høyt fall, jeg er flau og skammer meg også. Anonymkode: a2f22...cc1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 Sorg er jo noe av det tyngste man må stå i gjennom livet, så at det utløste tilbakefall er ikke så rart. Gi deg selv omsorg, kjærlighet og forståelse så er du tilbake i riktig spor igjen på null komma nix. Vi gjør alle tabber- men det betyr ikke at vi er dårlige mennesker eller fortapt for alltid! Anonymkode: 1f161...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har vært rusfri i 6,5 år, og ville bli knust av et tilbakefall. Har ofte mareritt om det, og er skikkelig stressa når jeg våkner. Jeg vet at det i fremtiden vil være situasjoner som kan utløse det, for eksempel når min far går bort. Der har jeg ingen garantier. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg så fort som mulig prøvd å få samtaler med en ruskonsulent ev. der hvor du var i behandling hvis du har vært det. Lykke til, heier skikkelig på deg!!! Anonymkode: e3719...cc9 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Tenker at du er langt i fra en taper. Du har god selvinnsikt, og den kommer du langt med. ❤️ Anonymkode: c1b4d...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Hva ønsker du å oppnå i livet? Hvilke mål har du nå? Vil du nå de målene ved å nekte å tilgi deg selv og å rakke ned på deg selv? Anonymkode: d851f...54b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (På 11.11.2023 den 12.54): Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har vært rusfri i 6,5 år, og ville bli knust av et tilbakefall. Har ofte mareritt om det, og er skikkelig stressa når jeg våkner. Jeg vet at det i fremtiden vil være situasjoner som kan utløse det, for eksempel når min far går bort. Der har jeg ingen garantier. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg så fort som mulig prøvd å få samtaler med en ruskonsulent ev. der hvor du var i behandling hvis du har vært det. Lykke til, heier skikkelig på deg!!! Anonymkode: e3719...cc9 Sender deg gode tanker, du ser ut til å være bevisst på at det er en mulighet og dermed tror jeg du er langt bedre rustet enn jeg var da min tragedie inntraff. Jeg trodde dessverre at jeg hadde kontroll og så feil kan en ta. Har hatt noen gode samtaler denne uken og jeg starter ikke på nytt, men fortsetter videre, med større respekt og forståelse for meg selv og avhengigheten min, håper på denne måten å unngå flere tilbakefall. I allefall søke hjelp i tide heller. Anonymkode: a2f22...cc1 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (På 11.11.2023 den 12.45): Takk ❤️ Jeg trodde jeg hadde kontroll så det ikke ville skje igjen, men så rammet sorg meg og jeg fallt helt av, jeg var ikke bevisst på hvor dypt det ville slå meg. Nå vet jeg det jo, at jeg kan komme i situasjoner hvor det er så vanskelig at jeg vil få lyst til å drikke, og kan gjøre tiltak for å hindre meg. Feilen fra før var nok at jeg trodde at nå ville jeg ikke drikke igjen. Hovmod står for høyt fall, jeg er flau og skammer meg også. Anonymkode: a2f22...cc1 Det er ikke hva du har gjort som er viktig, det er hva du gjør framover som teller! Gjort er gjort, ikke kast bort energi på det, men bruk energien din på å holde deg edru ❤️ Anonymkode: f1e77...077
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke hva du har gjort som er viktig, det er hva du gjør framover som teller! Gjort er gjort, ikke kast bort energi på det, men bruk energien din på å holde deg edru ❤️ Anonymkode: f1e77...077 Takk for gode ord, skal huske den setningen og se fremover! Anonymkode: a2f22...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #13 Skrevet 17. november 2023 Alle går på smeller i livet. Det viktige er at du plukket deg opp igjen, ikke hva du gjorde noen måneder på fylla. Drit i de månedene og bare fortsett med livet du har levd i dine 3 edru år. Ikke bruk noen få dumme måneder som en unnskyldning til å spenne bein under deg selv. Anonymkode: 7f3c0...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle går på smeller i livet. Det viktige er at du plukket deg opp igjen, ikke hva du gjorde noen måneder på fylla. Drit i de månedene og bare fortsett med livet du har levd i dine 3 edru år. Ikke bruk noen få dumme måneder som en unnskyldning til å spenne bein under deg selv. Anonymkode: 7f3c0...ffc Takk dette gir støtte og motivasjon til et spark fremover, slike støttende ord betyr mye for meg! Anonymkode: a2f22...cc1 1
Purple_Pixiedust Skrevet 17. november 2023 #15 Skrevet 17. november 2023 Tre år er skikkelig bra! Her har jeg ni uker. Hehe. Du er jo inne på det selv. De tre årene er ikke borte. Nå kan du begynne med fortsettelsen etter denne bumpen. ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #16 Skrevet 18. november 2023 Purple_Pixiedust skrev (15 timer siden): Tre år er skikkelig bra! Her har jeg ni uker. Hehe. Du er jo inne på det selv. De tre årene er ikke borte. Nå kan du begynne med fortsettelsen etter denne bumpen. ❤️ Takk! 9 uker er veldig bra, hver dag teller! Hvordan føler du deg? Her går det så bånn, alle følelsene jeg trodde jeg kunne drikke vekk under kontroll rir meg som en mare, prøver å jobbe meg gjennom og prosessere sorg, det viser seg at jeg ikke drakk bort noe. Det bare satte seg på pause og ventet til jeg sluttet. Anonymkode: a2f22...cc1 1
Purple_Pixiedust Skrevet 18. november 2023 #17 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! 9 uker er veldig bra, hver dag teller! Hvordan føler du deg? Her går det så bånn, alle følelsene jeg trodde jeg kunne drikke vekk under kontroll rir meg som en mare, prøver å jobbe meg gjennom og prosessere sorg, det viser seg at jeg ikke drakk bort noe. Det bare satte seg på pause og ventet til jeg sluttet. Anonymkode: a2f22...cc1 Akkurat nå føler jeg meg ok. Jeg er hjemme på permisjon fra klinikken jeg er på, og har endel russug. Men ellers ikke så vonde følelser og sånt. Sorg er vonde greier. Det hjelper dessverre ikke å drikke det vekk. ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå