Gå til innhold

Balsam før eller etter hårkur?

Vimsa84

Anbefalte innlegg

Står bare dette i bruksanvisningen til kuren;

• Påfør en liten mengde i nyvasket eller håndkletørt hår
  • Massér inn i lengdene og spissene
  • La masken virke i 5 til 10 minutter
  • Skyll deretter godt ut 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har, en eller annen gang, diskutert kur og balsam med ei frisør, og da fortalte hun meg at balsam alltid skal brukes etter hårkur. Husker ikke hvorfor, men det ble nevnt hvorfor.

Skal se om jeg finner noe om det på nett.

https://www.minmote.no/skjoennhet/haar/a/dO040B/derfor-boer-du-bruke-haarkur-og-slik-bruker-du-den-riktig

Balsam lukker visst skjellagene i håret og om man bruker kur etter balsam er ikke håret mottakelig for å ta opp noe næring fra kuren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man vasker ut balsamen i ENDENE i iskaldt vann, feks i vasken, så fungerer den enda bedre 😃

Anonymkode: fd492...d57

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hårkur før balsam. Balsam lukker skjellaget i håret og da har ikke hårkur noen effekt. 

Anonymkode: f5be2...20f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så man skal bruke begge deler? Har bare pleid å bruke enten eller....

Anonymkode: 521a6...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at jeg skal bruke balsam etter proteinrik hårkur, men om det er en fuktighetsgivende hårkur trenger jeg ikke balsam. 

Anonymkode: 847d5...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en hårkur hvor det står at den skal brukes i hånkletørt hår og være i håret i 10 min.

Synes det er kjedelig å tørke håret for så å vente i 10 min i dusjen og deretter ha i balsam og skylle å tørke det på nytt.

Har noen tips til fremgangsmåte?

Anonymkode: 29334...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte meg en hårkur hvor det står at den skal brukes i hånkletørt hår og være i håret i 10 min.

Synes det er kjedelig å tørke håret for så å vente i 10 min i dusjen og deretter ha i balsam og skylle å tørke det på nytt.

Har noen tips til fremgangsmåte?

Anonymkode: 29334...c1d

Jeg starter med å vaske håret. Har et lite håndkle hengende ved dusjen som jeg tørker håret med. Har i hårkur og setter opp håret med en klemme. Senker dusjhodet og vasker resten av kroppen mens hårkuren virker. Skyller ut helt til sist. 

Anonymkode: 521a6...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...