AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 Trenger innspill til julegave til mine tanteunger 😊 Både gutter og jenter, alder 12 til 17. I vår familie kjøper vi ikke dyre gaver til hverandre, så prismessig kr 250 - 400 pr gave. Ungdommen i dag har jo «alt» og når jeg spør vet de ikke. Selv foreldrene vet ikke. Leste sånn gavetips artikkel på nett i dag - type hva kjøpe til ungdommen - men når de fleste tipsene koster rundt tusenlappen var det ikke mye aktuelt. Og gaver knyttet opp mot fritidsinteresser blir også for dyrt. Så hjelp! dere med unger i den alderen; har dere tips til safe gaver? Anonymkode: 707af...36e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Hvis jeg ikke får et mer engasjert svar enn «Vet ikke» når jeg spør om ønskeliste, gidder jeg faktisk ikke gi dem noe. Sjokoladeplate til 50 kr. Anonymkode: b9f2d...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Jeg fikk også samme svar *vet ikke*. Jeg svarte at de fikk komme med gaveønsker ellers blir det sokker og gavekort. Da fikk jeg ønskelister fra alle 5 xD Anonymkode: d8d46...7bd
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 Vi pleide å gi ullundertøy (apoteket hadde fine sett), hansker, hodelykt, morsomme sokker, sånne puzzels som man skal få fra hverandre/sette sammen og sånt da nieser og nevøer var barn. Tips: bokhandlere har ofte mye fint småtteri. Har også gitt fin julepynt til nieser. De vil gjerne ha litt pynt på rommet. Anonymkode: 15a1d...8bb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi pleide å gi ullundertøy (apoteket hadde fine sett), hansker, hodelykt, morsomme sokker, sånne puzzels som man skal få fra hverandre/sette sammen og sånt da nieser og nevøer var barn. Tips: bokhandlere har ofte mye fint småtteri. Har også gitt fin julepynt til nieser. De vil gjerne ha litt pynt på rommet. Anonymkode: 15a1d...8bb Glemte noe. Pysjamaser er jo veldig i skuddet. Cubus har fine. Anonymkode: 15a1d...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Jeg er den tanta som gir en bok og et nyttig klesplagg; ullsokker, lue, votter, pysj etc. Anonymkode: 8e0e4...1ec
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Mine er hakket yngre, og jeg gir maks 250kr. De på 9-10år (som er nærmest i alderen her) har fått ting som billige legosett fra Obs. Minecraft har vært en greie blant annet. Bøker har jeg også gitt en del av. Hun på 10 hos meg skal på noe hobbyting av meg da hun er ganske kreativ. Jeg vet min mor har gitt bøker, lommelykt, lue med ledhodelykt (innenfor prisen på Clas Olsson og Enklere liv og faktisk gode! Har de selv), ullsinglet/topp, pannebånd, skjerf, hansker, annen lue. Jeg vet min mor har pleid å gi for 300kr til tantebarn. Jeg selv har fått mye bøker fra tanter/onkler, men også gavekort på konserter, og kino er jo også noe en kan gi gavekort på. Det finnes fine gavesett på f.eks bodyshop, Cubus, Sparkjøp, Rusta osv som også kan passe for alderen. Anonymkode: 9d762...505
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Hva liker dem da? Liker de å spille f.eks? Mange gode spill på tilbud på norli. Liker de å pusle? Lese? Være ute? Hvis de liker å være ute kan ulltøy være bra. Hva med noen fine krus? Det er en kald tid i møte, så et krus med kakao er alltid godt. Eller hva med noe god sjokolade å lage kakaoen av? Anonymkode: 68b22...0a2
Sola de Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Hva med om du inviterer dem alle med deg på kino som julegave, eller bare gavekort på kinobilletter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå