Gå til innhold

Handle på innvandrersjappe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orientalsk butikk. Handler alt av grønnsaker og frukt i disse butikkene, med unntak av bladsalat (babyleaf, isberg, etc).

Anonymkode: 6fbdd...b07

Skrevet

Går ut ifra at butikken har et navn? Jeg hadde kalt den for det, evt. "favorittbutikken min" hvis de hadde gode varer. Det er viktig å være trofast mot småbutikkene så de får leve lenge i landet.   :)    

• Liker 2
Skrevet

Vi handler så og si alt på slike butikker. Mye bedre utvalg, og lavere priser. Det eneste vi fremdeles kjøper hos de store kjedene er kjøtt.

Anonymkode: 308bb...aae

Skrevet
On 11/11/2023 at 10:03 AM, anonymisert2001 said:

(Forresten, skal man si innvandrersjappe/butikk? I mangel av bedre ord ble det slik)

Jeg har tidligere handlet masse frukt og grønt på disse sjappene på Grønland i Oslo. Prisen er jo helt fantastisk, men jeg føler da ofte at kvaliteten er der etter.. ofte at varene er råtne eller da blir dårlige veldig fort. Er det noen andre som også opplever dette? Frukt og grønt er jo sykt dyrt på vanlige butikker men føler jeg ikke sparer noe på å handle ved disse sjappene da jeg må kaste det uansett. Tørrvarer som pasta osv er fortsatt rimelig der da :)

Sier bare grønnsakssjappa/grønnsaksbutikken :) 

Skrevet
2 minutter siden, Labello said:

Sier bare grønnsakssjappa/grønnsaksbutikken :) 

Vi sier navnet til butikken. Det er det letteste. 😂

Skrevet

Jeg tenker at det er en grunn til at maten er billigere, og jeg er redd for 

1) dårlige mathygiene

2) svart arbeid

3) hvitvasking 

Ja - jeg er også like skeptisk til bilpleiesjapper. 

Anonymkode: adc23...c6a

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det er en grunn til at maten er billigere, og jeg er redd for 

1) dårlige mathygiene

2) svart arbeid

3) hvitvasking 

Ja - jeg er også like skeptisk til bilpleiesjapper. 

Anonymkode: adc23...c6a

Eller hva som er grunnen til at kjedene har dyrere mat og dårligere utvalg.

1) griskhet
2) aksjonærprofitt
3) lederlønninger
4) utnytte folks fordommer og trofasthet

De tjener enorme summer i krisen vi er inne i nå, så det er helt åpenbart at de kan senke prisene ganske mye og fremdeles gå i pluss.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei. Man bruker ikke ordet innvandrerbutikker lenger. 

Anonymkode: 11fa9...4df

Kun woke og overdrevent politisk korrekte som ikke bruker det lenger.  Folk flest bruker fortsatt ordet innvanderbutikk.

Anonymkode: fde27...d16

• Liker 6
Skrevet

Ofte er dette små bedrifter drevet av mann og familie. De jobber døgnet rundt, gjør alle trinnene selv og nordmenn kunne ha lært en ting eller to om arbeidsmoral og innsats der. Mange av de som kommer utenfra er helt utmerkede mennesker, så ikke døm så hardt.

Hvis en handler der ofte, blir en kanskje litt hilsekjent med innehaveren etter hvert og da syns jeg det er en høflig ting å kalle butikken for eierens navn. Herr et-eller-annet exotisk....eller Hansen om det passer bedre. :) 

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (15 timer siden):

Vinmonopol er pga egen navn, bennaren (bensinstasjon) henger igjen fra den gang de kun solgte drivstoff 

Poenget gjelder uansett. Og man sier matvarebutikk,men det selges mer enn matvarer der. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget gjelder uansett. Og man sier matvarebutikk,men det selges mer enn matvarer der. 

Man sier ikke nødvendigvis matvarebutikk, nei. Hvis jeg sier at "jeg må på butikken", så mener jeg matbutikk, eller spesifiserer jeg at jeg må i en klesbutikk, skobutikk eller jernvarehandel.

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (3 timer siden):

Man sier ikke nødvendigvis matvarebutikk, nei. Hvis jeg sier at "jeg må på butikken", så mener jeg matbutikk, eller spesifiserer jeg at jeg må i en klesbutikk, skobutikk eller jernvarehandel.

Poenget er uansett det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2023 den 13.16):

Mener du at grønnsakene innvandrersjappen selger er laget av barnearbeidere i Bangladesh?

Anonymkode: c0d8a...f21

Jeg mener der var teit å kalle det invandrerkjappe. Så og si alle butikker i Norge er fra utlandet. 

Anonymkode: 02bc5...5d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

H&M er da ingen innvandrerbutikk. Nå får du rulle inn her! 

Anonymkode: 18af1...384

Er H&M norsk altså? Det var nytt for meg 🤷‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror i hovedsak det dreier seg om hvor mye gjennomtrekk det er i butikken. Det er f.eks forskjell på å handle på Rema på Lambertseter eller en hvilken som helst annen Rema. På Lamber'n har de så stor kundemasse at varene forsvinner fort og det må fylles på stadig vekk. Og der er det alltid top notch kvalitet på frukt og grønt. Har vært på andre Rema-butikker hvor det ikke er like mye folk og det er fort gjort at kvaliteten er dårligere. Tror noe av det samme gjelder i innvandrersjapper. Jeg handler stort sett på innvandrersjapper, men ikke for hele uka, så har aldri sjeldent noe problemer med dårlig kvalitet.

Anonymkode: 25e5d...d88

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg mener der var teit å kalle det invandrerkjappe. Så og si alle butikker i Norge er fra utlandet. 

Herregud, hvorfor gjøre livet vanskeligere enn det er fra før? Alle vet hva det handler om når vi sier innvandrersjapper. Verre er det ikke. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud, hvorfor gjøre livet vanskeligere enn det er fra før? Alle vet hva det handler om når vi sier innvandrersjapper. Verre er det ikke. 

Nei, hva menes med innvandrersjappe? Der de selger produkter til afrikansk hår? Der de selger Hijab? Der de selger polske dagligvarer? Der de selger indisk interiør? Klær fra Thailand? Er det en spesiell type innvandrer som går under navnet innvandrersjappe, eller er det alle? Er det på grunn av det de selger, eller er det bakgrunnen deres som gjør at det er innvandrersjappe? Hvis en pakistaner selger grønnsaker i familiebutikken, så er det innvandrersjappe, men om en pakistaner selger grønnsaker på Coop Exstra (som er svensk), da er det Norsk? Eller bare vanlig butikk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri sagt matvarebutikken men butikkens navn om jeg skal i en spesifikk ellers er det dagligvarebutikken

Skrevet

Sier gjerne ScanAsian shop her. Fenger litt bedre enn innvandrersjappe. Ellers egennavnet på butikken det dreier seg om.

Skrevet

Her jeg bor er grønnsakene, urter og frukt helt greit, og noen smaker bedre enn de i vanlige butikker. Men her er det viktig å sjekke tørrvarene, for de kan like gjerne ha gått ut i fjor. 

Anonymkode: a3505...650

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...