anonymisert2001 Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 (Forresten, skal man si innvandrersjappe/butikk? I mangel av bedre ord ble det slik) Jeg har tidligere handlet masse frukt og grønt på disse sjappene på Grønland i Oslo. Prisen er jo helt fantastisk, men jeg føler da ofte at kvaliteten er der etter.. ofte at varene er råtne eller da blir dårlige veldig fort. Er det noen andre som også opplever dette? Frukt og grønt er jo sykt dyrt på vanlige butikker men føler jeg ikke sparer noe på å handle ved disse sjappene da jeg må kaste det uansett. Tørrvarer som pasta osv er fortsatt rimelig der da
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #2 Skrevet 11. november 2023 Enig. De kjøper ofte andre og tredje sorterings frukt og grønnsaker som er billigere. Er ofte en av grunnene til at de selger billigere enn Meny. Og vet ikke om de har noen som går rundt og sjekker hvor fresh maten de skal selge er. Anonymkode: 95b5f...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #3 Skrevet 11. november 2023 Handler ofte på Grønland frukt og grønt, der står det ofte 1-3 ansatte og fyller på ny frukt og grønt hele tiden fordi det tømmes så raskt. Bare opplevd høy kvalitet og ferske varer. Enkelte butikker har jo mindre trafikk og da er kanskje ikke alt like ferskt, men slik er det jo like gjerne på den søndagsåpne jokeren på hjørnet. Har bare gode erfaringer med å handle i slike butikker Anonymkode: 4f918...a8e 8 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4 Skrevet 11. november 2023 Litt som å handle på invandrer butikken H&M. Billig, men blir litt dårligere kvalitet. Anonymkode: 02bc5...5d8
anonymisert2001 Skrevet 11. november 2023 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Handler ofte på Grønland frukt og grønt, der står det ofte 1-3 ansatte og fyller på ny frukt og grønt hele tiden fordi det tømmes så raskt. Bare opplevd høy kvalitet og ferske varer. Enkelte butikker har jo mindre trafikk og da er kanskje ikke alt like ferskt, men slik er det jo like gjerne på den søndagsåpne jokeren på hjørnet. Har bare gode erfaringer med å handle i slike butikker Anonymkode: 4f918...a8e Har også handlet der flest ganger! Mange av produktene som feks løk og poteter er alltid bra, men feks frukten som druer, eller brokkoli har som regel alltid vært i dårlig stand i min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #6 Skrevet 11. november 2023 Har aldri opplevd noe dårligere kvalitet på råvarene fra verdens butikker nei. Anonymkode: 61541...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #7 Skrevet 11. november 2023 Frukt og grønt synes jeg er dårlig på slike butikker dessverre, unntatt potet og løk. Men utover det handler jeg masse der; bønner, linser, kikerter, ris, pasta, fetaost, honning, egg, osv:) Min mann er "importvare" og jeg har lært meg morsmålet hans, som er uvanlig for en nordmann å kunne. Her jeg bor er mange av disse butikkene drevet av folk fra samme land som min mann. Alltid morro å åpne kjeften i kassa på morsmål deres Anonymkode: 832a0...28c 3
Jdz Skrevet 11. november 2023 #8 Skrevet 11. november 2023 Mulig det kommer an på hvor man handler, men min erfaring er som regel motsatt. Kvaliteten er god, prisen er like bra eller lavere enn kjedebutikkene. 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #9 Skrevet 11. november 2023 Når eieren selv er i butikken, og det er plenty av ansatte til å passe på frukt og grønt (og la oss være ærlig: en kundegruppe som ikke gidder å kjøpe dårlige grønnsaker) så blir det etter min erfaring mer dreis på frukt og grønt. Anonymkode: f9576...a3c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 Kjøpte en vannmelon... 7 kg, råtten inni, 180 kroner Anonymkode: 16a00...f63 3
Gjest Arne_Toholt Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 De holder som regel litt kortere, ja, men når jeg handler der så ukehandler jeg ikke. Jeg handler til dagens middag og kanskje dagen etter. Det er null stress egentlig mtp hvor mye man sparer på pris. Sparer 5-10 kr PER agurk sammenlignet med Rema1000, halv pris per kilo på paprika, tomater, løk, poteter osv. Det er helt fantastisk egentlig.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 Min erfaring fra området jeg bor er helt motsatt. Har handlet i slike butikker i mange år, og gjennomgående bedre kvalitet på frukt og grønt enn i " vanlige" butikker. Anonymkode: ecd89...80a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 anonymisert2001 skrev (3 timer siden): (Forresten, skal man si innvandrersjappe/butikk? I mangel av bedre ord ble det slik) Jeg har tidligere handlet masse frukt og grønt på disse sjappene på Grønland i Oslo. Prisen er jo helt fantastisk, men jeg føler da ofte at kvaliteten er der etter.. ofte at varene er råtne eller da blir dårlige veldig fort. Er det noen andre som også opplever dette? Frukt og grønt er jo sykt dyrt på vanlige butikker men føler jeg ikke sparer noe på å handle ved disse sjappene da jeg må kaste det uansett. Tørrvarer som pasta osv er fortsatt rimelig der da Internasjonal grønnsaksbutikk Anonymkode: 11fa9...4df
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt som å handle på invandrer butikken H&M. Billig, men blir litt dårligere kvalitet. Anonymkode: 02bc5...5d8 Mener du at grønnsakene innvandrersjappen selger er laget av barnearbeidere i Bangladesh? Anonymkode: c0d8a...f21 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 Vi kaller de for "asia maten" ettersom majoriteten av de som har disse butikkene er fra Asia. Vet ikke om det er bedre eller verre? Anonymkode: de0e4...a0d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Internasjonal grønnsaksbutikk Anonymkode: 11fa9...4df Eller innvandrerbutikk. Man kan velge mellom de to alternativene 🙂 Anonymkode: fde27...d16
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 Jeg opplever tvert imot ofte at slike butikker har veldig høy kvalitet på frukt og grønt, og ikke minst holder det veldig ryddig i kassene. Men det er vel som med så mye annet, generaliseringer hjelper ikle så mye, man må bare erfare selv og velge deretter. Jeg bor midt mellom tre forskjellige matbutikker (fire hvis vi regner med innvandrersjappen): Kiwi, Rema og Meny. Rema har utrolig lav kvalitet på mange frukter og grønnsaker, f.eks. er det nesten umulig å få seg en fersk paprika der, men dette har nok mer med ledelsen å gjøre enn at det er Rema. Slik er det vel med de andre butikkene også. Anonymkode: adf5d...28f 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 Jeg har sjekket sånne butikker nøye og jeg finner ikke jevnt over billigere priser her i Kristiansand (opplys meg gjerne om evt hvor 🥰🙏🏼). 5Kr mer for rød paprika går igjen, og ikke så fine produkter. Gul og grønn paprika da til samme prisen, som jo er en deal, men jeg kan fint leve med kun rød paprika. Kostet 50kr kiloen på asiabutikker og 45kr før æ og trumf på Rema og Kiwi. Agurken har vært mindre, men enten samme prisen, eller litt billigere. Gått fra butikk til butikk her. Noe har vært vesentlig dyrere også. Husker før når jeg kunne gjøre fantastiske dealer på sånne butikker, men det gjelder ikke på de butikkene jeg har vært i det siste ihvertfall. Jeg vil likevel tro at det vil variere fra butikk til butikk. Ikke alle remabutikker er gode på frukt og grønt, og samme gjelder alle andre butikker som selger frukt og grønt. Jeg føler jeg må ta enda en runde til flere butikker fremover. Anonymkode: 413d0...f72 1
Akryl Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 Disse butikkene i Oslo og Østlandet er rimeligere enn i andre deler av landet. Mindre fraktkostnader. 1
Lill3My Skrevet 12. november 2023 #20 Skrevet 12. november 2023 anonymisert2001 skrev (På 11.11.2023 den 10.03): (Forresten, skal man si innvandrersjappe/butikk? I mangel av bedre ord ble det slik) Jeg har tidligere handlet masse frukt og grønt på disse sjappene på Grønland i Oslo. Prisen er jo helt fantastisk, men jeg føler da ofte at kvaliteten er der etter.. ofte at varene er råtne eller da blir dårlige veldig fort. Er det noen andre som også opplever dette? Frukt og grønt er jo sykt dyrt på vanlige butikker men føler jeg ikke sparer noe på å handle ved disse sjappene da jeg må kaste det uansett. Tørrvarer som pasta osv er fortsatt rimelig der da Etniske butikker/etnisk-mat-butikk, er kanskje et bedre ordvalg, ettersom det ikke er utlendinger man kjøper på butikken... Grønnsaker kjøper jeg derfra hvis jeg skal bruke det samme dag. Ellers ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå